/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Forskellig slags foder..
Fra : Dumstrei
Vist : 589 gange
10 point
Dato : 19-02-08 23:21

Hej alle sammen..

har hørt at man godt kan give sine fisk noget varieret at spise men hvad ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-08 23:27

I en sø i haven eller akvarie???

Kommentar
Fra : street-bili

Dato : 20-02-08 03:21

gå ned i din dyrehandler og spøger dem så kan de give dig masser af gode råde om hvordan du giv dem den mad de har burg for og såen at deres hud skinder mere osv. + at der har de det du ska bruge

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 10 point
Dato : 20-02-08 05:58

Langt det meste tørfoder til fisk giver dem ikke den rette ernæring. Det er først og fremmest for at 'lokke' nogen vitaminer og farvestoffer i dem. Vitaminer for at kompensere for den noget ensartede erstatning vi gi'r dem i stedet for de 'vilde' insekter og 'plankton' de ellers lever af, samt et tilskud af 'farvestoffer'; som regel i form af B-vitaminet beta-karoten som fremhæver de rødlige nuancer i fiskens 'tegninger' og får dem til at fremstå mere 'kulørte' end de ellers ville have gjort.

For at sikre fiskenes trivsel bør man derfor supplere med levende foder i form af:

1.) Daphnier
2.) Myggelarver (hvide og røde)
3.) Tubifex

Kan kan ikke skaffe levende foder?
Så kan man sagtens bruge de tørredde eller frosne varianter af samme levende foder.

Det kommer dog an på hvilke fisk vi taler? Ovenstående gælder for ferskvandsfisk.

Saltvandsfisk skal have helt andre typer foder, som f.eks. fiskeyngel, frisk 'Kaviar' (rogn), snegle- og muslingekød.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : djguffe

Dato : 20-02-08 10:02

Prøv at kigge her http://akvariesiden.akvariefisk.dk/ Der kan du også få hjælp til meget andet, jeg giver mine fisk lidt oksehjerte købt hos min dyrehandel, men også myggelaver, agurg er godt. Der er mange muligheder, men du skal passe på at det ikke kun er kuldhydratter du giver dem, der skal også protiener på menuen.

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 20-02-08 15:32

tak for svaret alle sammen..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-02-08 00:21

Mine fisk lever næsten udelukkende af tørfoder, det er kun engang imellem at de får myggelarver, selv om de elsker at få frisk foder så er det andet meget nemmere, visse arter er mere krævende med hensyn til foder, dem holder jeg ikke det skal være nemt at passe fisk
Du slutter med at sige: tak for svaret allesammen, men du bør vælge det svar som du fik mest ud af, og så klikke på Accepter nederst til højre i det indlæg, så får hjælperen de udlovede point og du får selv 5 point for at lukke spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : Dumstrei

Dato : 11-05-08 12:38

Tak for svaret molokyle.