/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Fiskesygdom
Fra : dorthehansen
Vist : 680 gange
20 point
Dato : 21-12-07 08:46

Hej

Jeg har nogle akvariefisk kaldet Siambarbe. Jeg har haft 4 stk. et stykke tid. Af og til svømmer de 2 af dem lidt mærkeligt, nemlig med "snuden" nedad. Det er som om, at de har luft i maven og flyder opad, hvis de ikke arbejder for at holde sig nede i vandet. Den mindste lå og flød i overfladen en dag af udmattelse. Hvad kan det skyldes?? Er det forkert foder eller kan det være andet i akvariet? Jeg fodrer dem med flagefoder og myggelarver.

Det er som regel kun en dag eller to ad gangen at de svømmer så underligt.

For 2 dage siden købte jeg så yderligere 10 af samme slags, da det er en stimefisk og de har bedst af at gå mange sammen. Igår bemærkede jeg så, at også 2 af de nye fisk svømmede lidt "skævt".

Jeg håber at nogen kan give mig et godt råd.

Lige et tillægsspørgsmål:

Er der nogen, der ved, hvilke andre typer fisk man kan sætte sammen med Siambarben, eventuelt hvilke man absolut ikke må sætte sammen med dem??

Hilsen Dorthe

Accepteret svar
Fra : Kirstineka

Modtaget 30 point
Dato : 21-12-07 09:22

Jeg kan anbefale dig at kigge på: Akvariesiden.dk
Her kan du oprette spørgsmål og få svar både hvad angår evt. sygdomme, behandling heraf og sammensætning af fiskearter, og meget andet.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 21-12-07 10:10

Umiddelbart lyder det som problemer med svømmeblæren ..

Hvor tit skifter du vand, hvor stort er akvariet og hvad har du ellers deri?

Godkendelse af svar
Fra : dorthehansen

Dato : 21-12-07 10:42

Tak for svaret Kirstineka.

Det vil jeg prøve