/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Applet starter med fokus
Fra : Ladmorillo
Vist : 534 gange
150 point
Dato : 20-02-03 13:49

Hejsa

Jeg har en hjemmeside som kun indeholder en enkelt applet. Denne applet har en keyListener tilknyttet og reagerer når der bliver trykket på en tast. Men appletten reagerer først på tastetryk når man lige har klikket en gang på den med musen, sådan for at give den focus eller hvad det hedder. Jeg ville bare gerne have at lige så snart siden havde loaded så havde applet fokus og man kunne gå i gang med det samme uden at skille klikke på den.

Kan dett lade sig gøre... ?

Ladmorillo

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 20-02-03 21:58

Det er lidt uklart hvad du mener, skriv lidt mere om din applet, og kom med et link til din hjemmeside så der er mulighed for at se hvad der er galt.
hilsen 1april

Kommentar
Fra : Ladmorillo

Dato : 20-02-03 22:41

Hej

Ehh ja måske er det lidt uklart. Her er linket

http://home1.stofanet.dk/gamezite/bomblox.html

(Hvis grafikken ser mærkelig ud første gang skal man lige refreshe siden en gang)

Som I kan se siger appletten "tast 1 eller 2" og hvis man bare begynder at taste opfatter appletten det ikke da den ikke er aktiveret eller har fokus (browseren har vel dette nu) Men hvis man lige klikker på den med musen kan man begynde at taste.

Kan jeg gøre sådan at aplettet har fokus lige efter siden er loadet?

Accepteret svar
Fra : ayhan

Modtaget 150 point
Dato : 20-04-03 01:40

Du indtaster, eksempelvis i start()-metoden, følgende linje:

requestFocus();

Dette virker med MS' VM men ikke med Sun's VM. Men dit spil ser ud til også at være udviklet til MS VM.

Godkendelse af svar
Fra : Ladmorillo

Dato : 21-04-03 16:41

Tak for svaret ayhan.