/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Systemet kan ikke hjælpe
Fra : søster01
Vist : 408 gange
20 point
Dato : 04-01-08 15:22

Hejsa
Vil høre om nogen har været i samme sitiuation og hvad i gjorde?
Min søster og hendes to børn ( også hans) blev smidt ud af hendes kæreste/samleverske et par dage op til jul. Det havde været under optræk længe, deres forhold har været lidt vakkelvorn fra starten og de har da også været fra hinanden ind imellem, men inden de fik drengene.
I foråret fik de så muligheden at sætte et hus i stand som de skulle leje og i mellemtiden skulle de så bo i campingvogn. Dagnene, månederne gik og de bor stadig i campingvognen.og ikke kommet nogen steder med huset.

Men nu er de så smidt ud for det gad han ikke rigtig længere og det er nok også det bedste og på en måde var hun lettet for nu kunne hende og drengene finde et rigtigt sted at bo og få gode betingelser. Men et par dage efter ringer han og skriver utallige gange nogen gange pæn snak andre truger med at han vil hende børnene og køre langt langt væk med dem så hun aldrig ser dem igen. De bor ved et hold venner og vi henter og bringer når de skal noget for bilen har han tilladt at tage for det var urimligt at hun skulle have det hele ( og de har virkelig ingenting) og bilen har hun lånt penge af vores far og hun betaler af.
Nu kommer det så for vi sad og sagde til hende at så måtte vi jo til at ringe lidt rundt Vi ringede til politiet for at høre vedr. bilen de vil ikke rører sagen når det er sammenleverske. Statsamtet vil ikke rører det de skal tale sammen. forsikringen vil ikke gøre nogent uden politiets sammentykke.
og ingen boliger at få 1/2 til helt år ventetid.
Drengen tør hun ikke aflevere i dagpleje for han har kimet dagplejen ned for at høre hvornår han er der.

Hvad gør man panden mod muren hver gang.

Hun vil gerne tale med ham men er ikke ædru til det.så tør ikke

Hjææælp

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 30 point
Dato : 04-01-08 15:53

For at begynde med det materielle, så er bilen jo din søsters det kan jo dokumenteres, hvis hun har lånt pengene af din far til den - så er det bare at pudse en advokat på den bastard af mand!

Jeg synes hun skal henvende sig ved den gratis Retshjæl der findes i alle kommuner for at høre om hendes rettigheder.

Hun kan jo flytte til en anden kommune, hvor det er nemmere at få en bolig - hvis hun da rent seriøst vil af med samleveren.

Kommunen skal hjælpe med at genhuse hende, der er jo ingen der må stå på gaden, når der er børn involveret i det. Hun kunne evt. henvende sig på et af landets krisecentre og få hjælp ad denne vej - de kan noget ikke andre kan!

Clou

ps: ønske hende alt mulig held og lykke - sig til hende: "gå aldrig tilbage til en fuser"!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-08 16:35

ALtså hvis hun kan dokumenterer at bilens er hendes så ka hun jo også sælge den frek,billigt til H.A. spøg til side ihvertilfælde sælge den hvad med campingvognen hvem ejer den ?? Men samtidig ved jeg jo også at der er mange sygelige mænd der går løs såe hun skal joi også passe på at han ikke bliver voldelig så det bedste ville nok være at forsvinde for en tid med børn og vente til han enten har kastet sin utiltalende måde at værer på over på en anden stakkel eller hvad han vælger i sin fremtid .Men de der trusler om at bortfører børn og at han ringer hele tiden til institutionen er faresignaler hun endelig ikke skal overhører.At man så kan sidde her og undres over at noget kan trække så langt ud før handling jaaae de føelser er jo ikke sån at styrer Håber hun finder en løsning der holder i fremtiden for sig og sine børn

Mvh Suno

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-01-08 19:20

Hvis det er hendes bil, kan hun jo bare opsige forsikringen, så skal politiet nok hente pladerne!!!
Eller melde den stjålet!!!

MVH

Godkendelse af svar
Fra : søster01

Dato : 08-01-08 14:28

Tak for svaret clou.

Hejsa tusind tak for dit svar
Ville lige sige at hun har været ved en advokat hvor de har gået det hele igennem vedr. bil og børn og materielle ting

Han har 8 dage til at svare i ellers skal de højre op i systemet.
vil lige tilføje at hun ringede til krisecenter men ingen plads hvor hun boede var 2 pladser længere væk men ville helst ikke love hende dem da de ikke syntes at problemet var stort nok, så måtte vi ringe tilbage og sige at det var da engang være pladder hun er helt nede i kuldkælderen efter trusler, ingen steder at bo og uden en krone på lommen. så det ville de tage op til overvejelse.
Men hun gik selv på jagt efter lejlighed og fået kommunens accept på en så det er på plads og hun er steget i graderne har ikke haft et sted at bo end campingvogn de sidste 9 mdr.