/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Gruppe 2 - lægebesøg.
Fra : Disi
Vist : 2258 gange
100 point
Dato : 10-12-07 21:21

Hvad skulle fordelen værer ved at skifte til Gruppe 2 ?
Når Gruppe1 er gratis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 21:22

At du meget ofte kan springe en venteliste over hos speciallægerne

Er du medlem af sygesikringen "danmark" giver de tilskud til læge/speciallæge, hvis du også
er i gruppe 2 der

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 21:23

Du behøver heller ikke være tilmeldt en fast alm. praktiserende læge, men kan gå til hvem du har lyst til

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 10-12-07 21:26

jeg er i gruppe 5 ved Danmark

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 21:32

I gruppe 5 får du ikke tilskud til læge/speciallæge, så hvis du skifter sikringsgruppe, i den offentlige sygesikring, og har brug for lægehjælp så må du også skifte i "danmark" for at få tilskud

Er du utilfreds med din alm. læge ville jeg skifte, du skal have behov for spec.lægehjælp, for at det kan svarer sig at skifte til gruppe 2, læge og speciallægehjælp bliver dyr, selv om du får noget refunderet

Kommentar
Fra : iah

Dato : 10-12-07 21:32

Citat
jeg er i gruppe 5 ved Danmark

og du kan gå ind og se fordele og priser ved de forskellige grupper her:

http://www.sygeforsikring.dk/default.aspx?id=139

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 21:35

Det er faktisk mere interessant at kende prisen på alm. læge og speciallægehjælp, den kan ikke ses nogle steder, for de må tage lige hvad de har lyst til for en gruppe 2 patient

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-07 21:36

Mener du at skifte fra gruppe 5 i "Danmark" til gruppe 2 !!!! eller den offentlige sygesikring fra gruppe 1 til 2 !!!!!

Her kan du læse om "fordelene" i den offentlige sygesikring

http://www.arf.dk/Sundhed/Sygesikring/Index.htm

http://www.arf.dk/Sundhed/Sygesikring/Sygesikringsbeviset.htm

og her fra "Danmark"

http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=25

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 10-12-07 21:36

Oki

Syndes bare det ville være dejligt selv at kunne bestille tid ved en speciallæger eller andet,istedet for aldtid det skal gå igennem lægen
Vores kæge hus er blevet så stort og koldt og nogen gange er der op til 10 dages vente tid
og deres telefon er optaget hele dagen

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 10-12-07 21:37

Jeg mener den offentlige sygesikring fra gruppe 1 til 2

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 21:39

Så ville jeg i første omgang se om der ikke er en alm. praktiserende læge, som ikke er tilknyttet et lægehus

Der er næsten ingen tilmeldt i gruppe 2 længere, det er alt for dyrt at blive syg.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 10-12-07 21:40

Lægehus skulle der have stået tror jeg skal forbi øjnlægen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 21:40

Gruppe to var meget populær lige da sygekasserne blev til en offentlig sag, der kunne man nemlig se klasseskel, gruppe to for de rige og gruppe 1 for arbejderne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 21:42

Ha det kræver ikke en henvisning at komme til øjenlæge men du kommer til at vente længere med at komme til som gruppe 1 fremfor hvis du havde været gruppe 2, men så er der igen det med honoraet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 21:55

Citat
Alment praktiserende læger, speciallæger, tandlæger og fysioterapeuter fastsætter selv størrelsen af honoraret for behandlingen. Behandling hos fodterapeuter, kiropraktorer og psykologer sker til honorarer aftalt med sygesikringen.

herfra http://www.arf.dk/Sundhed/Sygesikring/Sygesikringsbeviset.htm#grp2

En ting er at man kan springe en venteliste over hos speciallægerne, men hva dælen er forskellen hos en tandlæge, en bedre behandling???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-07 22:02

Citat
En ting er at man kan springe en venteliste over hos speciallægerne

Hvor står det !!!!

Hvis man i forvejen er "kunde" hos en spesiallæge, så er ventetiden ikke så lang.

Men som gruppe 1 medlem hos den offentlige sygesikring, kan man da også bestille tid hos en "privat" speciallæge, men man kommer til at betale det hele selv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 22:06

At man kan springe køen over står muligvis ingen steder, men det er noget jeg har meget godt kendskab til

Ja man kan godt komme til hos en speclæge som gruppe 1, hvis lægen altså vil have en, og ja honoraret er lige så usikkert som hvis man er gruppe 2, man kan da selvfølgelig godt ringe og få oplyst prisen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-07 22:33

Citat
At man kan springe køen over står muligvis ingen steder, men det er noget jeg har meget godt kendskab til

Ja ja, du er måske lægesekretær

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 22:54

Citat
Ja ja, du er måske lægesekretær

Der er faktisk mange muligheder for at vide det, uden det nødvendigvis indebærer at jeg er lægesekretær...

Måske lægesekretær, kontorassisten i sygesikringen, selv gruppe 2???

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 10-12-07 23:29

Det kan selvfølgelig være en stor behagelighed ikke at skulle tikke sin læge om en henvisning
som gruppe II har man mulighed for at søge speciallægen direkte udenom sin læge
og kan få det normale honnorar refunderet via kommunen eller er det sygesikringen ??

En anden ting er et nyt begreb ---- SPØGELSESPATIENTER----
det skal man måske lige overveje at man ikke havner dér
inden man begynder at melde fra hos den ene læge
måske kan man ikke bare lige få en ny ??

læs lidt her..
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sp%C3%B8gelsespatienter&meta=

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-12-07 01:06

Du kan altid henvende dig til hvilken som helst læge elle speciallæge uden henvisning uanset hvilken gruppe du er i. Du kommer så bare til at betale selv.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 11-12-07 10:45

var hos vagtlægen på Holbæk hospital for at få målt blodtryk 400 kr at betale, har dog været oppe på at betale 700 kr for at få målt blodtrykket på hospitalet. ved ikke hvorfor forskellen, for samme ydelse.

er gruppe 2

mvh
per

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-07 10:48

bibsamie.... lægerne må tage det honorar de nu har lyst til... det kan også være fordi du har været der på et andet tidspunk 2. gang i forhold til førte besøg??

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 13-12-07 07:11

Så alt i alt er der altså ingen fordel ved at skifte til gruppe 2 så

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 13-12-07 07:50

Jooo, du kan frit konsulterer den læge eller speciallæge du har lyst til, og uden at skulle vente i evigheder på at komme til

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 13-12-07 11:47

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-07 13:13

Selv tak