/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Bassin - opgave
Fra : Malfoy
Vist : 644 gange
50 point
Dato : 13-01-08 18:23

Hej,
Jeg er i forbindelse med en fysikaflevering gået i stå med en opgave. Derfor vil jeg høre om i ikke kunne HJÆLPE (altså ikke lave opgaven for mig) mig med en komme igang med opgave.

Det er denne opgave jeg snakker om:
http://i19.tinypic.com/6qab5sx.jpg

På forhånd mange tak,
Malfoy

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-01-08 18:34

- går du ikke "i stå" lidt tit malfoy?

6 22-11-07 50 Forklaring af nogle "ord" (8) Biologi
7 17-11-07 25 Sandsynlighedfordeling (2) Andet videnskab
8 17-11-07 20 Sandsynlighed & Statistik (3) Andet videnskab
9 11-11-07 153 Binomialfordeling (8) Andet videnskab
10 29-09-07 201 Omsætning af fedt! (12) Biologi
11 16-09-07 80 Lille matematikopgave! (7) Andet videnskab
12 08-09-07 20 Opgave om differentialligning! (4) Andet videnskab
13 03-09-07 99 Opgave om differentialligning! (17) Andet videnskab
14 25-08-07 274 Differentialregning (7) Andet videnskab
15 18-04-07 25 Magneter (4) Fysik

- hvad laver du i din fritid?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-08 18:38

For at få m3 skal der 3 mål til og du har de 2 som er længde og bredde og du mangler højden. 1 tons vand er = 1mtr længde X 1mtr bredde X 1mtr højde = 1 m3
vægt / længde X bredde = højde

Som jeg husker det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-01-08 18:39

Første spørgsmål:
Prøv først at fylde vand i til 1 meters højde og se hvad det vejer...

Vejer 1 m^3 lige netop et ton i dit regnesrykke?
ikke helt rigtigt hvis vandet er mere end 4 grader varmt, Svend

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-01-08 19:45

Du glemmer vist at godkende de svar du tidligere har modtaget.
På den måde tror jeg ikke du skal regne med hjælp.

hawaii7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-08 19:57

Ok mon ikke der regnes med standard 1m3 = 1 ton

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-01-08 19:59

Godt husket Eyvind,
jeg satte lige spørgsmålstegn ved massen?

Hellere rumfang, i dag på nydansk: volumen / længde X bredde = højde,
sammen med masse = volumen * massefylde.

Og det er jo ret koldt oppe i Skotland,
kun ved ca. 4 grader er vands massefylde jo 1 g/cm^3 eller 1000 kg / m^3,
så vi kan vel antage at 1 m^3 vejer 1 ton eller 1000 kg.

Og Malfoy du kan sige til din lærer,
at opgaven burde indeholde som forudsætning at massefylden er for vand er 1 g/cm^3, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-01-08 20:11

Det er vel ikke rigtigt Malfoy,
at du tidligere har stillet spørgsmål, som du har fået svar på,
og som du så ikke har gidet akceptere?

Hvis det er rigtigt, kan jeg desværre ikke hjælpe dig videre, Svend

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-01-08 21:48

hej malfoy kender du det her link? http://www.emu.dk/gym/fag/fy/

p.s. se på forsiden Brugerservice/kom godt igang, hvis du ikke ved hvordan et svar accepteres

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-08 19:27

Gør vi dig uret:

- Ubesvarede 1
- Besvarede 18
- Annullerede 5

Jeg har færdige løsninger på alle tre spørgsmål, men du får dem ikke direkte:

For det første skal du kende hvilke teorier der gemmer sig bag denne opgave:
-Newtons anden lov
-Energi er lig kraft gange vej, og
-Arkimedes lov...

Ligesom du skal dokumentere, at du ikke misbruger kandu systemet:
At du først spørger når du har akcepteret/betalt points til den sidste der hjalp dig...

Mit motto: "Giv dem ikke fisk, lær dem at fiske", Old Svend

Kommentar
Fra : Malfoy

Dato : 16-01-08 23:31

Hej... Jeg har selv fået løst opgaverne.

Godkendelse af svar
Fra : Malfoy

Dato : 16-01-08 23:31

Tak for "svaret" svendgiversen.