/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
reklame/avisomdeling
Fra : jakobal
Vist : 4708 gange
100 point
Dato : 02-02-08 15:11

Hej,
Min søn bliver snart 13 år og vil gerne ha en avis/reklamerute.Jeg ved godt man ikke er timelønnet men er der nogen der kan sige hvad man kan forvente at få udbetalt ca pr times arbejde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-08 15:17

ALT FOR LIDT

Vi holdt ud i fire år, med div. børn.

Det kommer helt an på hvor mange reklamer der er, og hvor stor ruten er.

Det er et slæb uden lige, og ikke altid nemt at få en fri week-end, hvis man skal noget, da der ingen afløsere er.

Hos os, hedder firmaet Forbruger Kontakt der står for reklamerne, så prøv at kontakte dem.

Vores unger kunne tjene ca 700 pr. mdr. men dengang skulle vi også selv pakke reklamerne til hver enkelt husstand.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-08 15:29

Prøv engang at se lidt på denne side, der står rigtigt meget godt

http://jobpatruljen.dk/fritidsjobber/hvadmaajeglave.aspx

http://www.jobpatruljen.dk/fritidsjobber.aspx

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-02-08 15:36

Ja er meget enig med nordsted. MEN hvis nu drengen vil alligevel, så kan han søge direkte på Forbrugerkontakt´s hjemmeside. De tilbyder ruter over hele landet.
http://www.omdeler.fk.dk/

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 02-02-08 15:41

Det er dejligt drengen har lyst til at tjene nogle penge- hatten af for det - men der er heldivis andre måder end lige at omdele reklamer, hvor der nemt kan gå det meste af en lørdag, for næsten ingen penge

Nedenunder er en liste over det arbejde, som er tilladt for børn mellem 13 og 15 år:
Lettere arbejde inden for landbrug, gartneri og rideskoler med fodring, udmugning, pasning af mindre husdyr samt heste, lugning, bær- og frugtplukning, plantning, grønsagsopsamling samt lignende opgaver.

Lettere arbejde med modtagelse, sortering, optælling, prismærkning samt pakning af varer og emballage i butikker, supermarkeder og varehuse.

Lettere ekspedition i mindre forrretninger, såsom kiosker, bagerbutikker og grøntforretninger.

Lettere rengøring, oprydning og borddækning.

Lettere manuel montering, dog ikke lodning og svejsning.

Lettere malearbejde, dog ikke sprøjtemaling.

Lettere manuelt arbejde såsom ilægning i poser, kuverter og æsker, kontrol og pudsning af færdige produkter samt håndtering af rent vasketøj.

Lettere budtjeneste, herunder internt piccoloarbejde, og udbringning af aviser og reklamer samt salg af aviser og lignende.

Lettere arbejde med bogopsætning på biblioteker.

Lettere arbejde med desinfektion af ko-yvere og lignende med desinfektionsmidler og andre midler, der er godkendt til dette formål af Fødevaredirektoratet. Midlerne må ikke være faremærkede eller indeholde organiske opløsningsmidler.
Hvis børn under 15 år, og som ikke er færdige med 9. klasse, udfører arbejde, der ikke står på listen, er det ulovligt. Hvis du er i tvivl, kan du spørge fagforeningen, eller du kan ringe til Jobpatruljen på Fagbevægelsens Hotline 80 24 10 10.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-02-08 16:00

Hvis du bor i en lille by, kan det være en fordel.

Ihvert tilfælde hvis det er Jyllands Posten. Min søn fik 30 kr. i startpenge og 1 kr. pr avis. Der var 8 aviser, og det tog max 10 min på vej til skole, så 38 .- for 10 min. altså 228,- i timen

Men det er vist sjældent at man er så "heldig" og reelt er det jo 38 kr. pr dag.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-02-08 16:22

her kan I læse lidt om lønnen i en lang række fritidsjobs

http://www.jobpatruljen.dk/loen_og_love/loensatser.aspx

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 02-02-08 17:19

Tak for svaret Nordsted1.