/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
gurami adfærd
Fra : Mondo_Flip
Vist : 1341 gange
238 point
Dato : 12-12-07 15:56

Hey alle sammen..
Jeg har fået tilbudt nogle gurami, men er der nogen fisk som de ikke kan gå sammen med..?

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 12-12-07 17:17

Hvilken slags Gurami er det og er der specielle fisk, du tænker på??

- noget du skal tænke på er, at gurami'er ikke kan lide for meget cirkulation i vandet ..

Kommentar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 12-12-07 17:50

Øhh bare generelt Gurami og tænker på Platty og den slags..

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 12-12-07 22:25

Gurami'er kan sagtens gå med almindelige selskabsfisk :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-07 05:09

De kan gå sammen med stort set alle andre slags fisk ...store rovfisk og saltvandsfisk undtaget

Tænk dog på at visse fisk vil helst have surt vand (lav Ph). Gurami vil ha' neutralt (7.0 Ph).

..og nogen foretrækker strømvand (=fuld knald på filterpumpen). Gurami vil ha' stillestående.

Nogen vil ha' det koldt (12-16 grader), nogen varmt (30-32 grader). Gurami vil ha' (20-28 grader).

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 238 point
Dato : 13-12-07 05:15

Ps. Personlig vil jeg mene; at man kun bør sammensætte fisk i selskab som stammer fra samme geografiske biotop.

Dvs. feks. Kampfisk (..der som gurami også er labyrinfisk), smerling (..herunder kuhli ål), halvnæb, og andre SØ-Asiatiske ferskvandsfisk vil gå fint sammen.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 13-12-07 07:55

De kan ikke gå sammen med sumatra barbe, fordi guramierne har nogle lange følehorn og dem kan sumatra barber godt finde på at spise.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 13-12-07 12:56

Hvor stor akvarie havde du tænkt dig at sætte dem i - og du må da vide hvilke det er, eftersom du har fået nogen tilbudt - der er jo forskel på om det er en honning gurami eller en perlemorsgurami .. ..

Kommentar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 13-12-07 15:22

Det er vist guld gurami..

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 13-12-07 19:40

Guld gurami bliver forholdsvis store - du kan læse lidt om bla akvarie str her:
http://www.akvariesiden.dk/fisk/vis_fisk_ny.php?id=12

De kan sagtens gå med blandede selskabsfisk, såsom platy/guppy/stimefisk og lignende ..
De vil gerne have tæt beplantet akvarie..

Kommentar
Fra : rasmus9921

Dato : 02-01-08 16:27

jeg har haft guld guramier. jeg havde neonfisk i forvejen. det gik ikke så godt, guldguramierne fyldte det hele og de andre fisk blev nærmest gænnet rundt i akvariet hele tiden.
jeg forærede guramierne væk til sidst.

hilsen Rasmus

Godkendelse af svar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 10-02-08 11:44

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 10-12-08 17:16

jeg har selv en gurami jeg ved den kan gå sammen

guppy neonfisk sværddrager