/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
tissetrang
Fra : missjosephine
Vist : 4143 gange
100 point
Dato : 21-01-08 16:45

hej...
jeg ha ri en ugestid circa haft denne her fornemelse af konstant at skulle tisse.
ender på wc hele tiden fordi nu skalje gtiss og så komme rde rnæsten ingentig..jo nogen af gangene gør der selvfølgelig....
har prøvet det før men ikke så slemt som nu...
jeg har ikke blærebetændelse, har prøvet engang og det gør dælme ondt...
er der mon en der haren ide om hvad søren det kan være...
je gbor i udlandet og har endnu ingen læge og aner ikke hvordan je gskal fortælle mit problem...
je ger i overgangsalder og har i 2-3 år spist hormoner.overveje rat stoppe op engang til..har været stoppet en gang, men var nødt til at begynde igen....
måske andre i min alder ha ren anelse o hvad det kan være....
ret irriterende at skulle rende hele tiden...
ciao miss.j.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-08 16:52

MissJosephine...Du blier nød til at gå til lægen, det kan være flere forskellige ting, så du må undersøges nærmere.

Start med at få undersøgt en urinprøve, det kan godt være en begyndende blærebetændelse.

Det kan også være begyndende nyresten.

Så fat ordbogen, og skriv ned inden du opsøger lægen

God bedring

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-01-08 16:52

Du kan sagtens have en blærebetændelse, uden at det medfører smerter! ...Også selvom dine erfaringer fra tidligere var med smerter..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-08 16:53

Ej nu siger jeg noget sludder, det er ikke nyresten jeg mener (ja ja ryst bare på hovedet) jeg mener vrøvl med nyrene/blærer

Men ingen her kan svarer dig, så afsted til lægen

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-01-08 17:02

man kan sagtens have blærebetændelse uden det gør ondt. Prøv at lægge mærke til om morgenurinen lugter, for så er der efteral sandsynlighed bakterier. nu skriver du ikke hvor gammel du er. min erfaring er, jo ældre man er jo mindre ondt gør en blærebetændelse. Jeg tror ikke hormoner kan have indvirkning på urinen. jeg tager selv hormoner.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-08 17:08

læge !!!

det kan være pga din overgangs alder - men også pga for eks diabetes - få det undersøgt !

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-01-08 17:09

Hvis du kan købe tranebærsaft er det godt til at forebygge og tage en blærebetændelse i opstarten

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 17:14

som de andre siger - en tur til lægen det bliver du nødt til at gøre

her på netdoktor fandt jeg et spørgsmål med samme overskrift
http://www2.netdoktor.dk/Q&A/answers.asp?QID=213082&CID=48&p=1

og som merit siger bør du måske også tænke på diabetes
det kan man let undersøge fra en urinprøve og sticks

rigtig god bedring

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-01-08 17:40

ok...jeg har jo en begyndende diabetes....blev konstateret for ½ år siden ca. men den skulle bare behandles med motion, hvilke tva rlidt svært pga min knæoperation, men i de tre mdr je gnu har boet hernde i italien har je gdanset i 2 og tabt mig efterhånden 7-8 kilo....
je ge ri overgangsalder og ha rværet det nogen år je ger på vej mod de 54...smukke år...men en med en dejlig ný lækker kæreste....
det e rlidt iriterende....også fordi je gha ren lille smule ondt ikke så meget men lidt....bare svært for jeg ha ringen læge, men må findene imorgen
ciao miss.j

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-01-08 17:41

har købt tranebær saft idag....så der blir drukket.....elelrs drikker jeg jo for lidt
miss.j

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-01-08 17:44

Symptomerne kan også komme efter meget sexuelt aktivitet

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-01-08 17:53

er det rigtigt..hold da k..., det har jeg har jeg aldrig hørt om før, men den ene gang om ugen jeg ser min elskede, hvor HAN lige har et øjeblik og kører 100 km for at se mig...OG 100 HJEM IGEN,,DET ER BEGRÆNSET HVORMEGET SEX VI KAN NÅ PÅ DEN TIME -1½ HAN KAN VÆRE HER OG SKAL TILBAGE TIL SIT ARBEJDE....MEN DET VI NÅR ER DA RET HEKTISK......OG ELEKTRISK....OG VILDT...MED EN MASSE KÆRLIGHED....
KAN DET VIRKELIG HA INFLYDELSE......VED DET IKKE MEN MULIGHEDEN ER DA TILSTEDE.
HAR NU IKKE LYST AT HOLDE OP MED SEX MED MIN ELSKEDE...VI ER LIGE BEGYNDT OG ER VILDE MED HINANDEN OG VIL BARE VÆRE SAMMEN.....
CIAO....J..

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-08 18:01
Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 18:04

kære missjosephine

hvis du ved at du har en begyndende diabetes !!!

det skal du tage MEGET ALVORLIGT

ubehandlet kan den være LIVSTRUENDE !!!

får du INSULIN nu ???

hvis det er DIABETES der er problemet er det KUN INSULIN der hjælper

MOTION kan gøre alt værre!!!
og dit VÆGTTAB kan være en del af diabetes sygdommen !!

----- DU SKAL TIL LÆGEN MED DET ----

prøv lige at læse denne der handler om
KETONSTOFFER i urinen...

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/diabetesketoacidose.htm

lov mig lige at du læser den
og spørg endelig hvis der er noget du ikke forstår

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-01-08 18:05

Med sukker i urinen følger ændret pH - dette kan medføre urinvejsinfektioner/svamp.
Selve sukkersygen giver tissetrang/hyppig vandladning.

Der er ingen tvivl overhovedet - du skal til lægen øjeblikkelig.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-01-08 18:10

MissB der er to typer diabetes og det lyder jo som type 2 her.
Bortset fra det er jeg fuldstendig enig med MissB
- du resikerer alt for meget ved at fortsætte uden lægebesøg, hvis vi har ret i antagelsen (som for mit vedkommende er bygget på års erfaring med diabetikere) ender du på hospitalet.

Spørg evt en anden hvordan du lugter ud af munden - jeg gætter på du lugter af acetone.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-01-08 18:22

nel je glugter ikke ud af munden så tvivler je gpå at min nye kæreste ville kysse mig så meget som han gør...
og min begyndende diabetes skyldes forhøje tvægt pga manglende motion, der igen skyldes a tjeg ikke ku dyrke motiuo pga min knæoperation....min normal vægt er 67-69 kilo og den va roppe på 79 ..nu hvor ejg er begyndt igen at danse ha rjeg tabt de 7-9 kilo igen...hvilke ter skønt og min læge i dk sagde je gskulle tabe mig ellers ville det ikke være så godt....
det er ikke den insulinnødvendige diabetes...og den skal kontrolleres nmår je gkomme rtil dk ti foråret je gha rpapirernemed tallene...
jeg spiser heller ikke mere så meget slik so je ggjorde i dk....af og til selvfølgelig, men ikke nær så meget men altid meget frugt og grønt..det ha rje gnu altid gjort..men jeg drikke rfor lidt nogengange ikke engang ½ liter om dagen...ved de tgodt en glemmer det...om sommeren drikke rje grigeligt...
skal nok finde en læge...me je gha rikke boe the rså længe e´ndnu så je gved ikke hvor de rer en...i nærheden af mit hus....
ciao j.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 21-01-08 18:25

Det vil være en stor hjælp for forståelsen og nemhedens skyld, at du kigger på din skærm inden du poster.

Det er jo ren volapyk du skriver.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 18:28

jomfruane
jeg er helt med på at der findes diabetes 1 og 2

MEN UBEHANDLET kommer det hele ud på et
man skal have INSULIN hvis man har diabetes
og det er uanset om det er 1 elle 2

her er lidt om 1 'eren... den man typisk kalder gammel-mands diabetes
som også nu bliver kaldt ungdomssukkersyge...

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/diabetesinsulinkraevende.htm

missjosefine
hvis du har diabetes og du IKKE får INSULIN så må du se at komme til læge !!!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-01-08 18:29

det er dit liv
- jeg har lagt kortene på bordet i forhold til dit spørgsmål.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-01-08 18:31

der er rigtigt at diabetes 2 kan kureres med vægttab, men ikke altid, så man skal efterfølgende have kontrolleret om blodsukkeret er ok.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-01-08 18:34

missBe det er ikke rigtigt at diabetes 2 kræver insulin, det er faktisk undtagelsen

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 18:35

missjosefine

din diabetes /sukkersyge kan jo have ændret sig
og blevet værre ???

dit blodsukker og urin syre skal jo kontrolleres jævnligt !!

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-01-08 18:36

mine tal var ikke så høje at det var nødvendigt og det vigtigste var, at jeg tabte de overflødige kiloer og det har jeg nu...da jeg jo er begyndt at danse igen efter 2 år uden motion....pga min knæoperation....
de tal skal tjekkes når je gkomme rtil dk i maj hos min danske læge...det er aftalt...
men måske de skal tjekkes her også....men jeg ha rnu altså tabt de kiloer jeg fik ordre på...og mit vægttab skyldes ikke diabetes, men motion og ikke så meget af den fede danske mad...
nu dyrke rje gigen dans....og får motion, hvilket er vigtigt og jeg har min nye have og kæreste...sex e rjo også en god form for motion....måske den bedste....
ciao m.j

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-01-08 18:38

MIsB skriver en del forkerte ting - bla. er det type to der er gammelmands sukersyge

den heder non insulin dependent - det behøver jeg vel ikke beskrive nærmere

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-01-08 18:40

missBe gammelmandssukkersyge er diabetes 2
. diabetes1 erden insulinkrævende , man typisk får i barndommen eller ungdommen. du har misforstået dert med ungdoms og gammelmands diabetes
diabetes 1 = ungdomssukkersyge - diabetes 2 = gammelmandssykkersyge

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 18:41

missjosefine

jeg ønsker dig rigtig god bedring og håber at du går til en læge
og fortæller om din situation

kun en læge kan sige hvad der er op eller ned

ciao cia

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-01-08 18:43

missBe du har nok misforstået, fordi diabetes 2(gamelmandssukkersyge) rammer efterhånden yngre mennesker pga af overvægt

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-01-08 18:45

ja det gør hun ...for det er komplet modsat af hvad min læge har fortalt mig...
nemlig at den diabetes jeg ikke havde men var disponibel for pga min manglenede motion og vægt, ikke skulle kureres med insulin......men MOTION..og det stå iøvrigt alle steder om diabetes MOTION og sund kost.....
jeg kunne ikke dyrke motion i 2 år..hvilket gjorde jeg tog 9 kilo på samtidig med at jeg tar hormoner og det er ikke ualmindeligt at tage på af hormoner....
jeg fik taget prøver på laboratoriet i kbh i forår eller sommers og hvis det havde værest nødvendigt med insulin havde je gnok fået det..og jepsen kun den ene form for sukkersyge kræver insulin.....
min far hade også den der 2 er og han fik ikke insulin....
kender mange der har 2'eren uden insulin....
ciao j

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-01-08 18:46

chiao til dig i Italien Jeg har læst alle de kloge svar, du har fået på dit indlæg. Hvad årsagen er til dit problem, kan vi jo kun gætte om. Men jeg lytter meget til, at du fortæller du er i overgangsalderen. Der kan jo være så mange forskellige gener i den forbindelse. Sender dig et link vedr. dette/vandladningsbesvær´.

Selvfølgelig må du en tur til lægen, hvis det fortsætter.....sæt dig bagpå "cyklen" og kom afsted

læs her: http://www.menopause-info.dk/website/content/articles/1_3_Inkontinens.asp

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-01-08 18:49

p.s. god bedring...........og nyd din kæreste

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 18:49
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-01-08 18:50

Det er ret naivt at tro type 2 diabetes ikke kan udvikle sig, blot fordi man taber sig. Der er nogle grimme grimme følgesygdomme til diabetes - type et som to. En del ikke overvægtige får type to, der er genetisk arv og andre faktorer der spiller ind.

At skifte miljø, stress, nye madpåvirkninger mm kan påvirke en diabetes.

Jeg synes det er ret kedeligt at en tråd som denne fyldes med ukorekte ooplysninger, men håber jeg herved har gjort mit til andre der for eftertiden tager den med et par kilo salt (ikke gran) og opsøger kvalificeret rådgivning.
At vores spørger ikke har lyst til at få det undersøgt, synes jeg bare vi skal lade hende gøre - hun er advaret kraftigt nok.

Jeg fjerner fluebenet.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-01-08 19:00

hvorhenne står der at jeg ikke ønsker at få det undersøgt, det vil jeg da gerne vide hvor jeg har noteret..jeg komentere såmænd bare folks svar...og hermed også dit tusind tak, jeg kan vel for h......ikke rende til lægen nu.....skal også først finde en...derfor stillede jeg spørgsmålet, men du må sku da meget undskylde....

tak HelleB du kan dælme tro jeg nyder min nye kæreste...endelig langt om længe har jeg fundet manden i resten af mit liv....han er skøn, dejlig, sexet, smuk, lækker, ung, vidunderlig, fantastisk, fattig og mekaniker........og han vil MIG og jeg vil ham. vi er forelskede i hinanden så det hele gløder....er det ikke bare smukt...det er i al fald dejligt....vi er glade og lykkelige for at ha fundet hinanden.....og så er han bare meraviglioso.....den dejligste i hele landet.....
ciaoooooooooooooooooooo miss.j

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 19:01

citat:
Ved type 2 diabetes er det ikke altid nødvendigt at tilføre insulin ved indsprøjtninger, ofte kan behandlingen styres ved hjælp af motion, kost og til tider tabletter. Type 2 diabetes rammer oftest overvægtige voksne. Sygdommen anses derfor af mange for at være en livsstilssygdom. Forstadiet til type 2 diabetes kan vise sig som det metaboliske syndrom.

Hvordan opstår type 2 diabetes?

Type 2 diabetes skyldes en kombination af utilstrækkelig insulinproduktion i bugspytkirtlen og nedsat følsomhed i cellerne for insulin (stort insulinbehov).

Hvordan føles sukkersyge?
Man er træt.
Man er tørstig.
Man har hyppig vandladning.
Man mister appetitten og taber sig.
Man har kløen omkring kønsorganerne.
Man har nemmere ved at få infektioner i huden, munden eller skeden.
citat slut
kilde: type 2 diabetes...
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/diabetestype2.htm

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 21-01-08 19:02

MissBe du er helt forkert på den.

Citat
her er lidt om 1 'eren... den man typisk kalder gammel-mands diabetes
som også nu bliver kaldt ungdomssukkersyge...

Det er type 2 diabetes man kalder for gammelmands sykkersyge. Jeg tror du blander det sammen, fordi du har hørt at børn og unge i stigende grad får gammelmands sykkersyge, som = type 2.

Når du går på netdoktor og læser om type 1, så skriver de i parantes (ungdoms sukkersyge) og det
betyder rigtigt nok at denne type typisk rammer børn og yngre personer.

Du forveksler parantesen (ungdoms sukkersyge) med det du har læst om børn og unge der får gammelmands sukkersyge.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-01-08 19:08

skønt med din dejlige kæreste ( så skal du jo også bevare dit helbred, så det kan fortsætte ik´) ?

Find nu ud af det med lægen IKKE FOR KÆRESTENS SKYLD -MEN det er jo dig og dit liv det handler om.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 19:37

unge mennesker får gammelmandssukkersyge;= type 2
http://nyhederne.tv2.dk/baggrund/article.php/id-9787603.html?ss

http://www.ltc.dk/default.asp?id=359

http://www.jerk.dk/sukkersyge.htm

http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=935&article=11044&kat=Diabetes
citat:
Diagnose

Det kan være vanskeligt at skelne, om en patient har type 1 eller type 2 diabetes. Ved type 1 diabetes har folk ofte en alder under 30, normal vægt eller lav vægt. Ved type 2 er folk ofte overvægtige og har højere alder.

Citat slut

citat:
Behandling af type 2 sukkersyge

Diabetes kan ikke kureres, men der findes nu medicin, der kan øge insulin produktionen og øge cellernes følsomhed overfor insulin. Type 2 diabetes behandles nu oftere end tidligere med indsprøjtninger med insulin, som det ses ved type 1 diabetes.

Citat slut

Mvh.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-01-08 19:40

skriv tissetrang på google og se alt det som kommer frem, bla:
http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/tissetrang.asp

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-01-08 20:31

missB..tror ikke helt du har gennemlæst mine indlæg......
prøv igen at læs hvad det er jeg skriver.....
jeg spørger ikke om diabetes 1 -2 eller noget.....jeg holder mig til de oplysninger min danske læge har givet mig og de papirer jeg har på mine prøver....om de hedder det ene eller det andet er mig ligegyldigt....min læge fortalte at de tal jeg havde krævede, at jeg tabte mig, hvilket jeg NU har opnået efter jeg IGEN kan dyrke motion....selvom der er pause ligenu pga smerter i knæet....kun 7 mdr siden jeg fik nyt knæ....
jeg tror jeg kender min krop rimelig godt og hvordan den fungere....jeg skal ikke ha insulin....mine tal var ikke så høje, de var kun holdøje krævende, med ny test om et år, hvilket vil sige i maj mdr.
og vægtab, hvilket er sket...
og jeg har faktisk en idé om, at den der fortalte om sex har en smule ret..har læst hans link.jeg har ikke dyrket sex i længere tid og ligepludselig noget mere end jeg har længe...men jeg skalselvfølgelig tjekkes. det bare svært på et fremmed sprog og ikke ved hvor der er en læge..så først i morgen kan jeg prøve at finde en i nærheden af hvor jeg bor...spør på apoteket...
min kæreste er en ret renlig fyr, men jeg vil da alligevel sige det til ham imorgen...
vi skulle gerne ha det rart på onsdag når han kommer igen....det er så lidt vi i øjeblikket kan ses.
ciao og tak for alle svarene....god aften...miss.j

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-08 20:41

du miss J

ring til konsulat eller ambassade og se om du har mulighed for at finde frem til en læge - oven i købet dansk eller dansk/svensk/norsk talende - inden for rækkevidde - så opstår der ikke misforståelser

held og lykke med kærligheden

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-01-08 20:58

god idé, men tvivler på der er en sådan i den lille by jeg bor....gider ikke køre helt til bologna...der er langt....
me der erne læge i nærheden tror jeg og mon ikke læger hernede taler en smule engelsk...det håber jeg da....
tak for rådet..havde slet ikke tænkt så langt....ligenu tænker jeg mest på min elskede og hvornår vi ses igen...
hejsa j.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-08 21:47

Eller spørg om vej til en læge, på det nærmeste apotek..

Rigtig god bedring

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-01-08 22:30

Gider ikke kører så langt Hmmmm Trænger du bare til nogle at snakke med??? Ka du så komme afsted i morgen Tidlig og så må din meget lækre og forstående elsker jo elske dig for det:Det ku jo også oven i alt det andet være en kønssygdom og der er jo ikke nogle der siger at det er dig der havde den til at starte med hvis det sku være det SÅ KA DU NU SE AT KOMME AFSTED OM DU SÅ SKAL NOK SÅ LANGTi morgen tidlig VI VIL JO GERNE SNAKKE MED DIG IGEN EN DAG OG DET ER JO LIDT SVÆRT HVIS DU ENDER OPPE VED PORTEN, FØR DU VED AF DET.
Med venlig hilsen og bestemt SunoFisken Adios

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-01-08 23:17

du ved slet ikke hvor langt der e rtil bologna og jeg har ikke nogen kønssygdomme....det er min blære..har oplevet det før.....det er ikke første gang....sidst gik det væk af sig selv....
men en ha rlige fortalt mig at det sagtens også kan være kulde..he rer koldt og je gfryser og fødderne hver dag med kolde fødder...vejret er klamt og tåget....og koldt......
og mi skønne har ikke nogen kønssygdom, ha blir tjekket hver 3 mdr. da han er doner...
og vi har dårlig nok været sammen endnu...je ger altså ikke en pige på 17 år....
ved godt hvad jeg laver........vi har bare kendt hinanden fysisk i 2 uger.... er du misundelig, fordi en dame som jeg kan finde sig en lækker steg....det var sku ham der fandt mig...jeg ville ham i virkeligheden slet ikke...var ved at afvise ham fuldstændig da han irriterede mig ret meget...
men kønssygdomme det har ingen af os da heldigvis....
jeg har ikke dyrket "rigtig" sex i meget meget lang tid....
j.
men gider ikke mere...har fået det jeg vilha..tak for det sluttttttt

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-01-08 23:19

ja nordstedt det har je gjo lige selv skrevet.ovenfor..man tak...jld da k hvor er jeg træt gonat
j

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 23:35

missjosefine

er du der endnu ????

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 23:37

jeg ville bare lige høre om det ikke var ok med dig
hvis jeg svarede jomfruane og no1here ???
må jeg godt det ???

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 23:41

nu gør jeg det - så må du give mig en røffel i morgen

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 21-01-08 23:46

Jomfruane…og … no1here
Jeg indrømmer blankt at jeg snublede over tasterne dér

Men det ændrer ikke ved at type 2 diabetes skal behandles,,,
kontrolmålinger: blodprøver + sticks, jævnligt som minimum
og sandsynligvis også med insulin… etc.

det er FORÆLDET at
kalde type 2 for ”Non insulin dependent diabetes mellitus, NIDDM”

citat:
Type 2 sukkersyge (Type 2 diabetes mellitus, NIDDM)
(…)
Ved type 2 diabetes (tidligere kaldet Non insulin dependent diabetes mellitus, NIDDM) er der en nedsat følsomhed for insulin på de celler, der skal optage sukkeret (insulinresistens).
Kilde: http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=935&article=11044&kat=Diabetes

Læs lidt mere om forskelle og behandling af typerne her…

Citat:
Hvordan opstår type 1 diabetes?

Type 1 sukkersyge skyldes en fremadskridende ødelæggelse af de insulinproducerende celler i bugspytkirtlen.
Kilde: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/diabetesinsulinkraevende.htm
Citat slut.

Minikonklusion: manglende eller
meget nedsat insulinproduktion => insulinmangel !!

Citat:
Hvordan opstår type 2 diabetes?

Type 2 diabetes skyldes en kombination af utilstrækkelig insulinproduktion i bugspytkirtlen og nedsat følsomhed i cellerne for insulin (stort insulinbehov).
Kilde: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/diabetestype2.htm
Citat slut.

Minikonklusion: altså man har nedsat optag i cellerne fra den i forvejen nedsatte produktion fra bugspytkirtlen => insulinmangel !!

Citat:
Fejlmedicinering blandt type 2-diabetikere
Type 2-diabetes er en sygdom, som ofte fejlmedicineres med mange hospitalsindlæggelser til følge. Fejl i lægemiddelordinationen eller medicingivningen medfører, at patienten får et forkert lægemiddel, en forkert dosis, slet ingen behandling eller at medicinens virkning ikke kontrolleres.
(…)
Fra Lægemiddelforskning 2006
Læs resten her… specielt den lille turkis box der anviser:
” Et eksempel på et dagligt medicinskema for en type 2-diabetiker:”
Herunder bl.a.…” Insulin: 1 dosis 2 gange dagligt.”
Kilde: http://www.farma.ku.dk/index.php?id=4187

Så Missjosephine

Desværre du kan saktens desværre risikere at være underbehandlet !!
Du bør få taget dit blodsukker og urin sticks som minimum.
Men en læge kan fortælle dig mere om hvad der er fat med dig

-rigtig god bedring-

Mvh.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-01-08 23:48

Vil dig det kun godt så du må meget undskylde hvis jeg kom til at træde dig over dine små pusselanker Og ligefrem misundelig er jeg nu ikke for jeg er altså også til Kvinderder faktisk ikke noget jeg elsker mere end det

Fra- Manden- SunoFisken

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-01-08 01:23

missjosephine

her er lidt DANSKE + SVENSK + NORSK -- ambasader i italien som du kan spørge
om det der med læger og sådanne...

Italy, Royal Danish Embassy in
Address:
Via dei Monti Parioli 50
I-00197 Roma

Phone: +39 06 3200 441
Fax: +39 06 361 0290
Web site: www.ambrom.um.dk
E-mail: romamb@um.dk

Italy, Royal Danish Consulate General in Genova
Address:
Via San Siro 10
I-16124 Genova
Phone: +39 010 246 1687
Fax: +39 010 249 4280
E-mail: gm.bro@hugotrumpy.it

Italy, Royal Danish Consulate General in Milan
Address:
Via L. Ariosto 30
I-20145 Milano
Phone: +39 02 4800 8675
Fax: +39 02 481 2445
Web site: www.gkmilano.um.dk
E-mail: milgkl@um.dk

Italy, Royal Danish Consulate General in Naples
Address:
Piazzale Stazione Marittima
Interno Porto
I-80133 Napo
Phone: +39 081 551 2211
Fax: +39 081 551 2947
E-mail: consulate@klingenberg.it

Denmark - General Consulate of Denmark in Milan, Italy Kongelig Dansk Generalkonsulat i Milano, Italien - Embassy: Via Monti Parioli 50, Rome, Tel. (06) 3200441 Consulate: Via Ariosto 30, Milan, Tel. (02) 48008675

Contact us:
Embassy of Sweden
Piazza Rio de Janeiro 3
Tel: +39-06-44 19 41
Fax: +39-06-44 19 47 60
E-mail: ambassaden.rom@foreign.ministry.se
http://www.swedenabroad.com/Start____12614.aspx

Sweden- Swedish Travel & Tourism Council in Milan, Italy Embassy: Piazza Rio de Janeiro 3, Rome, Tel. (06) 44231459; Consulate - Via Gonzaga 7, Milan, Tel. (02) 8693688

Norway - Norwegian Tourist Board in Milan, Italy Embassy: Via Terme Deciane 79, Rome, (06) 5755853; Consulates: Via Terme Deciane 79, Rome, Tel. (06) 5755853; Piazza Castello 20, Milan, Tel. (02) 801137

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 22-01-08 01:29

Jeg er sygeplejerske og kender godt både forskellene og behandlingen af en type 1 og en type 2 diabetes.

Men tak for undervisningen MissBe.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-01-08 16:46

nu gider jeg ikke læse mere om type 1-2 -3 eller 4...
det var ikke mit spørgsmål......
men jeg har idag været hos lægen og fået medicin, da hun mente det godt ku være infektion og MULIGVIS, skriver MULIGVIS pga et tal i min gamle blodsukkerprøve der dengang den blev taget, maj sidste år, var for højt og MULIGVIS stadig er det....dette skal jeg ha testet på sygehuset på mandag.både om der er infektion i urinblæren og en blodsukkeranlyse...
jeg må ikke spise hvedebrød, sukker eller andre søde sager og skal drikke mindst 2 l vand om dagen...vanddrikkeriet er et stort problem for mig.har meget svært ved bare at drikke ½ l. det andet er ikke så svært.normal sukker indtager jeg ikke...hvedebrødet hernede er lækkert, men kan godt undvære det...men sjokoladen er svær..me øv....må la være...
ciaooooooooooo miss.j.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-01-08 17:15

godt du bliver tjekket. det med drikkeriet er nemmere hvis du hele tiden har en flaske vand med dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-08 17:17

Hvor er det godt du kom afsted..

Kan du ikke drikke noget af deres lækre kaffe, jeg ved godt nogle siger at det er vanddrivende, andre er af en anden mening, men det vigtige er jo, at du får - vandet rørene igennem -

Så har du rigtig fået brug for dit italienske sprog idag, godt du kan det

Fortsat god bedring, og lad os håbe, at din "tissetrang" bare er en bagatel..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-08 17:18

Du kan evt. måle vædske op om morgenen, stille det i køleskab, så kan du bedre holde øje med

hvor meget du får indtaget i løbet af dagen??

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-01-08 17:31

det er ikke noget problem med at se hvor meget jeg drikker, vandet er i 1½ l flasker....men je ghar altid haft svært ved at drikke..nogen gange opdager jeg om aftenen at je gdårligt har drukket ½ l...ikke godt...om sommeren ikke noget problem...der er jeg tørstig...men ikke om vinteren...me drikker også juice..nu må je gfinde juise uden sukker....hvis det er til at finde hernede...ciaoooooooooo...sproget er svært, men det lykkes alligevel at finde ud af det...så blir det bae spændende på manda på sygehuset...ciaooooooooo miss.j

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-01-08 18:30

Hej igen, fortæl os hvordan det er gået på sygehuset.........god bedring og held og lykke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-08 18:41

miss Josephine, du skal altså kun fortælle hvis du selv har lyst, det kommer jo sådan set ikke os kandubrugere ved

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-01-08 22:42

hej missjosephine

iiiiihh hvor var det godt at du kom afsted
det var godt nok sejt gået og på et fremmed sprog
også når du nu er sløj samtidig
skulle du meget langt??

mon ikke det er noget antibiotika du har fået ??
det skal nok hjælpe dig godt og hurtigt !!

ja, det bliver rigtigt spændende på mandag
jeg håber selvfølgelig at du har fine blodsukker tal

vil gerne høre hvordan det går
men du skal heller ikke fortælle andet
end det du har lyst til

rigtig go' bedring til dig
ciaooooo

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-01-08 23:09

det tvivler jeg nu desværre på jeg har, da de i maj mdr ikke var alt for gode men ikke høje nok til at det var nødvendigt med andet end at tabe mig...
nej jeg har et lægecenter lige i nærheden, men det er bare det når det nu er nyt det hele...hun var fantastisk sød og forstående og der var ingen problemer med sproget, det skal jo læres.selvfølgelig ikke alt jeg forstod.muligt det er antibiotica, skulla ta et brev da jegkon hjem og et igen om lidt inden jeg går iseng, og så vnte til mandag til de prøver...
gonat og ciao fra italien....
miss j

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-01-08 23:42

jeg tror nu det er en go ide at lægge mærke til
hvad lægen giver af medicin og sådanne noget
jeg plejer altid at skrive i min kalender
navnet på medicin
hvor mange mg (=milligram)/antal piller osv.
og hvor mange dage det skal spises

så kan man bedre forklare næste gang
man kommer til lægen
det er også en god ide at få en kopi af de papirer
hvor de skriver hvad man fejler
og gemme det i sin egen mappe
som man kan tage med til lægerne og vise

hvis dine tal på mandag ikke er så fine
er det stadig bedre at komme i behandling nu
hurtigst muligt end at vente
man har det jo ikke godt når man går rundt og er sløj

mon ikke allerede at du kan mærke at medicinen virker ??

min kat har været bidt af fremmede katte et par gange
og fået betændelse i såret fra biddet
allerede få timer efter han fik antibiotika
kunne jeg se på ham at det hjalp

nat, nat miss j

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 23-01-08 08:54

helt ærligt er du min lærer eller hvad.....jeg ved udmærket godt hvad jeg skal og ikke skal jeg er altså ikke en grønskolling på 14 der lige er begyndt på livet....
tror nu nok hvad jeg ved hvad er er bedst for mig...og hvordan jeg håndterer mine problemer..gider ikke mere hører på dine "gode" idéer, de er ikke nye for mig....og med alle de forkerte oplysninger du har lagt for dagen....tjek lige ud før du fortæller hvad der er godt og ikke godt for mig.....det der er godt for mig lige nu er mi elskede nye kæreste....og ikke e fis andet...
ciaoooooooooooooooooooooooooo miss.j.

Godkendelse af svar
Fra : missjosephine

Dato : 23-01-08 09:06

Tak for svaret Olesen-50.du får sku mine point..havde aldrig troet at dette også kunne forårsage disse problemer...men det er nu heldigvis ikke det der er årsagen....så heftig er min sexuelle aktivitet nu heller ikke...de tre gange det er lykkes os at være sammen er ikke ligefrem meget....men det kommer..senere, når alle hans deprimerende problemer er overstået...så skal vi dyrke sex til den store guldmedalje...det blir dejligt....og iøvrigt ikke kun dyrke sex, men også hinanden og en masse kærlighed....
ciao miss.j.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 09:24

Du er sku da i bund og grund en ubehagelig type
Men man kan jo bare kigge lidt i din historik
Så at du i det hele taget har tildelt en dine poeient erjo i sig selv fantastisk
Handler det her egentlig og dit tisseri?
Eller om at du bare vil snakke fanden et ører af om din nok så fantastiske Italiano del kysso
Der sidder en masse og vil dig det godt og som i dine andre annulerede tråde er du bare en utilfreds gammel k.......der sidder i det fantastiske land Mamma mia og længtes hjem for at have nogle at diskuterer med på DANSK uanset om de er enige med dig eller ej.
Faktisk kan man sige med din måde at snakke med nogle på Hvad rager dine problemer egentlig og

Prøv at tænke dig om inde du begynder at lukke vand ud af ørerne Om du egentlig vil have et svar og om det nu også er det der problemet Altså det du spørger om
Adios Senorita Dig gider jeg ikke at bruge mere tid på

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 07-02-08 20:56

hej igen...har egentlig ikke lukket mit sapørgsmål, så jeg ved ikke om man stadig kan skrive på det....men jeg ha raltså været på sygehuset og få taget blodprøver og urinprøve henholdsvis til diabetes og infectionen i blæren...
mine svar siger derimod ingen infection i urinen...og mine tal er ikke mere forhøjet end at jeg bare skal huske at drikke 2 liter vand om dagen og nul sukker...og hvidt brød...
godt no sært med brødet, da det næsten er det eneste ma kan få her og deres søde sager er vidunderlige.......vandet må je gjo til at lære...min læge siger det er MEGET vigtigt med vandet og ejg kan holde det hvor det er med disse her punkter...
derimod har jeg reddet mig svamp....men måske forårsaget af sukkerindholdet.....så nu skal je gpå en kur...og min kæreste det samme....øv....men sådan er livet nu en gang....øvøvøv lidt surt i et splinternyt forhold a tskulle til at fortælle at han også skal behandles....øvøvøv.....
ciao fra miss.j.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-02-08 21:14

Det kan jo da også være ham der har smittet dig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-02-08 22:01

Så for den da Olsen Prøv at læse højere oppe det har jeg fået at vide det ihvertilfælde ikke er
Men han er der aldrig og kan ikke hjælpe med at ordne have og sådan såe måske er han bare en drøm ?? hva sir du Miss og så glemmer vi lige din måde i det der jordspørgsmål måske du sku se lidt på dette http://www.kandu.dk/tip17476.aspx

Hav en god aften

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 07-02-08 22:46

hvad har min kæreste og min have a tgøre med dette spørgsmål.....om jeg må spørge....

nej det er ikke ham der har smittetmig med noget......i har ikke været sammen åp den måde i den periode hvor jeg har fået det og det er MEGET normalt at få når manhar for meget sukker i blod og urin..og candida svamp har rigtig mage mennesker i sig fordi man spiser for meget sukker æder for meget gærbrød og den slags.....min kæreste er ganske rigtigt ikke her så meget...en time af og til når lige han ha rmulighed for at kómme han ha raltså et arbejde og bor 100 km herfra....er selstændig og kan ikke bare lige være her...han har en dødsyg far liggnede på sygehuset og hernede er man lidt anderledes om sine forældre når de er syge en man er i dk....noget mere bekyn´mrede og omsorgsfulde og moren skal kø'res til og fra sygehuset...de bor rimelig langt væk fr hospitalet....
så venligst stop den sarkasme....
min kæreste har INTET medmin candida svmp at gøre...
candida svam fås let ved indtagelse af atibiotica og overdreven indtagelse af det ovennævnte....
mange af de tykke oppustede maver der rende rrundt er med garanti fyldt med candidasvamp.....og det ka kures med en kur fra helsekosten.....
har prøvet den flere gange....me endnu engang....svamp i skede og andre stder fås let når man har sukkersyge eller forhøjet blodsukker som je ghar...ikke ualmindeligt og lad så venlist værem,ed at blande min nye kæreste ind i dette her..han er ret ny og vu í ahr ikke haft sex så meget ..og iøvrigt kan ma dyrke sex på mange måder....
go.nat....misser

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-02-08 22:52

Ja ja da

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 23-02-08 21:00

sunowisc..den eneste ubehagelige type her e rvist dig og så en vis anden herre der ikke får lov at svare på mine indlæg....
JO HR:..det hndlede om tisseri...og hvis det var dig der kontinuerligt rendte på wc hver 5 minut så tror jeg også DU ville få rmistanke om et ellerr andet problem...og HR jo det var min diabetes....for højt blodsukker....men ikke så højt at det skulle medicineres...
derfor min svar..hvis ikke du kan tåle mosten på folk gensvar, så bliv dog væk...du har jo skrevet på mit indlæg flere gange...så det må vel ha været yderst interesant for dig at følgemed...
og vedgud i himlens navn længes jeg ikke efter danmark....nixen bixen..aldrig mere bo der...
og hvad i alverden er en italiano del kysso for noget...ikke noget her i italien...det lyder spansk....
men ellers...jeg har fået bugt med min CANDIDA svamp som det var, og som var kommet pga det forhøjede blodsukker...hvilket ikke er ualmindeligt..
iøvrigt, så har ALLE mennesker candidasvampen i sig...men i tilfælde som mit og f.ex ved antibioticaindtagelse, kan den fremprovokeres og skal behandles....og min søde, dejlige, lækre skønne flotte fantastiske enestående unikke italienenske kæreste HAVDE IKKE SMITTET mig, men derimod havde han fået det af mig...suk og er også blevet behandlet, hvilket han skulle alligevel hvilket er normalt.....men det var da ikke særlig rart at skulle fortælle en ny kæreste, at han skulle gøre.....men sådan var og er det nu...
og så er jeg er ikke nogen sur gammel kælling,ej heller ubehagelig, som en vis herre vil ha mig til at lyde som...jeg er glad og smilende, venlig, vellidt, interessant,lykkelig og varm om hjertet.... som min kioskmand altid siger, når jeg kommer ind i hans tabaccheria...."du smiler og griner altid"...."ja! siger jeg. hvorfor ikke...ingen grund til andet, jeg er jo i italien...." og her bliver jeg resten af mit liv.....og lever lykkeligt til mine dages ende....med min dejlige skønne italiener..ude på landet....hahaha....
ciaoooooooooooooooooooooooooooooooooooo miss.j.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-08 21:44

Og kineserne længere nede af gaden du ved" de andre fremmedarbejdere" dem er du så helt vild med og de syntes vel også bare at du er sååååå skøn ikke ?? Ak oh ve du gennemsigtige

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-03-08 20:02

Citat
Det vil være en stor hjælp for forståelsen og nemhedens skyld, at du kigger på din skærm inden du poster. Det er jo ren volapyk du skriver.

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?

Hun er pisfuld. Hun kan hverken stave eller grammatikken. Det er sørgeligt og pinligt, når gl. madammer langt over 50, er nødt til at tage til udlandet for at kunne skabe sig som en 22 årig.

Men selvfølgelig...den går jo ikke herhjemme, der bliver de hurtigt spottet og hvem vil ha en vandrepokal LOOL men dernede syd på er der altid en eller anden, der tar revl og krat LOOL. Der er da ingen herhjemme, der gider rode med sådan noget brugt smørebrød, der har stået for længe ciao ciao bambino, pasta antipasta osv osv.. I ved , fniis fniis jeg taler ikke så godt dansk mere efter 4 måneder i italia

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-03-08 20:48

Du er godt nok klam at høre på fisefine Kan fandme godt forstå at du måtte langt væk ciao ciao

http://www.kandu.dk/Spg87806.aspx
Citat
jeg elsker sex og dyrker ikke sex kun for at få nærhed..jeg gør det af liderlighed og safterne skal løbe og det skal krible og krable inden i mig..

Citat
hejsa..
det skulle vel ikke være nødvendigt at lave sjov med deit indlæg, da der med garanti er bunkevis af mænd, der har det som dig,,,der er desværre bare ikke så mange der vilindrømme det, desværre...
du fortæller ikke hvor gammel du er...
min kæreste er af dem slags mænd, der ikke har lyst til konstant sex....jeg har meget mere lyst end ham og nogengange er han faktisk ked af, at han ikke kan opfylde mine fulde behov, så derfor bruger vi en del at onanere sammen, hvilket er vildt ophidsende for begge to......
han er også en af de mænd, der ikke sådan bare lige får en stivert ved enhver lejlighed....han tænker meget konstruktivt og fantaserer i det uendelig og sætter en masse forstillinger i gang inde i sit smukke hoved.... der skal en masse forarbejde og historier og skuespil til, for at han kan få den optimale nydelse og fulde vilde orgasme.....det er for mig meget nyt, men også lidt spændende, at dyrke sex på en ny og anderledes måde.....han får ikke bare stiv pik ved sex...den blir hurtigt lille igen og kan være rigtig svær at få op at stå...,men det lykkes som regel....men decideret samleje, det er sjældent vi gør det, for når den først er kommet derind, så fyres den meget hurtigt af og jeg kan jo godt li' at der er noget i lidt længere tid, end bare lige to minutter, så derfor, så bruger vi attrap og andre sjove sager...
du er absolut ikke den eneste der har de problemer og desværre er det et tabuemne...mænd kan da altid...nej det kan de ikke......
jeg elsker sex og dyrker ikke sex kun for at få nærhed..jeg gør det af liderlighed og safterne skal løbe og det skal krible og krable inden i mig..
tidligerre i mit liv, der har jeg da dyrket denne ligegyldige form for sex, de der engangsknald,for at få en smule nærhed, men det var så sandelig da også en gang kedelig sex uden nogen særlig tilfredsstillelse.....
at vi kvinder ikke sådan bare lige kan få orgasmer...det er igen individuelt, men for de fleste, tror jeg, så handler det om, at vi ikke fortæller hvad vi kan li' og ikke slapper nok af ivores krop . måske er mange af os bange for at give os 100% hen til vores elsker i angst for at man vil opfatte os som nogen liderlige slemme og lystne horekvinder...men hvorfor skulle vi dog ikke også kunne være det af og til...
efter jeg har mødt ham jeg er sammen med nu, så er jeg blevet meget mere fri på det verbale plan, men der mangler så sandelig stadig meget at åbne op for..
igen fordi jeg har den der idé om, at han skal betragte mig som en liderlig hungrende kvinde..
men det er jeg jo, så hvorfor ikke bare gøre det..og vise det....men, det tager tid at komme ud over den barriere......
så klødu bare på....der skal nok vise sig noget positivt til dig en dag................din opdragelse vil altid forfølgedig, men du skal prøve at komme ud over grænsene og være dig selv og dine lyster og behov bekendt....
held og lykke.....

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-03-08 18:43

jeg kan læse, at der stadig er nogle der mener det er ulækkert, at kvinder har lyst til sex! vi er i 2008 ikke 1808!