/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Betændelse hæl
Fra : hyldeborg
Vist : 885 gange
100 point
Dato : 02-02-08 13:29

Jeg har p.g.a. løbetræning fået en betændelsestilstand i og omkring min achilles-sene. Det vil ikke gå væk. Har prøvet at smøre med "Voltaren" og har også fået en skrap 10 dages kur med stærk gigtmedicin.
Er der nogen der har gode erfaringer med noget der hjælper?

Kommentar
Fra : hockeyboy27

Dato : 02-02-08 13:34

nu skriver du ikke om der er hul men eller prik hul og tag et fodbad selvføglig et der går op til achilles-senen og bag efter compit plaster har afaring med det så hvad hvad men skal gøre

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 02-02-08 13:34

Hvile !

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 02-02-08 13:37

Det er ikke betændelse fra et sår. Det er inflamatorisk. Altså en betændelsestilstand uden bakterier.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-02-08 13:37
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-02-08 13:38

jeg har ikke personlge erfaringer. Men prøv lige at læse her, hvor en løber giver en masse gode råd, der måske også kan hjælpe dig
http://www.run4fun.dk/forum/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=21188&TOPIC_ID=5348&FORUM_ID=7

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 02-02-08 13:45

æuw - sikke noget - det er aldig rart med den betændelse i achillessenen - jeg har haft den flere gange - af og til meget længe - andre gange over nogle uger.

Bedste middel for mig har været at få en blokering og antibiotika i værste tilfælde - eller i de lidt lettere tilfælde har det hjulpet med varme og lægeordineret diclon (ligner voltaren) som både er smertestillende og tager inflammationen. (som regel)

En ordenlig portion antibiotika kan være godt - men det har jeg som sagt kun fået i svære tilfælde.

sidst jeg havde det sådan "mellem" må jeg indrømme jeg nægtede at gå til lægen - faktisk fik jeg sådan set det hele til at gå væk med varme - hvile og normal motion plus de milde diclon 3 gange om dagen.

vær forberedt på det kan vare rigtig længe i visse tilfælde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-08 13:47

btw - det er vigtigt at holde området varmt for eks med en uldsok der er klippet til

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-02-08 14:03

Hej med dig.. Du SKAL gå til din læge og bede om en henvisning til en ortopædkirurg. Han vil sandsynligvis gi dig en indsprøjtning med binyrebarkhomon. Det gør ondt!!! Men det hjælper. God bedring. P.S. Hvile er også vigtigt da det sikkert er pga. overanstrengelse. V.H. Pia

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-08 15:20

helt klart en specialist er første valg - det tror jeg nu også spørger har været hos i kraft af den behandling der er foretaget i første omgang - men det er ikke altid det går over i første omgang.

binyrebarkhormon indsprøjtningen virker som blokade - det var det jeg mente i første omgang - sorry jeg sjuskede mig igennem

min fulde sympati - jeg går lige nu også med sådan en betændelse - dog i mildere grad hvilket jeg ved går over sådan lidt efter lidt

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 03-02-08 20:59

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-08 21:12

selv tak og god bedring - det er noget der både er irriterende og gør nas