/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Opsigelses brev til lejer ??
Fra : tinemathiassen
Vist : 1015 gange
100 point
Dato : 26-12-07 22:19

Hej,

Jeg er ved at skrive et opsigelsebrev til mine lejere.. Nu har jeg fundet kontrakten og jeg har faktisk skrevet at der er et aars opsigelse..

Er dette brev godt nok?

Da vi nu er nodt til at flytte alle vores born til Danmark og derfor selv skal bruge vores lejlighed, er vi desværre nødt til at sige jeres lejemål op fra d 1 Januar 2009. Lejemålet er dermed opsagt til "fraflytning et år fra dags dato" i overensstemmelse med lejelovens § 86, stk. 2., har en lejer har krav på et opsigelsesvarsel på mindst 1 år til aftalt flyttedag. Vi skal ogsaa oplyse om lejelovens § 87 stk. 2 – som siger; Vil lejeren ikke godkende opsigelsen, skal han senest 6 uger efter, at opsigelsen er kommet frem til ham, fremsætte skriftlig indsigelse. Udlejeren må da anlægge sag ved boligretten senest 6 uger efter lejerfristens udløb, hvis udlejeren ønsker at opretholde opsigelsen. Skal jeg sende det anbefalet??

Tine

Accepteret svar
Fra : vedikkealt

Modtaget 60 point
Dato : 26-12-07 22:30

Hej tine

Teksten er i orden, ingen tvivl der.

Og JA...det SKAL sendes anbefalet, så du har kvittering på, at du har sendt brevet, ellers kan lejer nægte ALT, og så SKAL det jo være lejer i hænde, senest d. 31.12.2007, altså er det på Posthuset i morgen.

hilsen og

vedikkealt

Godkendelse af svar
Fra : tinemathiassen

Dato : 26-12-07 22:33

Tak for svaret vedikkealt.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-12-07 22:50

Du kan ikke opsige lejemålet med det formål at overdrage til dine børn. Du SKAL selv benytte det. Og selve varslet kan du ikke gøre noget ved. Det er faktisk kun manglende husleje og det at at du selv skal bruge lejemålet der kan kan sætte en lejer ud.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-12-07 23:08

Hej taliskoko

udlejer skriver jo netop

og derfor selv skal bruge vores lejlighed,

Så hvad er problemet ?

Alternativt kunne Tine slette

Da vi nu er nodt til at flytte alle vores born til Danmark og derfor selv skal bruge vores lejlighed, er

Og så starte brevet med...

Vi er desværre nødsaget til, at opsige Deres lejemål pr. o.s.v......

For faktisk har lejer jo slet ikke krav på, at skulle vide. hvad udlejer ønsker at bruge lejemålet til.

vedikkealt

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-12-07 23:12

Næh, det har lejer ikke, men det lugter da langt væk af børnene skal have lejemålet.

Men det ændrer ikke på at indholdet i mit indlæg er fakta.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-12-07 23:31

Hej taliskoko

Men men men...som udlejer har sat brevet sammen, kunne det jo også tyde på, at det er udlejer selv, der skulle hen og bo, der hvor udlejer nu bor....

Kommentar
Fra : gunmandy

Dato : 31-07-08 17:13

DET er kun hvis I flytter 100 % ind at I kan opsige lejemålet og med 1 års varsel og hvis jeres gamle lejere har mulighed for at bevise at det var noget andet ( til børnene )så kan I komme lidt på skideren så HUSK 100 % indflytning udover at sende brevet anbefalet så send det også som alm post idet lejerer nogle gange ikke er så "modtaglige" for anbefalet post.
1 års opsigelsen gælder også hvis man får en nedrivnings tilladelse ellers er lejer dækket godt ind og det da også OK.
Det er kun misvedligeholdekse eller manglende lejebetaling der kan sende dem på gaden.