/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl i Windows opdatering
Fra : Reichstein
Vist : 1169 gange
50 point
Dato : 21-02-08 00:49

Jeg får meddelelse om at der er opdateringer klar, og accepterer. Kort tid efter får jeg denne meddelelse: Nogle opdateringer kunne ikke installeres.
Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 (KB110806)
Kort tid efter får jeg igen meddelelse om at der er opdateringer klar, og det hele gentager sig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-08 01:38

Du skal ind på Microsoft update og klikke på Brugerdefineret, hent det er at hente, men lad den famøse servise pack ligge i første omgamg, efter opdatering og en genstart kan du installere service packen: http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 21-02-08 08:04

Nu har jeg forsøgt det som "o.v.n." har foreslået, men jeg får samme fejlmeddelelse stadigvæk!!

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 21-02-08 09:01

Under brugerdifineret skjuler du bare Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 .
Da der ligger en Microsoft .NET Framework 3 burde det være nok at køre den på.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-02-08 09:26

Jeg har lige haft nøjagtig den samme oplevelse, og været hele baduljen igennem med de samme anvisninger som her på tråden, men det er ikke lykkedes mig at opdatere den endnu.
Man kan ikke opdate til NET .Framework 3 før man har hentet 2.0 service pack, siger Microsoft Support. . . . . .

læs dette fra en bruger i samme situation:

Citat
HELP!
I can't get the updated Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 (KB110806) to complete.

I have tried several times now. All have failed. I recently had to do a system restore. And i was loading my Turbo Tax software when I first became aware of it.

Turbo Tax wouldn't run. It said i need to unistall Turbo Tax and then uninstall .NET Framework 2.0 because it was corupt.

I was able to uninstall Turbo Tax. But not .NET 2.0

I'm not sure what to do now?

Help me

mvh

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 21-02-08 09:35

Jeg har prøvet at følge smeden123's anvisning, og beskeden om opdatering er indtil videre forsvundet. Om problemet er løst, det kan kun tiden vise.

Accepteret svar
Fra : smeden123

Modtaget 25 point
Dato : 21-02-08 09:39

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 21-02-08 10:16

Jeg har fået dette tip, som ser ud til at virke.
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Forklaring på fixet her: http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 21-02-08 10:17

Tak for svaret smeden123. og til jer andre interesserede

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-02-08 10:52

Hej smeden123.

Du anbefaler:

Citat
Under brugerdifineret skjuler du bare Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 .
Da der ligger en Microsoft .NET Framework 3 burde det være nok at køre den på.

Den anvisning kan jeg desværre ikke bruge, den virker ikke hos mig, jeg får kun fejlmeldinger fra
1) SL1D temp og 2) NET .Framework, som begge ender med at sige, at der er fundet en fejl, og man beklager ulejligheden!!!!
Men pyt, nu har jeg skippet den opdatering for good.

Mvh
joan