/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Forsvunde fisk
Fra : ANNImartin
Vist : 631 gange
20 point
Dato : 05-01-08 17:09

Hej..
Vi har prøvet over ca 2 uger at to af vores fisk er forsvundet. Kan de blive ædt på en dag og være fuldstændig væk? for begge havde vi set dagen før de var væk. vi har roder akvariet igennem og de var der bare ikke.
Anni

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 05-01-08 17:16

Hvilke fis er forsvundet og hvilke fisk har du i akvariet?

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 05-01-08 17:17

fis= fisk

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-01-08 17:18

nej - det kommer måske an på hvad det er for fisk du har: men jeg tror de er hoppet ud! Har i en glasplade over? En plade der dækker hele overfladen, bare der er et hjørne - som i fodrer i gennem så kan de hoppe ud. Hvis det er små fisk så er der ikke ret meget at se på et l anghåret gulvtøppe når de har ligget og tørret ind en nat, måske i har en kat der snupper dem når de hopper ud.

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 05-01-08 17:26

den fisk der er forsvundet er en scalara unge og den anden kan jeg ikke lige huske men nogenlunde samme størrelse. vi har guppyer, sværddrager osv. altså almindelige selvskabsfisk

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 30 point
Dato : 05-01-08 17:32

De andre fisk tager dem ikke hvis de er større end de kan tage dem i en mundfuld! Jeg tror de er hoppet ud.

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 05-01-08 17:35

vi har jo et lysammatur over akvariet. men der er godt nok en ca 7 centimeters åbning bagpå hvor ledningerne kan sætte. Kan det lade sig gøre at den kan komme ud der igennem?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-01-08 17:56

Ja det tror jeg de kan, der er jo nok kun nogle få centimeter fra vandoverfladen og til akvariets kant - de fleste kan nemt hoppe 5 cm

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 05-01-08 17:57

vi kunne godt nok ikke se de lagde bag ved. men hvis vores hunde har set dem kunne de godt finde på at spise dem hvis de fandt dem. vi dækker hullet til hvis det nu ske at være det.. Tak for hjælpen..

Godkendelse af svar
Fra : ANNImartin

Dato : 05-01-08 17:59

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-01-08 18:22

Jeg passede naboens fisk i sommerferien......og en større fisk (sværddrager ?) forsvandt næsten sporløst !! Overdækket akvarie !!

Da vi flyttede akvariet tilbage til anboen fandt vi noget der lignede lidt af et skelet.

Her er der ikke hund eller kat der kunne klare sagen.

Fisken har sikkert lidt en naturlig død.....men væk var den (ved ikke om det var på 1, 2 eller dage).

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-01-08 18:23

selv tak - jeg håber det hjælper

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-01-08 18:38

Måske er de kommet i pumpen/filteret....det kommer an på hvilket rensesystem du bruger....jeg kender en der lige har mistet et par halvstore ciclider fordi der var sket noget med sugeslangen til pumpen så fiskene kunne suges derind.

En scalareunge hopper ikke ud af akvariet, for det kan den ikke.

Men de kan også være blevet ædt.

Måske døde først og så ædt bagefter

Kommentar
Fra : jakjoe