/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
antivirus
Fra : Tilde38
Vist : 636 gange
50 point
Dato : 07-12-07 17:42

ved godt det er sjældent, at mac får virus.. (har jeg hørt)... men er der nogen der ved om der findes et antivirusprogram til en sådan??

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-12-07 17:43

Ja der findes flere udgaver.
Jeg har kørt uden antivirus i næsten 4 år uden problemer.
Der er Bill Gate og windows man jagter.

hawaii7

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 07-12-07 17:52

ja tak.. men er der nogen forslag????

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 07-12-07 19:16

Der er da Norton fra Symantec.

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 50 point
Dato : 08-12-07 02:29

Jeg har gode erfaringer med VirusBarrier X4 fra Intego
http://www.intego.com/virusbarrier/
især vil jeg anbefale kombinationen af VirusBarrier X4 og søsterprogrammet NetBarrier X4 hvis du har en hurtig bredbåndsforbindelse og/eller bruger Mac OS 10.5 (Leopard).
NetBarrier X4 er en effektiv firewall med anti-spyware funktion.
http://www.intego.com/netbarrier/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-07 02:47

Har du været inde på Macworld ? Ellers er der lidt læsestof om dit emne her: http://www.macworld.com/2006/06/features/antivirussw/index.php

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 08-12-07 09:09

ulrikB.. har du selv mac?

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 08-12-07 15:01

Ja, Tilde38, jeg har Mac. Og bruger, som nævnt, VirusBarrier X4 fra Intego til virusbeskyttelse.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 09-12-07 17:48

har du evt et råd til hvordan vi kan få den til at stoppe med at fryse når den starter på??.. jeg har ikke selv mac, men min veninde og vi kan bare ikke få den op at køre ordentlig??

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 09-12-07 19:09

starter op... skulle der stå

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 09-12-07 21:32

Det er mig ikke muilgt på dette yderst mangelfulde grundlag at tilbyde nogen seriøs hjælp, ud over en generel opfordring til at reformatere harddisken og genindstallere operativsystemet.

I øvrigt tror jeg at vi alle er bedst tjent med at tage et spørgsmål af gangen. Og jeg kan ikke se hvordan det skulle være muligt at give et mere fyldestgørende svar på dit oprindelige spørgsmål vedr. virusbeskyttelse til Mac end det jeg allerede har givet og stadig afventer din godkendelse af.

Godkendelse af svar
Fra : Tilde38

Dato : 10-12-07 08:11

Tak for svaret UlrikB. vi prøver..