/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hansen i Fårvang og i Borre, 1940 ff
Fra : hannefranck
Vist : 486 gange
40 point
Dato : 16-02-03 01:08

Er der mon nogen, som kender gårdmand / ægteparret Karen og Jens Peter Hansen, som boede i Fårvang i 1940- og senere overtog hans mors gård på Borre mark?
De fik 2 børn, vist nok drenge.
Jeg forsøger at hjælpe en mand i Californien med at finde oplysninger om den familie, - hvor han var feriedreng i årene 1940 -1947.
Venlig hilsen fra Hanne Franck

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 17-02-03 16:17

Hej Hanne!
Hvor i landet ligger Fårvang og Borre?

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : hannefranck

Dato : 17-02-03 22:34

De ligger i Jylland, i nærheden af Bjerringbro!
Hilsen fra Hanne

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 18-02-03 16:28

Hvis du kan komme "kød" på din historie, vil en ugeavis for "Bjerringbro og omegn" sikkert gerne bringe din efterlysning.

Du kan også prøve Midtjyllands avis:
http://www.midtjyllandsavis.dk/default.asp?kat=31

Du kan højst få nej.

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : hannefranck

Dato : 18-02-03 20:53

Hej Jeannie!
Tak for dine svar. Der ER ikke flere oplysninger at give; manden har været feriedreng i Jylland hos det ægtepar i den periode ( 1940-1947).
Jeg forsøger bare, OM der skulle være nogen, der kender de mennesker.
Hilsen fra Hanne

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 18-02-03 21:24

Hej Hanne!
Måske kan han huske pudsige episoder. Hvad hedder han? Hvorfor var han feriedreng? Hvordan er han endt i Californien, hvorfor overtog de hans mors gård.... o.s.v.

Det kunne en journalist sikkert få en god historie ud af?

Hilsen Jeannie