/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Mit favicon..
Fra : clausgh
Vist : 648 gange
20 point
Dato : 24-12-07 15:26

Hej.

Hvorfor virker mit favicon ikke..?

Jeg har lagt billedet i roden at mit website der hedder favicon.ico og indsat koden <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" /> imellem mine head-tags, men der kommer intet billede frem nogen steder....

VH Claus

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 24-12-07 16:02

du ved godt hva det er til right?

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 24-12-07 17:09

øh ja?

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 24-12-07 17:26

dit billed som du vil have frem hvor stort er det i pixel?

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 24-12-07 17:31

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" > sådan ser min ud og der hvor jeg har lagt den ser sectionen således ud..

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" >
<title>°° Velkommen til Smukke Negle &gt; Forside °°</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="generator" content="Microsoft FrontPage 5.0"/>
<style type="text/css">

og den virker her.. husk at dit billed skal ligge ude hoved mappen lige samme stadig hvor du har din index.html fil..

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 24-12-07 22:55

Sådan ser mit også ud. Og filen ligger i roden sammen med index-filen... ikonet er 16x16px..

Har det nogen betydning hvor imellem de to head-tags der står <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" >

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 24-12-07 23:10

aner det ikk men min ligger i toppen og det virker og mit billed er 32x32 og husk at dit billed skal hedde favicon.ico ellers har du problemet allerede der..

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 24-12-07 23:13

Ja det hedder det...

Der er nok en eller anden fejl et sted

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 24-12-07 23:32

husker du at udgive det hele? ellers skriv til dem her på eng http://www.htmlkit.com/go/favicon/help/ de kan hjælpe dig for umidlbart kan jeg ikk se nogen fejl..

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 24-12-07 23:33

Her er hele 'gøjemøget' i XHTML 1.0 strict DTD, som indsættes idin <head> .. </head> sektion:
Kode
<link rel="icon" type="image/x-icon" href="favicon.ico" />
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="favicon.ico" />

FAVICON skal ligge i rodbiblioteket '/' (..samme sted som index.html filen !!!)

Læs: http://en.wikipedia.org/wiki/Favicon

Problemer? ..så læs: http://www.kandu.dk/Spg101976.aspx#1138491
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 24-12-07 23:57

Lige nu ser toppen af mit dokument sådan ud:

Citat
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>********</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/switchmenu/sddm.css">

   <link rel="icon" type="image/x-icon" href="favicon.ico" />
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="favicon.ico" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/style.css">
<META NAME="AUTHOR" CONTENT="Claus Gadegaard Højlund">
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="index,follow">
<META NAME="REVISIT-AFTER" CONTENT="4 weeks">
</head>

<body>

---Og det virker ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-07 00:36

Læg et link (URL) til din side?

Det ku' jo være, at vi andre ku' se no'et du ik' ka'?

Bid derfor mærke i min kommentar hér: http://www.kandu.dk/Spg101170.aspx#1129668

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-07 00:41

Ps. Har du prøvet med absolut adressering:
Kode
<link rel="icon" type="image/x-icon" href="http://www.MIN_SIDE.dk/favicon.ico" />
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="http://www.MIN_SIDE.dk/favicon.ico" />

..du skal selvfølgelig udskifte: MIN_SIDE.dk/ ..med hvad dit domænenavn nu end er?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 25-12-07 11:11

Endnu intet favicon selvom jeg skriver hele adressen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-07 13:16
Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 25-12-07 17:59

Tak skal du have...

Nu har jeg fået det til at virke på en måde... Men kun halvt.. Det er lidt svært at forklare. Prøver at gøre ligesom fra din side..

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 25-12-07 18:03

Hvor kan jeg lave ikonet med gennemsigtighed?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-07 07:49

Det kommer af sig delv. Hvis du f.eks. tegner et ikon med programmet fra min gamle hjemmeside:

http://home20.inet.tele.dk/friheden/zip/IconSuiteFull.exe

..eller i stedet bruger: http://www.logipole.com/download/happyicone.zip

..som du kan læse om her: http://www.html.dk/artikler/00002/default.asp

..og gemmer som *.ico fil, så vil alle de punkter du ikke har 'tegnet' på vises som transparante.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-07 07:50

Hvis du allerede har et icon, så indlæser du det i et af de 2 nævnte programmer, sletter de punkter som skal være transparante ...og gemmer.

Voila...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 26-12-07 10:53

Smart... Prøver jeg