/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Fiske-sammensætning..
Fra : Mondo_Flip
Vist : 1061 gange
100 point
Dato : 10-02-08 18:02

Heej jeg har haft mit akvarie oppe i tre uger nu, og skal til at købe fisk til det. Hvilke fisk vil være gode hvis man gerne vil have: et farverigt akvarie, nogle fisk hvor man nemt kan yngle på dem, og nogle der ik er så svære at holde..?

Hilsen Mondo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-08 18:24

Dét har jeg vist næsten allerede svaret på: http://www.kandu.dk/Spg113844.aspx

Citat
Ps. Personlig vil jeg mene; at man kun bør sammensætte fisk i selskab som stammer fra samme geografiske biotop.

Dvs. feks. Kampfisk (..der som gurami også er labyrinfisk), smerling (..herunder kuhli ål), halvnæb, og andre SØ-Asiatiske ferskvandsfisk vil gå fint sammen.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Det samme gælder selvfølgelig, hvis vi taler et Syd-Amerikansk regnskovsakvarie med Rød Neon, Citron Tetra, Panser- eller Sugemalle og lign. ..eller en 'vild' Amazonas pendant med Paranha og Sumpskilpadder, strømvand med Tandkarper og andre 'koldvands' fisk...eller fra en af de afrikanske søer: Malawi, Nyasa eller Tanganyika; hvor de mundrugende Cichlider, ..Scalarer osv.har habitat.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 10-02-08 18:31

Citat
Hvilke fisk vil være gode hvis man gerne vil have: et farverigt akvarie, nogle fisk hvor man nemt kan yngle på dem, og nogle der ik er så svære at holde..?

GUBBY (Slørhaler): http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/poecilia_reticulata.htm

..absolut Gubby

Læs evt. http://akvariesiden.akvariefisk.dk/article/?Type=27

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-08 18:33

Øeh... GUPPY ..staves det vist ..på dansk

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 10-02-08 18:54

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 13-02-08 19:36

mollyer(ballonmolly og andre slags), guppy, sværdrager(mange forskellige farver), platyer. Dem har jeg i mit akvarie og de yngler meget.
Og vi har ikke haftproblemer med nogle af dem

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 10-12-08 17:10

jeg har selv været glad for

guppyer platy sværddrager neonfisk mickeymousefisk