/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp formatering
Fra : 234
Vist : 694 gange
50 point
Dato : 06-12-07 21:29

Hej!
Jeg er ved at formatere en maskine med win xp home edition installeret men , problemet er at når jeg er ved at formaterer den kommer der en blå skærm op hvor der står"at min bios ikke er kompatible med acpi!

Hvordan får jeg løst dette problem?

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 06-12-07 22:34

du kunne måske prøve at bruge et andet program til at formatere. Prøv f.eks kikke på www.maxtor.com der kan man downloade maxblast 5 der så laver en boot cd der har et program der meget nemt og hurtigt formaterer dit drev.

Men er der ikke en bootable cd med dit bundkort?

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 50 point
Dato : 06-12-07 22:59

ACPI er en standart for strømstyring, i nogle BIOS kan den være Disablet.

Du kan gå i BIOS og se om der er en mulighed for at Enable ACPI, ellers kan du prøve at Loade Defaults (Resette)

Kan være det ellers kan klares med en BIOS opdatering, men det må stå på dit motherboards hjemmeside hvad BIOS opdateringerne indeholder.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 07-12-07 16:24

Hvad vil det sige at (loade default resette)

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-12-07 21:34

At sætte BIOS tilbage til fabriksindstillingen, hvilket også gøres i BIOS

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 10-12-07 21:07

Tak for svaret WinXPeter.