/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Internet via computer ?
Fra : wulffe83
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 28-12-07 18:23

Heey =)

Jeg har 2 computere (Ny) (Gammel)

Den nye er på nettet via trådløst net og derfor ville jeg lige høre om jeg kunne få net på den gamle via den nye ? Evt med kabel ? Den galme har også trådløst net med det kan ikke nå routeren

Kommentar
Fra : VlGGO

Dato : 28-12-07 18:48

Stationære? en lan kabel ville man kunne sætte dem sammen med , du skal dog ind i /cmd og få den til at finde hinanden..

2. mulighed er at gå ind i hjælp og support, og under /internet/2 computere... :D....

MVH

Svar venligst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-07 18:50

Forbind de to comp. med et netkabel
Start > hjælp >skriv deling > nu kan du få en fin forklaring af deling af min internetforbindelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-07 18:51

- ja sådan må det være.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 19:40

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-07 18:50

--------------------------------------------------------------------------------
Forbind de to comp. med et netkabel
Start > hjælp >skriv deling > nu kan du få en fin forklaring af deling af min internetforbindelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-07 18:51

--------------------------------------------------------------------------------
- ja sådan må det være.

Jamen Eyvind det kræver jo to netværkskort det ved du da på den ene computere

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 19:42

,,. Fordel dem selv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-07 21:12

Nixen - den ene comp kobler wireless på internettet, så det kan lige lade sig gøre.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-12-07 10:17

Ja ok, men det skal være krydset kabel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-07 10:43

ups - ja det skal være krydset.

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-07 11:01

Vælge værtscomputer til Deling af Internetforbindelse Du kan vælge en computer, der skal dele en internetforbindelse med resten af computerne i et hjemmenetværk eller et mindre kontornetværk. Denne computer kaldes værtscomputer med Deling af Internetforbindelse.

Hvis du skal beslutte, hvilken computer du ønsker at anvende som værtscomputer, skal du anvende vejledningen herunder:

Computeren skal køre Windows XP.
Denne computer skal være en, du kan lade køre hele tiden, så de andre computere i netværket kan få adgang til internettet. Hvis computeren slukkes, er forbindelsen til Internettet ikke tilgængelig.
Hvis en computer har et DSL- eller et kabelmodem, skal du bruge den som værtscomputer for Deling af Internetforbindelse (ICS).
Hvis du planlægger at bruge en delt printer i netværket, bør den være installeret på værtscomputeren for Deling af Internetforbindelse (ICS).
Bemærk!

Hvis Deling af Internetforbindelse allerede er indstillet på en anden computer, skal du slå Deling af Internetforbindelse (ICS) fra på den pågældende computer, før du slår Deling af Internetforbindelse (ICS) til på den nye værtscomputer.
Hvis du har opgraderet til Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2), og den delte printer ikke længere fungerer, skal du åbne Windows Firewall i Kontrolpanel og markere Fil- og udskriftsdeling under fanen Undtagelser.
Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på Netværks- og Internetforbindelser, og klik derefter på Windows Firewall, hvis du vil åbne Windows Firewall.

Fra Hjælp og support

Godkendelse af svar
Fra : wulffe83

Dato : 30-12-07 21:53

Tak for svaret dr_dem.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-12-07 21:57

Jamen tak men du har selv Hjælp og support på din computer