/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Samfundsfag - hvordan?
Fra : Misanthropy
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 14-12-07 11:23

Hvordan foregår eksamen i samfundsfag? (er selvstuderende og har ikke haft mulighed for at spørge ind til hvordan eksamen er.. om man får et emne man skal fortælle om, eller om man trækker en tekst og skal forklare hvilke samfundsfag-aspekter det drejer sig om, etc..)

Mvh Sandie

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-12-07 11:28

Du får kun spørgsmål der relaterer sig til det der er beskrevet i Pensum.
Som selvstuderende kan du få spørgsmål indenfor hele pensum, så det er bare med at få læst igennem!
Ellers får man en tekst - som regel et avisudklip som man skal berøre et af emnegrupperne ved hjælp af. Jo mere perspektiveret, jo bedre karakter.

Kommentar
Fra : Misanthropy

Dato : 14-12-07 11:31

Okay, så jeg trækker altså en tekst og nogle spørgsmål der skal besvares? Er det forstået korrekt

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-07 17:50

jeg husker faktisk ikke om der overhovedet er spørgsmål - tror faktisk du selv skal klare den.
Det er en del år siden jeg tog eksaminen, og da ikke som selvstuderende.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-12-07 22:49

forresten så har du krav på at få udleveret et afskrift af loven om forberedende eksamen, hvori reglerne fremgår. Du kan også ringe til skolen - det behøver ikke nødvendigvis være læreren.
Det er helt ekstremt vigtigt at få læst alt og have gode notater, kunne se på tværs af stoffet og være orienteret om hvad der foregår i DK.

Godkendelse af svar
Fra : Misanthropy

Dato : 18-12-07 11:28

Tak for svaret jomfruane.