/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Afskaf Mc.D?! Hvad siger I?
Fra : Alfido
Vist : 732 gange
50 point
Dato : 20-02-08 21:36

Heeej mennesker!

Min samf. lærer fortalte os, at tobakreklamer er forbudt på danske tv-kanaler (sendt fra DK), og at der er specielle regler for alkoholreklamer. Jeg går ud fra, at denne påstand er sand, for har ikke undersøgt det nærmere. Han forklarede, at disse reklamer var forbudt, fordi danskerne ikke skulle lide af de konsekvenser, der forekommer som f.eks. lungekræft og blah blah blah!

Faktum er bare, burde man så ikke også afskaffe McD- og andre fastfood reklamer (SPECIELT MCD)?
Jeg mener, HELT ÆRLIGT: Danskerne er da næsten ligeså hårdt ramt af fedme-sundheds-problemet som rygning- og alkoholmisbrug-problemet, hvis ikke hårdere?

Hvad er forskellen??? :S Kan I give mig en logisk forklaring?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 20-02-08 21:47

Du kæmper mod vejrmøller Don Quixote...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-08 21:47

Det er et problem for de skinhellige.
Man kunne for længst have forbudt de afhængighedsstoffer som glubske tobaksfabrikanter måske hælder i tobakken.

Tidligere ryger som er røgfri på 3 år.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 20-02-08 21:49

Hvis man vil ryge, drikke og spise usundt, så gør man det uanset reklamer eller ej...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 21:49

Citat
Kan I give mig en logisk forklaring

Nej...ikke logisk

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 20-02-08 21:56

Det er nemt at forbyde tobaksreklamer.

Hvis man skulle til at forbyde alle usunde fødevarer, får man straks et utal af gråzoner...f.eks. ham Alexander Kølpin, der nu reklamerer for Kinder Mælkesnitte. Vi småbørnsforældre ved godt, at det egentlig er en kage...men der ER jo mælk i.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 21:59

Ja lool Der er da osse mælk i flødechokolade hehe, og tonsvis af fløde i Creme brulée, men det højner vel ikke sundheden,

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 60 point
Dato : 20-02-08 22:09

Derer vel egentlig ikke ret meget spiseligt som er usundt. Det som gør det usundt, er det kvantum man indtager. Ingen er blevet fede af at spise f.eks. pomfritter en gang om måneden, eller Bearnaise sauce, flødesauce, sodavand osv osv, men når det pludselig figurerer ofte i kostplanen, så går det galt.

De stoffer som direkte er usunde / farlige er forbudt. F.eks kan vi ikke få (røget) bornholmerlaks større end 1 kg - tror jeg det er - fordi der er for meget dioxin i, og det er forbudt i den mængde de store fisk indeholder. Men så blir vi jo heller ikke fede af den, selv om den smager hammer godt...sukkkk.

Forresten er det lidt gonat med laksen. Svensken må gerne fange de store, så de tåler nok mere dioxin end vi daner gør (Jeg ved at fiskerne til privat brug bytter -3 små for en stor LOOL)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-08 22:10

Alfido Hvis man skulle noget som ikke var utopi var det nok at få Mc Donalds Nestle CocaCola osv osv til at betale skat i Danmark så var der nok penge til at bekæmpe fedmeproblemerne

Mvh SunoFisken

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-02-08 22:11

Og sportsfolk der reklamerer for nutella.

Men McD og Burger King må meget gerne lukke for min skyld. Vil hellere på SUnset. og det vil mine børn heldigvis også

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 22:16

Fordi de multinationale betaler skat i Danmark, holder folk da ikke op med at æde / drikke deres produkter. Okay.. der er så flere penge i kassen til helbredelse af overfede, men det er jo ikke den vej man skal.

Bare æd... vi har masser af penge til at hjælpe dig med special rollator, forstærket seng, specielt lokum og alt det dyre medicin til dit mega høje blodtryk og arytmi og ekstrasystoler og sukkersygeudstyr, osv osv.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 22:19

Nææ lad de multinationale betale skat, og brug nogle af pengene til specialundervisning, så man kan få de småtkørende, om ikke helt op på linje med normale, men bare noget af vejen, så de kan læse og skrive uden problemer.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-02-08 22:22

Klumme... det værste er, at mange af dem, der har brug for specialundervisning lever af junkfood, og ville få en bedre indlæring ved at spise sundt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 22:25

HEHEHE Du har sgu nok ret... Hmmmm, det er ikke bare ligetil

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 20-02-08 22:26

Så må offentlige institutioner frem med pisket på détte område osse:

Alle personer over 80 kg, skal spise udenfor

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 20-02-08 22:27

Hvorfor skal "forbudte" reklamer overhovedet fjernes? Mon ikke det er et spørgsmål om oplysning?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 22:28

Men tilbage til mit postulat. Der er ingen derer døde af at spise en burger, men klart.... æder man en klisteret bolle med noget ubestemmmeligt i, dajet godt ind i alt muligt, så skal det gå galt.

Her i hytten napper vi en gang i mellem - måske hver anden måned - en komplet hjemmelavet burger til aftensmad. Godt kød, godt brød og godt tilbehør.... smager kanon...... engang i mellem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 22:30

LOOL yearhouse, og alle over 120 kg. skal stå på hænder, når de indtager føde. Se det er noget ser virker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 22:31

Hvad mener du med forbudte reklamer??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 22:33

Mangler noget...

æder man en eller tre klistrede boller med noget ubestemmmeligt iinden i, dajet godt ind i alt muligt, hver anden dag så skal det gå galt.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-02-08 22:35

Det er ikke mcD som er farlig. Alle ved sq at det er usundt.
Det er straks værre når man finder ud af at cornflakes er usundt og andre "hverdags" vare.

self. er det også mængden af mad (for midt vedkommende) men når man ikke kan være sikker på hvad der er fedende og hvad der ikke er, så er det svært at handle fornuftigt ind.
Det kræver jo et 2 dages kaffe drikker kursus at lære og læse vare deklerationen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 22:36

Øuvvv skal mega tidligt op i morgen. Skal til Bornholm med toget 6.39...Det er altså først på dagen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 22:38

Det har du ret i...det camouflerede fedt... det er altså strengt

Kommentar
Fra : iah

Dato : 20-02-08 22:38

Citat
Øuvvv skal mega tidligt op i morgen. Skal til Bornholm med toget 6.39...Det er altså først på dagen

Pjat med dig... det er da ikke noget at snakke om.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 22:39

Piwww det syns jeg. Nå men jeg er vel vågen, når jeg når frem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-08 22:40

Det er en uskik at stå op, før man er vågen....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-02-08 22:52

Cornflakes er ikke usundt, kun hvis det er chokoladebetrukket for at stoppe ungernes hyl.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-02-08 22:58

der er salt i cornflakes.. det gør dem usunde.. har jeg hørt..hehe..

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-02-08 23:05

Citat
Men tilbage til mit postulat. Der er ingen derer døde af at spise en burger, men klart.... æder man en klisteret bolle med noget ubestemmmeligt i, dajet godt ind i alt muligt, så skal det gå galt.

Der var en amerikaner der levede af MD food i en måned. Han døde noget tid efter sf følgersygdommene :-/ finder navnet på ham senere

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 21-02-08 01:32

Gammel nyhed, men Team Danmark har valgt McDonald`s som hovedsponsor.

http://politiken.dk/sport/ol2008/sportsgrene/danmarksol/article467455.ece

Altså må McDonald`s være sundt.

For det er vel ikke bare pengene, eller hvad.

Med hensyn til rygning, så tror jeg ikke på at reklamer får en eneste til at ryge.
Reklamer får måske rygere til at skifte mærke og får folk til at købe nye spændende produkter, som ikke er set før eller lover meget mere end de gamle produkter.

Min mening er at politikere de sidste 20 år, har behandlet hele den voksne befolkning som børn og mindre begavede individer, med alle deres fucking politisk korrekte forbud.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-08 02:27

Citat
Min mening er at politikere de sidste 20 år, har behandlet hele den voksne befolkning som børn og mindre begavede individer, med alle deres fucking politisk korrekte forbud.
hørt WinXPeter, bedre kan det ikke siges eller skrives, mi n mening er at McDonald er sund mad, en bolle + salat og oksekød, alt hvad man behøver i en burger hvad mere kan i ønske ?

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 21-02-08 09:24

jeb3 - det var Morgan Spurlock. Han lavede dokumentaren Super Size Me.
Men at han skulle være død af det var så vidt jeg ved bare et rygte.