/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
HJÆLP hvad gør jeg
Fra : Skaggi
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 21-01-08 22:21

Dette spørgsmål er nok lidt speciel men prøver alligevel

Et egentligt svar er nok meget forlangt her men nogle rigtige gode råd ville være skønt.

Situationen er den at jeg p.t er i job som Tagdækker, jeg har desvære nogle sygedage da jeg ikke kan holde til de meget tunge løft i min ryg. Nu har jeg så fået tilbudt job som buschauffør HVIS jeg tager buskortet på EUC. kan komme på sådan et kursus d 31 marts. NU kommer mit/mine problemer så : 1. firmaet jeg er hos vil ikke fyre mig (og kan jo ikke bare holde) Jeg kunne jo så sygemelde mig og gå omskolingsvejen. (Her er min læge med) men dette ville jo tage en jetjager af tid inden sådan noget går igennem. og så det forsent. skal jo på kursus d 31 marts.

Ønsker nogle gode råd om hvad jeg kan gøre. For mig er et job som Bus chauffør en drøm der ville gå i opfyldelse.

Tak

Skaggi

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-01-08 22:25

Du skal da gå efter drømmejobbet.

Du siger din stilling op pr 1.4.08, og hvis du har bare en feriedag til rest, bruger du den den 31.3.08,
så du kan møde rettidigt på kurset.

Hvis det virkelig er drømmejobbet, så snak med din bank vedr. den økonomiske side af sagen, de kan jo se at du igen får en fast indtægt, så det skulle ikke være noget problem

Held og lykke med det nye job

Kommentar
Fra : Skaggi

Dato : 21-01-08 22:26

Der skal lige tilføjes at jeg desværre ikke har været længe nok med i 3F til at de kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-01-08 22:33

Igen.----- Tag en snak med din fagforening. Og der noget om at arbejdsgiveren skal give fri til uddannelse, men tag da en snak med fagforeningen, så det gøres rigtigt.

Accepteret svar
Fra : Laika_pigen

Modtaget 50 point
Dato : 22-01-08 12:35

Jammen hvorfor søger du så ikke bare jobbet som Buschauffør og stopper med dit nuværende job når du kan starte det andet sted?

Ellers må du kunne sygemelde dig 4uger til at starte med også se hvordan det går der. Så er du jo ikke på job så længe. Også er du tæt på du måske kan starte på dit nye job.
hvem ved.

Men prøv da at søge et nyt job så du ikke får nogle ledige dage. Tal med stedet du vil starte og sig du kan starte den og den dag, alt efter hvor lang opsigelses tid du har i dit nuværende job.

Kommentar
Fra : Skaggi

Dato : 23-01-08 00:19

Der er kommet nogle gode kommentar og forslag. jeg har så godt som fået mit nuværende firma til at skrive mig en fyreseddel, lagde kortene på bordet for dem. og de var jo så ganske forstående. Så det hele ser nu ud til at flaske sig. dejligt nok.

Hvordan deler man pointene ud. kan man ikke det eller skal jeg vælge 1 ????????

[B]Tak for indslagene[/B].

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 23-01-08 08:30

Du skal vælge en her i tråden men vægler du at give de andre point også kan du f.eks oprette en tråd mere og skrive tak for hjælpen eller rådet i din tråd også ligge et link i tråden.

Godkendelse af svar
Fra : Skaggi

Dato : 24-01-08 20:55

Tak for svaret Laika_pigen.