/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Anmelde rygelovovertræder?
Fra : Sygate
Vist : 644 gange
300 point
Dato : 07-01-08 12:13

Hejsa !

Er der nogen der ved hvem man skal skrive til hvis man vil anmelde en restauration der overtræder den nye rygelov?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-08 12:19
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 310 point
Dato : 07-01-08 12:20
Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-01-08 12:27

Har du overvejet at finde dig en anden restaurant

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-01-08 12:29

ja det er jo arbejdstilsynet der fører tilsyn med det. men enhver lovovertrædelse kan da anmeldes til politiet

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 07-01-08 12:35

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-01-08 12:37

Du starter bare din osende bil og kører på politistationen.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 07-01-08 12:40

Ville hellere finde en anden restaurant!

Man bliver måske ikke helt "tryg" ved at komme på den restaurant efterfølgende alligevel.

Hvis du selv har en restaurant og det er en konkurrende du vil melde har du selvfølgeligt også en økonomisk grund!

bare min holdning

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 12:54

Altså find en anden bager ellers vil du nok få fast arbejde med at kontrollerer alle restauranter kroer beværtninger bodegaer osv. Jeg er selv forhenværende ryger og har da altid førhen valgt feks at gå in til rygerne i toget for at vende tilbage til den vidunderlige friske luft i ikke rygervognen efterfølgende. Såe ved da godt hvad jeg ville vælge men ligefrem anmelde ?? nej Er der ikke andre steder du ka gå hen ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 07-01-08 14:27

Nu er jeg selv ryger.
Men det er iriiterende at man ikke kan tage et barn med ind på en restaurant, hvor der ikke burde blive røget.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 07-01-08 14:28

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 14:53

Ja ja men så må man jo håbe vi ikke får et angiver samfund ud af det til sidst Og selvfølgelig er det ikke godt at tage et barn med ind hvor man ikke må ryge og der bliver røget alligevel såe det sku du jo så lade være med og det siges også (selv om jeg syns det er ud i overdrevet) at bare der har været røget et sted ka det være farligt at opholde sig der(altså med mindre det er i en gammel sur togkupe
Håber at du får andet end ballade ud af det

Hav en god Røgfri dag
sune

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 07-01-08 14:59

Mon ikke http://www.stasi.de - kunne hjælpe med dette altoverskyggende problem?

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 07-01-08 15:15

Jeg må holde lidt med Sygate. Når nu den fine lov er kommet så må man også overholde den, resturation, bager, alm arbejdsplads, ja overalt. Og ser man en som ikke overholder det, jamen så må man melde det, for som ordsproget siger, en fjer bliver hurtigt til 5 høns, og begynder en først at bryde loven, og finder ud af intet sker, så følger alle trop.... Jeg var selv i weekenden inde på fyns bazar, når ja er ikke så god til at være hemmeligheds fuld, kan lige så godt sætte navne på, og der stod dem i frugt og grønt afd og røg, det syntes jeg da er nærmest en skandale, for det første er det "ulovligt" og for det andet i madvare.....

Så ja sådan noget skulle meldes hvis du spørger mig...

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 07-01-08 15:15

Rygning er jo en egoistisk ting. Især når det skal gå ud over andre. F.eks forældre der tager deres børn med på en restaurant, eller dengang man måtte ryge i toget, så jeg fandme en børnehave sidde i rygekupeen, mens de to pædagoger sad og røg.

hvad er det der forgår. Så slemt er rygning jo heller ikke, men det er da en gene man ikke burde lade gå ud over andre.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 07-01-08 15:42

Nar,gå dog et andet sted hen,det er sgu snart ved at være et stikker-samfund vi lever i

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 07-01-08 16:25

nar?

hahahaha.. der blev jeg såret.

Hvad med at komme med nogle sobre argumenter der understøtter dine holdninger?
Det virker bedre.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-08 20:13

1. Rygeforbud
2. Drikke forbud (max. Q=14/M=21 genstande) og så er det slut, når dit klippekort er fyldt.
3. Vejer du for meget, ja så bliver det næste vel, at man kun kan få salat serveret.
"Duce" (Benito Amilcare Andrea Mussolini) ville STOR trives i dagens Danmark.
Jeg mener det må være indehaverens ret til selv at bestemme... det er ham der betaler huslejen. At det så er OK at han / hun kun ansætter rygere og samtidigt skilter med at det er en ryger resturant (eller bar)... ja 'det må være indehaverens valg... ikke statens.
Det næste bliver vel at alle os husejere skal male vores huse grønne (grønt er sundt for øjnene).
I min verden er vi begyndt at "efterabe" andre lande for meget, småt fratager mere og mere bla, bla, bla (næste punkt = dødsstraf til fartovertrædelse i bebyggede områder - bare for at komme med et nyt lovforslag).

Sygate... lad være med at anmelde noget som helst - du vil af mange blive betragtet som "stikker".

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-01-08 12:31

Jamen mht. at anmelde er jo et spørgsmål om hvor grænsen for at overtræde loven går.
Der er så mange andre ting jeg aldrig ville anmelde.

Hvis folk downloader ulovlig software ville jeg ikke. Hvis folk arbejder sort ville jeg ikke.

Men den med rygning går jeg ind for. Jeg går ind for at det skal forbydes helt.
Altså uanset størrelse på beværtningen, så skal det forbydes.
Ok, jeg kan jo bare lade være med at gå ind på et sted hvor der bliver røget, men der er mange andre ting i det.
Hvis man er med rundt med en gruppe og rygerne absolut vil ind et sted hvor der bliver røget, er de andre måske tvunget ti lat sidde i en røgsky, selvom man ikke burde.
Desuden er der gruppepres fra rygere ofte. De klager hele tiden over at folk forfølger dem. Men i min verden er det ofte rygerne der ikke tager nok hensyn.