/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Islam og Vesten
Fra : tararam
Vist : 858 gange
49 point
Dato : 14-02-08 20:03

Jeg læste lidt i en bog igår. Den er skrevet af en Edgar Cayce, en af disse spå-om-fremtiden eksperter der levede i 30 erne. Han er jo død forlængst, men jeg kan ikke lade være at tænke på om manden måske har ret med sine profetier om Europas fremtid. Mange af hans profetier, er virkelig sket som han har sagt, men denne får det til at risle ned af ryggen.
Han skrev nemlig:

Europas styrker vil i fremtiden forenes og drive de massive muslimske horder ud fra Europa og tilbage til deres hjemlande

Synes du vi bevæger os langsomt hen imod en sådan konflikt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-08 20:09

Ja det tror jeg det er åbenbart to uforenelige parter uden håb forude Er ikke Rasist men kan ikke se hvordan man kan undgå at blive tvunget derud hvis vores børn skal til at underkaste sig diverse grupper af anden etnisk herkomst og have en føelse af besættelse. Desværre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 20:15

Nej - Det er IKKE muslimer der er problemet men EXTREMISTER.....

De kan "jages" ud og skovle sand i sahara.....

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 14-02-08 20:44

Citat
Europas styrker vil i fremtiden forenes og drive de massive muslimske horder ud fra Europa og tilbage til deres hjemlande

Det er jo allerede sket én gang da muslimerne blev drevet ud af Spanien som jo i flere hundrede år havde været muslimsk land. Bare stof til eftertanke...

Er desuden enig med refi. Ingen religion er ond og ødelæggende per definition. Det er dem som tager det en tand for bogstaveligt og går over stregen. Dem har der været mange eksampler af i stort set alle religioner.

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 49 point
Dato : 14-02-08 21:42

Citat
Er desuden enig med refi. Ingen religion er ond og ødelæggende per definition. Det er dem som tager det en tand for bogstaveligt og går over stregen. Dem har der været mange eksampler af i stort set alle religioner.

Enig.

Det farlige er bare at der ikke skal ret mange ekstremister til, før "Hoben" begynder at blive medløbere.

En ting savner jeg meget.
Der er i medierne mange indlæg både for og imod et multikulturelt samfund, men hvor er alle de kritiske røster fra muslimer der fordømmer de ekstremistiske ting der sker rundt omkring ?

Jeg tror danskere generelt ville få et andet indtryk af muslimer, hvis de massivt tog afstand fra det som mange af dem er flygtet fra.

Og så må muslimerne også være mere fleksible til at slippe lidt af deres kultur, ligesom vi har været imødekommende over for dem, med særregler mange steder.

Som vi står nu, står vi vist langt fra hinanden.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-08 22:03

Til WinXpeters udtaelse
Citat
En ting savner jeg meget.
Der er i medierne mange indlæg både for og imod et multikulturelt samfund, men hvor er alle de kritiske røster fra muslimer der fordømmer de ekstremistiske ting der sker rundt omkring ?
Ja det har jeg også tænkt og håber det er fordi de er undertrygte indenfor egne rækker der er skyld i at de tier (selvom det jo også er forfærdeligt set fra et vestligt syn) for ellers er der jo uhyggeligt mange medløbere.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-08 23:01

Citat
Synes du vi bevæger os langsomt hen imod en sådan konflikt.

Nej !
og tro nu ikke på alt hvad du læser... hvad med bøger / profetier skrevet af Nostradamus

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-02-08 00:18

De kristne var ikke spor bedre i flere hundrede år, udover terror blev bibelen også fejlfortolket til bodtørstige magthaveres fordel, ligesom Koranen i dag bliver.

Islamister skal vel bare have overstået deres middelalder, lige som vi har vores bag os.

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 15-02-08 10:04

Muslimer og kristne er i mine øjne ét folk.
Det er ekstrmisterne, som har en idé om at de skal dø som martyrer, at de skal gøre sig bemærket ved at udrydde hvad de mener truer Islam.... og der er i virkeligheden ikke nogle kristne der har et formål med at jagte muslimer eller hvad de føler vi gør............ Jeg er træt af terrorisme og alt hvad det har bragt med sig......... men jeg føler også med de muslimer som lever et stille og roligt liv .. at de skal dømmes af os dumme uvidende danskere, som gør det fordi vi føler os presset på vores sikkerhed..............

Uvidenhed skaber frygt...

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 15-02-08 11:45

Citat
Jeg er træt af terrorisme og alt hvad det har bragt med sig......... men jeg føler også med de muslimer som lever et stille og roligt liv .. at de skal dømmes af os dumme uvidende danskere, som gør det fordi vi føler os presset på vores sikkerhed..............

Netop, derfor forstår jeg heller ikke den store tavshed der hersker fra de moderate muslimer.

Hvorfor går de ikke meget mere aktivt ud og fordømmer alt det lort som ekstremister laver rundt omkring ?
Det ville give danskere en meget større samhørighed og forståelse for disse mennesker.

Det kan ikke kun være fordi, som Sunowich håber at det er fordi de er trykket af deres egne. Når man ser hvor aktivt muslimer følger med i diverse ting der går dem imod, kan det heller ikke være uvidenhed.
Der må sgu da være nogen af dem der tør råbe lidt op.

Og så lige til den med "dumme uvidende danskere"

Der er sgu da ikke noget at sige til at danskere reagerer sådan, se hvad der sker iøjeblikket.

Hvor er forældrene ?

Det skulle jo netop være nu forældrene stillede sig op og fik stoppet deres unge.

Men igen dyb tavshed, jeg fatter det ikke.

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 15-02-08 12:43

Til WinXPeter
..... Jeg tror man skal huske på, når man snakker om, at de muligvis er trykket af deres egne..... at de har døds straf... det har vi ikke. Vi er vokset op med at sige vores mening, råbe op og kritisere hvad vi føler er urimeligt, lige gyldigt hvilken fløj du hører til.
De er vokset op med at holde mund, med mindre noget truer Islam.....

Men jo, du har ret.... De moderate muslimer som bor i landet, burde (efter min mening) vise deres respekt for landet, såvel som vi danskere har respekt for landet. De kalder sig danskere, og så må de også forsvare landet og det´s privilegier.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 16-02-08 09:19

Jeg har så sent som igår hørt i radioen en talsmand for indvandrerforeninger fortælle hvordan de er i gang med at sende breve til samtlige indvandrerforældre i deres område ang. de uroligheder som foregår for tiden. Han sagde at det var vigtig at sende et budskab til de unge om at det ikke er dem mod politiet men dem mod os allesammen. At det her er vores allesammens land og vores allesammens politi, og at disse uroligheder ikke accepteres i deres egne kredse. Så der bliver da talt ud.
Nu skal jeg afsløre noget: Jeg er selv muslim og kommer fra Bosnien-Herzegovina (har dansk statsborgerskab hvis det skulle være vigtigt for nogen), så jeg kan udtale mig om hvad vores egen stilling er til sagen. Samtlige af vores kulturelle og religiøse organisationer har altid fordømt samtlige voldelige handlinger som er blevet gjort "i Islams navn". Da Muhammedkrisen opstod og det danske flag blev brændt var vi nogle af de første som organiserede et forsoningsmøde hvor både muslimer og ikke-muslimer blev inviteret. Bag talerstolen til mødet hang Danebrog stolt for at markere at de mennesker som brænder det ikke repræsenterer os allesammen. Det danske flag hænger for øvrigt også i vores foreningslokaler sammen med det bosniske.
Jeg elsker Danmark ligeså højt som jeg elsker Bosnien. Danmark er mit hjem og det sted som tog imod mig da jeg havde mest brug for det, altså da jeg flygtede fra krigen i mit land.
Islam ER og vil altid være imod vold, især imod civile. Selv under regulær krig er der i Islam strenge regler for hvem man må angribe. Jeg fordømmer enhver form for terrorisme, og mener at de mennesker som udøver denne i Islams navn skader vores samfund og kun giver fores religion dårligt ry. Dette ry er langt fra hvad Islam står for, så jeg beder jer... fordøm terroristerne og uromagerne ligesom jeg selv gør det. Men prøv at adskille disse mennesker fra selve religionen. Vi er mange som ikke deler deres synspunkter, men vores røst bliver desværre ofte overdøvet.
Islam og Vesten KAN eksistere sammen, ligesom jeg har et dejligt liv her med alle mine danske venner.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-08 09:45

God morgen NobleK
Din kommentar:
fordøm terroristerne og uromagerne ligesom jeg selv gør det. Men prøv at adskille disse mennesker fra selve religionen
Er jo lige lige netop essensen i det hele... det glemmer man, og skidt og Kanel blandes sammen.
Det ville være noget hen af det samme som at sige, at Porsche er en usikker bil... bare fordi 1 eller 2 køre galt i dem.
Jeg syntes dog det er lidt morsomt at læse din kommentar:
Selv under regulær krig er der i Islam strenge regler for hvem man må angribe
Altså tager Islam højde for krig??? Noget underligt noget at tage højde for i religion - Hmmm
Min filosofi er, at kan man ikke tage "duften" i bageriet (her Danmark) og indordne sig under de regler som er i bageriet, ja så må man pænt pakke sydfrugterne og daffe af - det er nu en gang (vores) Danskerens land, og 'det er der "nogen" (en hel del), som har svært ved at fatte.
Får jeg serveret en ret på en resturant, som ikke smager mig, så brokker jeg mig nok og forlader resturanten, og kommer højest tænkeligt ikke tilbage igen.... men jeg prøver pokker ta' mig ikke på at belære kokken om hvordan han skal lave sin mad - det bestemmer han... det er hans resturant. Laver jeg uro på resturanten, ja så bliver jeg nok smidt ud... Got the point??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 09:52

Tror HOVEDPARTEN af "os" og DK´s befolkning IKKE er uenige.....

Det er IKKE religionen der fejler noget, men måden visse fortolker den på....

Den ballade vi oplever i øjeblikket har INTET med religion at gøre....

Det er "blot" en samling børn der trænger til opdragelse - kan forældrene ikke give dem det er det UD - det ER forældrenes ansvar.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-08 09:58

Tjah! Det kan vi nok navlepille i til dommedag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-08 10:01

Den har været der i følge visse andre troende

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-08 10:04

Go' weekend

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 16-02-08 22:00

Hej CLAN

For at besvare dit spørgsmål:
Citat
Altså tager Islam højde for krig??? Noget underligt noget at tage højde for i religion - Hmmm

Det gør den idet der i Islams tidlige dage blev ført krig mod dem af Mekkas ikke muslimske befolkning som havde en rigtig god forretnig i at Kaba'en fungerede som opbevaringssted for hele områdets afguder. Men i det hele taget er der vel ikke så meget underligt at man tager højde for krige når man tager den menneskelige natur i betragtning. Der har vist aldrig været fred på jorden, så man kan sige at det er meget realistisk at man tager visse forholdsregler. Der er da også en masse internationalle love og konventioner som tager højde fro krig. Er det ikke ligeså mærkeligt?

Jeg ved ikke om jeg har helt forstået resten af dit indlæg... Men for at følge din analogi med restauranten kunne man jo argumentere for at kunden havde betalt for retten og derfor havde en vis rettighed til at få den service som kokken skal yde. På samme måde synes jeg at hvis man (som mig selv) har et arbejde, betaler skat, overholder loven, integrerer sig og i det hele taget prøver at bidrage positivt til samfundet på lige fod med etniske danskere, så burde man have de samme rettigheder som alle andre, også selvom disse ikke er tilegnet ved fødsel. Mange af os har faktisk måttet yde en stor bidrag for at få lov til at få disse rettigheder, hvor I andre bare skulle fødes (og selv det klarede jeres mødre for jer . Derfor tror jeg at vi på en måde sætter større pris på dem da de ikke bare er blevet serveret for os. Af den grund gør det mig ked af det når nogen bare siger at hvis jeg er utilfreds med noget så ved jeg hvor døren er. Det minder mig om at mit lykke og sikkerhed her måske er noget mere skrøbeligt end jeg regner med.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 16-02-08 22:09

Og bare fordi nogen siger at Danmark udelukkende er danskernes land, vil det ikke forhindre mig i at føle kærlighed og patriotisme for dét som nu engang er mit hjem. Jeg bliver nok aldrig "dansker", og det gør mine børn heller ikke. Vi hedder jo ikke Jens eller Ole. Men jeg vil stadig gøre mit bedste for at yde mit bidrag til samfundet, og jeg vil stadig springe op af sofaen og råbe af glæde når Danmark vinder EM i håndbold. Men måske skal jeg ikke råbe så højt. Nogen kunne jo tro at jeg protesterer mod Muhammed tegninger...

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 16-02-08 23:34

Hej NobleK

Med den indstilling du beskriver du har, vil du da også være fuldt acceptabel for langt de fleste danskere. Det er faktisk sådan jeg tror de fleste danskere havde regnet med at en flygtning var.

Det der går galt men mange muslimer her i Danmark er at de tror at de kan sætte Koranen over loven. Her i Danmark er det Grundloven plus alle de andre lovbestemmelser der sætter dagsordenen.
Rent generelt, så er de fleste danskere pisse ligeglade med om folk er muslimer, jøder, bhudister eller tror på Satan selv, men deres religion må de godt holde for dem selv og udøve den derhjemme eller i de dertil indrettede kirker, moskeer ect.

Gennem tiden har vi haft sådan nogle som foreksempel Jehovads Vidner, der rendte og ringede på folks døre for at pådutte folk deres tro, og tro ikke at de blev elsket af det.

Mens loven skal holdes, så er bibelen et sæt leveregler som folk kan efterleve i den grad de vil.
Og det gør danskerne, uden at blande sig i hvordan naboen tolker sin bibel.
Skal jeg tale for alle dem som jeg gennem mit liv har kendt af almindelige kristne danskere, så er der ikke en af dem der ville tøve med at tørre røv i bibelen, hvis de sad i en skov og der ikke var andet i nærheden. Derfor fatter mange danskere ikke det totalt absurte forhold i har til koranen og det der står i den.

Hvis muslimer vil leve efter koranen, så O.K. Men de skal lade være med at blande andre ind i deres tro.
Er der nogen der generer den mulimske tro, så protester. Lige som vi protesterer over at voldtagne kvinder m.m. bliver stenet i mellemøsten, men at gribe til den form for protest der sker i øjeblikket, er som du selv er inde på fuldstændigt uacceptabelt.

Når man ser på muslimer udefra, så får man den tro at de må se Muhammed som en yderst svag mand. Hvorfor skal han ellers have en masse mennesker til at rende rundt og forsvare ham hele tiden, det burde han vel selv kunne ordne hvis han har så meget magt.

Jeg syntes det er stærkt gået at du er med til at lave forsoningsmøder og at du føler stærkt for Danmark.
Du lyder til at være en af dem der gør noget for at vi alle kunne leve sammen i fred og fordragelighed.

Så mangler vi bare at danskerne får den følelse af at din slags er dem der er flest af, og det kniber sgu gevaldigt i øjeblikket.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 17-02-08 10:36

Jeg er enig i mange af de ting som bliver sagt i her. Tro det eller ej, ofte fordømmer vi de "muslimske" ballademagere hårdere end I selv gør. I føler at de ødelægger det samfund hvor I bor. Vi føler at de ødelægger det samfund hvor vi bor, OG at det ødelægger situationen for os andre muslimer som hverken er enige i vold eller uroligheder. Desværre er det sådan at nogle har det med at skære os alle over ens kam, hvilket jeg også selv har mærket. Heldigvis kan mange godt se forskellen. Jeg forstår bare ikke hvorfor vores røst ikke bliver hørt mere. Jeg kender MANGE muslimer fra forskellige lande, og 99% af dem tænker som mig. Enten er min omgangskreds virkelig ikke reprænsentativ for hvad muslimer i Danmark generelt tænker, eller også er der bare ikke så stor fokus på os. Måske er det lidt begge dele...
Lige til sidst vil jeg bemærke at jeg tror at du er inde på noget af det rigtige når du nævner danskernes løse forhold til religion (jeg tænker på dit illustrative eksampel med Bibelen). Jeg tror at mange har svært at forstå hvorfor muslimer bliver så krænket ved sådanne situationer. Men jeg tror at kristne i f.eks. sydeuropa ville blive ligeså krænkede hvis deres religion blev "angrebet". Det hele er vel relativt i forhold til hvem der ser på sagen.
Og nej, Muhammed tager ikke skade af at nogen vælger at tegne ham. For mig har det aldrig været et problem. Det var mere dét at man gjorde det for at bevise at man kunne. Jeg forstår godt ytringsfrihed og ved hvordan det er at leve i et land hvor ytringsfrihed er en by i Rusland (altså det kommunistiske eks. Jugoslavien). Men at jeg kalder nogen for idiot bare fordi jeg kan betyder ikke at vedkommne ikke bliver sur.
Nu bliver mit indlæg for langt igen. Jeg beklager. Har bare så meget på hjertet. Takker alle for en god diskussion.

Kommentar
Fra : bamseh

Dato : 02-03-08 17:31

det har du gjort godt NobleK, Har du været her længe.

Var det en mulighed at forklare, de mennesker ,der søger til Danmark og har hørt, at det er slaraffenland, at sådan er det slet ikke. Her bliver man respekteret, hvis man går ind på lige fod med indbyggerne, men ikke hvis man bare regner med at få det hele foræret. Og først og fremmest sætter noget ind på at lære sproget. Jeg tror at meget af vores irititation skyldes, at vi har indtryk af, at mange kommer for at nyde. Og så kommer tanken "det er fanme vores forældre, der har bygget landet op"

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 11-03-08 14:22

Tak for svaret WinXPeter.