/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Java programmering
Fra : 234
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 08-02-08 21:54

Hej igen!
Jeg har prøvet netbeans men , det kan min computer ikke klarer( ØV)

Er der nogen som ved hvor jeg kan hente en god ASCII editor henne?

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 08-02-08 22:12

ASCII editor henne??????? JAVA___

Kommentar
Fra : 234

Dato : 08-02-08 22:14

Jeps til java programmering.

Accepteret svar
Fra : NobleK

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-08 22:56

Til Java udvkling ville jeg helt klart anbefale Eclipse. Jeg synes at det er bedre end Netbeans eller noget andet værktøj, men for mange er det nok et smagssag. Det er i hvert fald ikke ligeså tungt som Netbeans. Som general editor bruger jeg UltraEdit, og det er ret godt. Men for seriøst udvikling skal du nok have fat i en IDE som Netbeans eller Eclipse.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-02-08 00:04
Kommentar
Fra : 234

Dato : 09-02-08 09:14

Fylder eclipse lige så meget som netbeans?

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 09-02-08 11:16

Kan ikke huske hvor meget Netbeans fylder, men Eclipse er vist mellem 50 og 100 mb. Det skal dog ikke installeres. Du pakker bare zip filen ud og så er du klar til at køre. Jeg synes også at Netbeans virker noget tungere i forhold til Eclipse.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 09-02-08 21:05

Jeg prøver at installere det og vender tilbage!

Kommentar
Fra : 234

Dato : 09-02-08 23:35

Nu har jeg fået installeret eclipse men , jeg syntes ikke jeg kan få startet a new project.

Skal der nogle plugins til?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-08 06:41

Øeh... Jeg skrev engang en ASCII editor til DOS i Turbo-Pascal (m. Turbo-Vision biblioteket).

Den må du da godt få helt gratis: http://www.cssboxing.com/exe/ted.exe

Den har jeg selv gennem tiden brugt til: Batch scripts, XHTML, CSS, Javascript, VBscript, PHP, ASP, Java, Pascal, C/C++ og assembler

..ellers følger der da en ASCII editor med Windows ..hvis det er dét operativsystem du benytter?

..nemlig Notesblok (notepad.exe) som ligger i Start->Programmer->Tilbehør

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 10-02-08 09:03

Citat
Nu har jeg fået installeret eclipse men , jeg syntes ikke jeg kan få startet a new project.
Skal der nogle plugins til?

Overhovedet ikke. Der findes en hav af plugins til Eclipse, men Java er dens basis funktionalitet, så det klarer den selv. Du skal bare gå ind under File / New / Java Project. Bagefter skriver du projektets navn i Project name, og trykker Finish. Sværrere er det ikke. Du kan også ændre i nogle andre indstillinger, men i de fleste tilfælde kan du bare lade dem stå som de er.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 10-02-08 09:06

... når projektet så er oprettet kan du finde den i din Package Explorer. Den indeholder en mappe ved navn srt (hvis du kører med standardindstillinger). Du kan bare højreklikke på den og vælge New / Class (eller Package, osv.).

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 10-02-08 14:41

Tak for svaret NobleK.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-08 18:02

Øeh... i min verden er Eclipse et IDE (Integrated Development Inviroment):

http://www.eclipse.org/

..og ikke en ASCII editor

Citat
Er der nogen som ved hvor jeg kan hente en god ASCII editor henne?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 10-02-08 18:19

Citat
Øeh... i min verden er Eclipse et IDE (Integrated Development Inviroment)

Det er den i alle verdener. Men 234 efterspurgte noget á la Netbeans, og så er Eclipse et oplagt bud.
PS. Det var så lidt 234.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-08 18:18

NobleK -> Korrekt ...mht. JavaBeans og Eclipse

..men selve spørgmålsteksten og senere uddybelsen:

Citat
ASCII editor henne??????? JAVA___ ( kommentar: disken_69 )

.

Jeps til java programmering. ( kommmentar: 234 )

..ku' jo godt gå hen og lade een el. anden i tvivl ?

..ikke mindst de; som 'køber sig til et svar på spørgsmålet:

Citat
Hej igen!
Jeg har prøvet netbeans men , det kan min computer ikke klarer( ØV)

Er der nogen som ved hvor jeg kan hente en god ASCII editor henne?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 12-02-08 08:07

Citat
..ikke mindst de; som 'køber sig til et svar på spørgsmålet

Ja, jeg jan godt se at det kan være lidt irriterende. Men hvis du læser kommentarene vil du kunne se at der faktisk er flere forslag til hvad man kan bruge som ASCII editor. Jeg bruger som sagt UltraEdit til det meste (C, HTML, CSS, PHP, JavaScript, txt, HEX, små Java opgaver, osv...). Er dog på det seneste gået over til at bruge Eclipse til PHP også, hvilket fungerer rigtig godt. Det koster 49$ og er efter min mening helt klart pengene værd, især med den lave dollar kurs. Der er en masse fede features som mulighed for integration af compilere og direkte redigering på FTP sider, men den er stadig ikke særlig tung. Når det er sagt, hvis du synes at det er for dyrt kan du sikkert finde alternative muligheder (læs mellem linierne). Mit serielnummer får du dog ikke
Ellers prøv et af de andre foreslag fra de andre brugere. Jeg kender ikke nogen af dem personligt, men de er sikkert udmærkede.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-08 18:20

NobleK -> . .. ... hvisker ... .. . : Jeg har også brugt Eclipse

Et alternativ ku' være: http://www.bluej.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-08 18:23

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 13-02-08 08:00

Citat
Et alternativ ku' være: http://www.bluej.org/

Jeg har også brugt BlueJ i et fag på Syddansk Universitet. Primært fordi faget blev undervist af Michael Kölling, udvikleren af BlueJ
Jeg synes at det er et rigtig godt værktøj til undervisning i objekt-orienteret programmering, hvliket også er dets primære formål. Men til seriøs udvikling er et lidt mere avanceret IDE (som Eclipse, Netbeans, IDEA, Borland JBuilder, osv.) nok at foretrække.