/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Årsopgørelse/selvangivelse?
Fra : Sygate
Vist : 878 gange
300 point
Dato : 18-12-07 02:05

Et dumt spørgsmål, men vil lige være sikker:

Jeg skal aflevere en kopi af min årsopgørelse.
Det er kun EN side ikke? For og bagsiden?

Selvangivelsen skal INGEN vel bruge udover mig selv, hvis jeg har nogle ændringer?

Så det er vel kun det ene papir hvorpå der står årsopgørelse jeg skal sende ikke?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-12-07 03:29

JA
Skat skal brugde de ændringer du har.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 300 point
Dato : 18-12-07 07:06

Du har to årsopgørelser, en for skat (den hedder bare 'Årsopgørelse), en for arbejdsmarkedsbidrag og pensionsopsparing. Den første er den vigtigste, så det er muligvis kun den der er tale om. Og af den er forsiden den vigtigste (beregningsgrundlag og resultat) - den anden side indeholder mest mellemregninger.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-12-07 08:00

Hvem mener du at du skal aflevere til ?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 18-12-07 08:26

stilkene >> Sygate har gang i noget med banken som gerne vil danne sig et overblik over hans økonomi. Derfor ønsker de at se en pensionsoversigt, den seneste terminskivttering samt årsopgørelsen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-12-07 09:10

Sygate, jeg kan forstå, at du er ved at skifte bank, så er det den sidste årsopgørelsen fra Told/skat, som de vil se.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 18-12-07 09:27

Tak for hjælpen allesammen.