/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
nymfer
Fra : nusermus
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 10-12-07 13:29

jeg tror at jeg har 3 par nymfer tre hanner og to hunner men to af dem er ungfulge hvordan kan jeg så finde ud af om det bliver hunner eller hanner

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 10-12-07 13:59

Det kan du faktisk kun gøre ved at få dem kønsbestemt (indre kønsorganer)

Ellers kan du på fjerdragten nogen gange se, at der på hannerne er en gul kant yderst på halefjerene.....

Men fuldt udfarvede er hannerne ikke før de er omkring et år.

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 10-12-07 15:10

Man kan se det på kindpletterne. Hos hannen er de meget mørke-orange og hos hunnen er de blegere, - men som dova skrev, du kan ikke se det, før de er omkring et år.
Held og lykke med forhavendet.

Godkendelse af svar
Fra : nusermus

Dato : 11-12-07 13:31

Tak for svaret dova. det vil jeg prøve