/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
SVamp og råd i akvariet
Fra : ANNImartin
Vist : 907 gange
15 point
Dato : 11-01-08 10:28

Hej.
vi har lige haft to fisk som er døde i vores akvarie af svamp og råd på finnerne. Vi begyndte at behandle akvariet torsdag og det skal vi så også gøre to dage efter.. Og spørgsmålet er egentlig: en af mine venner skal have tre fisk fra det akvarie hvornår kan jeg give dem de fisk, der er ikke noget sygdom at se på dem. jeg vil bare være sikker på at det ikke kommer noget sygdom i deres akvarie...
MVH Anni
PS. håber i kan hjælpe mig..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-01-08 10:29

Jeg synes du skal vente i 14 dage for at sikre dine fisk ikke er syge mere.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-01-08 12:22
Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 15 point
Dato : 11-01-08 13:58

Det hedder karantæne og kommer af fransk for fyrre.

Du kan give ham fisk hvis der uden medicin i vandet ikke har været sygdom i 40 dage.

Det fandt man oprindelig ud af ved at læse i bibelen at Jesus var i ørkenen i 40 dage.

Det har senere vist sig videnskabeligt at holde stik.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-08 14:02

Problemet kan også bare skyldes råddent vand på grund af overfodring.

Mærk om det lugter dårligt. Så er den alvorligt gal.

spar på foderet og skift 1/3 af vandet i hver af de kommende uger.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-01-08 14:04

Hvorfor var jesus i karantæne?

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 11-01-08 19:18

vi overfodre bestemt ikke vores fisk for vi sørger for at det ikke når bunden

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-01-08 14:21

Du kan sagtens få sygdom blandt dine fisk, uden at overfodre - læs mit link.

Godkendelse af svar
Fra : ANNImartin

Dato : 10-02-08 13:25

Tak for svaret transor.