/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet familie & relationer
#NavnPoint
Nordsted1 3372
ans 2507
HelleBirg.. 1420
vil.du 996
dova 932
Teil 892
svendgive.. 781
katekismus 678
refi 590
10  clou 540
Bortadoption / dåbsattest ?
Fra : jacobjanni
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 07-12-07 00:28

Hej

I 2004 fik jeg en dejlig datter. Jeg boede sammen med moderen indtil datteren var ca. 9 mdr, hvor alt ramlede, og jeg flyttede på en meget kujonagtig facon.
Dette skete kort før hendes dåb.

I 2005 flyttede jeg til Sjælland (datteren bor i Nordjylland), og blev kort efter kontaktet af moderen, med ønske om at hendes nye kæreste kunne adoptere min datter.
Jeg sagde nej, og så hørte jeg ikke mere til hende..............

Jeg har tænkt over det siden.... Det skal tilføjes at jeg INTET samkvem har med min datter, og ikke har set hende siden 2005, og de gaver jeg har sendt, er kommet tilbage, så det stoppede jeg hurtigt med.

Til sidst kan jeg tilføje at min datters moder født en søn for nyligt, med samme kæreste, som hun tilbød, der kunne adoptere...


Nu er jeg så kommet til det sted hvor jeg overvejer at give \"faderskabet\" fra mig.
af 3 årsager:
1) Hun har det godt i sin familie, og elsker sin papfar.
2) Hun mangler intet og strutter af sundhed.
3) Hun har ingen anelse om min eksistens, og det ville temmeligt sikkert ødelægge hende, at jeg blander mig nu og i fremtiden....


Mit spørgsmål er:
Bliver jeg stående som Far på dåbsattesten ??? Hvis hun adopteres af hendes moders kæreste.



 
 
Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 00:38

JA, det gør du, og det kan ikke ændres

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 00:54

Vrøvl frittemus.

Når adoptionen er foretaget vil adoptantens dåbsattest kun lyde på de som er forældre på det tidspunkt

Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 00:55

Er du sikker på det kære klumme

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 00:56

Yes.... vil du se min ??

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 00:57

Altså min dåbsattest LOL

Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 00:58

Ja Jeg vil ikke hårdnakket påstå at jeg har ret, men det mener jeg nu at jeg har

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 00:58

I gamle dage stod der: I henhold til adoptionsbevilling bla bla. Det gør der ikke mere

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 00:58

Jamen kære Frittemus... det har du ikke

Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 00:58

ja, hvad ellers

Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 00:59

Hmmm du virker meget sikker øv øv

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 01:00

Man kunne anlægge en logisk synsvinkel og spørge, hvad skulle grunden være til, at der stod 3 forældre på en dåbsattest / navneattest??

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 01:02

HEHEHE Frittemus. Jeg sidder med min navneattest lige foran mig, og jeg er adopteret for mange år siden... Derfor så sikker.

Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 01:02

Logisk skulle adoptionsfar ikke stå på dåbsattest

Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 01:03

vil det sige, at der er nogen der frivilligt har Valgt dig ?

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 01:03

Ajiii Frittemus. Nu skal du være sød. Endelig blir manden far, og så skulle han ikke stå på registreringsattesten LOOL:-

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 01:04

Den biologiske er YT, FARVEL GODBAJ....

Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 01:05

Har er jo lige blevet far til en søn, og har var jo ikke med til at lave pigen vel

Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 01:08

Okay, du får ret, jeg får fred, og siger undskyld for misinformation til jacob.
Er det ok....

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 01:10

Ja ja.... Det går nok. Men man kan sige, at det var godt jeg så denne tråd, for ellers viulle den stakkels Jacob fare videre i vildfarelse.

Hvor troede du at du vidste det fra, eller gættede du bare?? LOOL

Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 01:13

Ja, kære krumme, det var godt du reddede os ha ha ha... Jeg var simpelthen 100% sikker på at det var sådan. Af og til er man lidt vel skråsikker. Må tænke mig bedre om en anden gang

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 01:18

Ja det er noget af det man lærer på Kandu, at man ikke skal påstå at man ved noget, hvis man bare gætter. Man skal nok tænke...hvor ved jeg egentlig det fra.

Men tag det roligt Fritte. Der er brugere der har været her i mage år, de plaprer stadig ud med hvad som helst og når som helst og svarer som vinden blæser. De ved ikke en skid, men svare det vil de altså

Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 01:23

Takker, det trøstede

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 01:25

hehe... God nat.

Kommentar
Fra : Tilde38


Dato : 07-12-07 07:10

men det gør vel at han slipper for alle forpligtelser?? også børnebidrag?

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 07:16

Hmmm. Det er jeg 99 % sikker på at han gør Men som jeg lige snakkede med Frittemus om, så er det et kvalificeret gæt.

Kommentar
Fra : Tilde38


Dato : 07-12-07 07:29

hvis man ikke står som far, skal man ikke betale..

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 07:30

Nej, og derfor 99% sikker. 1 % for at gardere mod en lallende tåbelig lov

Kommentar
Fra : mulberry


Dato : 07-12-07 08:36

Det er rigtigt hvad Klumme siger, at det er den nye far der kommer til at stå på dåbsattesten, hvis han adoptere hende.

Kommentar
Fra : mulberry


Dato : 07-12-07 08:37

Den biologiske fars navn (og hans fødselsdato og sted), vil stå i kirkebogen i den lokale sogns kirke,

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 08:51

Yes Mulberry.
Men det vil den nye fars data ikke

Hvor er det så noteret, således at den nye fars navn automatisk vises, hvis barnet senere, af den ene eller anden grund, skal have en ny attest

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 07-12-07 11:50

Citat
Når adoptionen er foretaget vil adoptantens dåbsattest kun lyde på de som er forældre på det tidspunkt


Klumme, du er nødt til at slette "adoptant" fra dit visitkort. Det er den voksne, som ansøger om at adoptere, der er adoptant, og ikke den adopterede

http://da.wikipedia.org/wiki/Adoptant




Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 11:57

NÅ NÅ Bare korreks mig. Nu tror jeg slet ikke jeg vil adoptere dig alligevel

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 07-12-07 11:58

Citat
vil det sige, at der er nogen der frivilligt har valgt dig?


Good one Fritte selvom en adoption kun kan ske, hvis den må antages at være til gavn for barnet..

Har du det godt Klumme?!





Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 07-12-07 11:59

Citat
Nu tror jeg slet ikke jeg vil adoptere dig alligevel


Jeg er heller ikke sikker på, at det vil være til gavn for mig..

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 12:01

Æuvvv hvorfor er I sån... den havde jeg slet ikke set

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 12:02

Ja mine nu afdøde forældre hed Mengele. Jeg ved heller ikke hvorfor de ville ha mig. Godt nok ser jeg sjov ud, men det fik jeg af mine forældre

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 12:03

Creamy... Jeg vil starte med at bortoperere dit stemmebånd

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 07-12-07 12:04

Hold din bøtte...

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 12:05



Kommentar
Fra : jacobjanni


Dato : 07-12-07 12:24

Hej med jer

Efter at have læst jeres relevante indlæg, syntes jeg at blive lidt klogere, men forstår bare ikke hvorfor..
Står den biologiske far kun i kirkebogen ??? Det kan da ikke passe ??
Det vil sige, at hvis moderen ikke ønsker hun skal vide noget nogensinde, finder hun heller ikke ud af det.....

Kommentar
Fra : frittemus


Dato : 07-12-07 12:35

Det var præcis min tanke, og derfor forstår jeg ikke at der kommer til at stå adoptionsfaderen på dåbsattest. Men der er så mange ulogiske og grelle love og regler, så det kan ikke undre nogen.

Det er ikke helt fair at det åbenbart er sådan. Havde ellers fået forståelsen af, at det i fremtiden skulle være nemmere at finde biologiske forældre - børn, men det er det jo så ikke.




Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-07 12:38
Kommentar
Fra : jacobjanni


Dato : 07-12-07 12:39

Jeg kontakter statsforvaltningen, og spørger dem... Vender tilbage...

Kommentar
Fra : jacobjanni


Dato : 07-12-07 13:28

Jeg har nu snakket med adoptionskontoret under stv.


---- Moderen bestemmer selv, om den biologiske far skal blive stående, eller om den "nye far", skal skrives på i stedet ---

Så jeg mener Creamygirls henvisning her til sidst, dækker mest over det svar.

Mener bare det er forkert at man ikke har nogen anelse om man er adopteret HVIS IKKE:
1) man har fået det at vide
2) man kan se det på et stykke papir, man kan risikere at skulle bruge (dåbsattest).

Med andre ord, skal man være i tvivl eller ha det at vide fra anden side.....


tak for jeres hjælp.
Og ha en vanvittig dejlig weekend!!!

Godkendelse af svar
Fra : jacobjanni


Dato : 07-12-07 13:30

Tak for svaret creamygirl.

Da dit svar var veldokumenteret, valgte jeg at acceptere det.

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 13:32

BAAAHHH Det er bare fordi hun ser bedre ud end mig

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 07-12-07 13:37

Du er et medicinsk eksperiment Klumme. Hvad havde du forventet?

God weekend til alle..

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 07-12-07 13:38

Jeg er naturlig køn. Det er forskellen...

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 07-12-07 15:05

Køn.......
Du er stanghamrende lækker

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177420
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407875
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste