/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Feriepengene og weekenderne
Fra : Atsiv
Vist : 2341 gange
20 point
Dato : 20-02-08 20:35

Det er ikke første gang i mit liv, at jeg afholder ferie, men jeg er kommet i tvivl om reglerne.

Jeg har optjent 19 feriedage i 2007 (og får IKKE løn under ferie).

Feriekonto medregner ikke lørdage og søndage som feriedage.

Betyder dette, at jeg får løn for lørdagene og søndagene eller får jeg ingenting?

Dvs. hvis jeg afholder ferie f.o.m. 1. juli 2008 t.o.m. 27. juli 2008 (19 hverdage og 3 weekender) får jeg så kun dækning for de 19 hverdage?

Kan self. spørge lønkontoret i morgen, men er ivrig efter et svar.

På forhånd mange tak ;0)

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 20-02-08 20:40

Ja, du får løn for de feriedage der tæller dvs. hverdagene.
Ikke lørdag+søndag

Accepteret svar
Fra : iOliver2

Modtaget 30 point
Dato : 20-02-08 20:41

19 dage er i øvrigt også næsten en hel måneds arbejdsdage, de ligger typisk på 20-22

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 20-02-08 21:07

du optjener 2,08 feriedag pr. måned så ud fra de 19dage, har du arbejdet ca 9 mdr. hos denne arbejdsgiver er det korrekt og har du arbejdet hos en anden arbejdsgiver før har du feripenge tilgode hos denne arbejdsgiver
ps en ferieuge = 5dage uanset hvordan du arbejder arbejder du feks. 3x12 timer trækket en feriedag 5/3 1,67feriedag

tykkemand

Godkendelse af svar
Fra : Atsiv

Dato : 20-02-08 21:11

Tak for svaret iOliver2.