/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Screen saver
Fra : alimak
Vist : 950 gange
100 point
Dato : 07-02-08 15:40

Er der nogen der har eller ved om nogle fede screensavere, så læg et link til dem.Gerne morsomme eller frække eller anderledes.
alimak

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-08 15:40
Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 07-02-08 15:44

Her http://pack.google.com/screensaver.html

Så kan du lave din egen foto fremvisning

Kvaliteten bestemmer du selv

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-02-08 17:03

Hej alimak
En gang i mellem er den fedeste screensaver for mig = ingenting eller blank. Det giver da lidt ro i medie og billedstormen. Jeg tror at de fleste har glemt den

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-02-08 20:16

Du kan da bare lave din egen fra bunden:
http://damb.dk/snip/ssave.html

Du kan hente den compilerede version her: http://damb.dk/zip/roll.scr

Den er nok mere "anderledes" end "fed", "morsom" eller "fræk".

Kommentar
Fra : zith

Dato : 08-02-08 08:07
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-02-08 09:58

Hej
Jeg troede ikke at det var nødvendigt med screensavere længere? Kan svagt huske noget om at "noget phosforiserende" kunne brænde sig fast på skærmen, hvis det stod i længere tid. - Min SVGA skærm har kørt i 10 år uden screensaver, men det er måske fordi den går i dvale efter 10 minutter? Har de nye skærme ikke en helt anden teknik end de gamle "farvepatroner" ????
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-08 14:49

Det er korrekt at det ikke er nødvendig med en pause skærm, det forhindrer ikke mig i at at køre forskellige pause skærme, der er masser af muligheder ude på nettet, både gratis og købe pause skærme, også gode muligheder for at hente noget spyware sammen med, så se dig for, her et par muligheder hvor du kan hente: http://www.download.dk/index.asp?kat=screensavere - http://www.freesaver.com/index.htm

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-02-08 16:11

Hej
Jeg bruger "ugens foto" = mit beste foto som skrivebordsbaggrund og skifter hver uge.
Men o.v.n. du kom da til at forvirre mig lidt ved at kalde screen-savere for pauseskærme. Er det det samme? Jeg har nemlig lige lært mine EDB-seniorer at lave en lysavis som pauseskærm.
Ja, ja ved godt at det er antikveret, men jeg skal jo på en eller anden måde have folk lokket til at kigge lidt nærmere på alt det "maskineriet" rummer.
Mange weekendhilsner fra Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-08 01:34

Nu da spørgeren ikke er særlig aktiv her, så vil jeg svare ingelein: Screensaver er det vi på dansk kalder en pauseskærm, wallpaper er et baggrundsbillede på skrivebordet, her er måske en ide til senior edb: http://www.nettips.dk/p2848.asp Nettips er i øvrig en god side at få inspiration på og den her er næsten selvskreven til seniorer, ikke at det kun er seniorer, alle kan få noget ud af kigge indenfor og alt er beskevet så alle kan forstå det, det er en virkelig god side med mange vejledniger, prøv for eksempel at klikke på Vejledniger og vælg så for eksempel Grundlæggende EDB, det må være noget til begynder holdet
Nettips anbefaler i øvrig Johnny Castaway screensaver, jeg har ikke prøvet men den er ren og skulle være ret sjov: http://web.onetel.com/~gnudawn/johnny/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-08 01:55

Her er så mit lille tip til tippet på Nettips, lav et antal mapper, jeg har 12 navngivet til hver måned, flyt eller kopier så et antal billeder som har noget med årstiden at gøre over i de nye mapper som har navn efter hver sin måned, så er der nye billeder hver måned, bare ind og skifte mappe under indstillinger for pauseskærm hver den første, billederne i mapperne kan skiftes ud eller supleres med nye, uden at pauseskærmen bliver forstyrret af det, det er mappen som er pauseskærm og den viser indholdet på skærmen.
Det er også mulig at hente Windows temaer gratis hos Microsoft, der en masse med, du får andre markører og lyde og pauseskærm på Windows, alt efter om du har valgt Forår, Sommer, Efterår eller Vinter som tema: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C710A513-3FC5-4D98-BDE8-5A8278E8AF37&displaylang=da
det er den direkte link til Sommer temaet, rul ned på siden og hent de andre temaer

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 29-02-08 10:32

Tak for svaret Stouenberg.