/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
umulig flytning?
Fra : jes-a
Vist : 949 gange
50 point
Dato : 08-01-08 23:40

Hvis man nu er blevet bedt om at flytte sin hest til en betemt dato, men ikke har fundet et andet sted, hvad gør man så?
Overdrager man hesten til staldejer eller skal man aflive eller hvad?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 08-01-08 23:54

Søger efter et nyt sted at opstalde den med det samme man er opsagt.. Lokalaviser, opslag i forretninger, i ridecentrene osv.

Man afliver ikke bare en rask hest, så om ikke andet kan du prøve at få den solgt, (annoncer som ovenstående) og måske til staldejeren hvis han/hun overhovedet er interesseret

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 09-01-08 00:41

Der er ikke så mange ridecentre her i nærheden, men forretninger kunne jeg da godt prøve. Tror bare ikke nogen ser de annoncer der hænges op i forretninger.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 09-01-08 02:15

Enig i at du ikke bør aflive en rask hest, hvis du ikke finder opstaldings faciliter før datooen, så kan du leje dig ind på en hestepension, en søgning gav 37.700 resultater, mon ikke du kan finde en i nærheden af dit bopæl, indtil du finder en anden løsning eventuel salg: http://dk.search.yahoo.com/search?p=hestepension&ei=UTF-8&fr=moz2

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-01-08 08:13

Hestebøffer uhmmmmmmm

Slagteri er da bedre end aflivning. Men mon ikke lidt søgning i det fysiske område kan finde en plads til din hest.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-01-08 08:40

Hvad er det for en hest, hvor står den henne, og hvad er årsagen til at den SKAL flyttes, og hvad er datoen??

Svar på det så hurtigt som muligt, så må vi prøve at arbejde på en løsning

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 08:41

Prøv at kigge her undrer husdyr der er både køæb og salg www.dba.dk hvis ikke andre muligheder viser sig

Med håbet om en god løsning for dig og din hest (hvor gammel er den )

Mvh Sune

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 09-01-08 12:16

Jeg har en måned. De kan ikke forenes med den. De mener heller ikke den trives. Deres erfaring rækker ikke til at takle dyret.
Den skal sættes i løsdrift helst i svendborg.
Men det er ikke løsdrift det vrimler med.

Den kan forresten ikke slagtes da den er chippet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-01-08 12:52

[CITAT]--------------------------------------------------------------------------------
Hvis man nu er blevet bedt om at flytte sin hest til en betemt dato, men ikke har fundet et andet sted, hvad gør man så?
Overdrager man hesten til staldejer eller skal man aflive eller hvad?

Hvem vil du aflive?
Hvorfor kan den ikke slagtes når den er "chippet"?
Inden for en måned kan du måske finde noget andet - måske en fra kandu?
Låsby Svendsen køber alt - bare det er billigt nok

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 13:49

Hvor gammel er den ??? og er den velopdraget ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 13:51

Ups og hvoffor i løsdrift =løsdrift gå frit på jord????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-01-08 14:01

Det er sikkert denne hest, der er tale om

http://www.kandu.dk/Spg110424.aspx

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 14:17

Nå ja men så ka jeg jo godt se at spørgsmålet muligvis blir annuleret det er jo ik så godt så tror jeg da lie at jeg har andet at bruge tid på så

Kommentar
Fra : hestepigen

Dato : 09-01-08 14:45

Hvis du særeriøst vil seælge din hest, kan du jo sælge den via www.heste-nettet.dk. Du kan altid komme af med den - det er bare et spørgsmål om prisens størrelse.

Har du et ønske om at beholde den, må du jo finde et midlertidig opstaldningssted til din hest (der måske ligger noget længere væk fra din bopæl), og så efterfølgende finde det rette sted til den, hvor den kan gå i løsdrift.

Kan ikke forestille mig, at staldejer er interesseret i at overtage den, når han har opsagt dig, og der er nogle problemer med hesten, der gør, at den ikke kan sblive stående på det nuværende sted.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-01-08 09:24

Seriøs Jes a Nej da derfor Fuck a jes

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-08 07:40

Har du stadig ondt i tænderne, siden du ikke har gjort dig bemærket i din tand tråd??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-08 07:42

Og din ampere/trafo tråd, lider af samme skavank

Godkendelse af svar
Fra : jes-a

Dato : 11-03-08 12:53

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-08 13:15

Selv tak, hvordan gik det med hesten ?

Kommentar
Fra : Gismo89

Dato : 08-08-08 19:09

Hey...

Jeg vil give nogle af de andre ret, afliv aldrig en rask hest og heller ikke for noget så "små"... der er altid en løsning....
Du kan jo som en anden skrev, bruge den midlertidige løsning med et sted længere væk... det er der mange omkring os der gør, på det sted hvor jeg er staldmester....
Du kan også prøve at finde ud af om et nedlagt landbrug i området har en fold for meget... jeg ved godt at det nok er en dårlig løsning hvis der ikke er andre heste, men så længe der er et andet firbenet foldgående dyr.... det kan fungere midlertidigt... har hørt om en hest, der har selskab af en zebra...
Håber du finder en løsning....

Og ang. det med chip og slagtning....
En hest uden chip bliver betragtet som produktionsdyr efter de gamle regler... ergo kan den slagtes...
Men en hest med chip, bliver pludselig et husdyr og husdyr må ikke slagtes....
Det har til dels noget med medicinering at gøre, men også andre forskellige ting, som især vi dyrepassere ved noget om... håber I blev lidt klogere... :P