/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Undgå Vågeblus
Fra : Marzec
Vist : 1206 gange
33 point
Dato : 24-01-08 14:06

Jeg vil gerne bruge min MacBook mens jeg har lukket slærmen i, altså så den ikke går på vågeblus når jeg klapper skærmen i. Vil nemlig køre med en extern skærm og med bluetooth mus og keyboard. Kan det lade sig gøre og hvordan??

Accepteret svar
Fra : croaks

Modtaget 43 point
Dato : 24-01-08 14:56

Du gør følgende: Tilslutter den pågældende skærm og tastatur inkl. mus til din mac, mens computeren er tændt. Herefter lukker du laptopens skærm ned (skal gå på vågeblus) og klikker en enkelt gang på din "eksterne" mus. Herved skulle din mac gerne starte op og benytte din eksterne skærm.

-croaks

Kommentar
Fra : Marzec

Dato : 24-01-08 16:11

Ok...det lyder lovende Skal lige ha musen først så jeg kan få det afprøvet så

Kommentar
Fra : Marzec

Dato : 24-01-08 16:35

Det lader desværre ikke til at virke. Den går på vågeblus igen efter 2 sek. Jeg gør her brug af en usb-mus... går ikke ud fra at det skulle gøre nogen forskel om jeg bruger en usbmus i stedet!? er der nogle andre forslag?

Kommentar
Fra : 778738

Dato : 24-01-08 21:42

For at det skal virke, skal du gå ind i Systemindstillinger og videre i Energibesparelse. Her skal du under Vågeblus sætte både harddisk og skærm på Aldrig.

Jeg kører selv på en PowerBook G4 med ekstra skærm, trådløs mus og ditto tastatur.

Godkendelse af svar
Fra : Marzec

Dato : 25-01-08 14:53

Tak for svaret croaks.