/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Brugsvand til håndklædetører
Fra : anders_p77
Vist : 620 gange
20 point
Dato : 05-12-07 20:53

Vi bor i andelsforening, hvor der lukkes for varmen når udendørstemp. er over et vist niveau. Tror det er 2-4 grader. Forår, sommer og starten af efteråret er der ikke varme i radiatorerne.

Må jeg køre det varme brugsvand gennem min håndklædetører, således at håndklæderne altid er varme efter jeg har taget bad?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-12-07 20:55

sandsynligvis kan den ikke tåle det, eftersom centralvarmevand efterhånden mister alle sine aggressive egenskaberaf at cirkulere i et lukket system. Brugsvand, derimod er aggressivt og vil sandsynligvis angribe sin vært indefra.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-12-07 21:13

Hånklædetørrer er ikke beregnet til brugsvand. Og dit badevand drikker du jo også. Den mulige æring er der talt om.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 05-12-07 22:34

Nej

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-12-07 22:53

Nej, selvfølgelig må du ikke det, det er komplet ulovlig, og vil give en voldsom bøde. Det er mulig i betaler fælles for det varme vand, men det er energispild, råstofspild, og mange steder betales oppe omkring 50 kr pr. M3 vand, for at få og komme af med det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-12-07 02:27

Hvis du virkelig bruger vandet kan jeg ikke se det er så galt, selv om det skulle være imod en eller anden regel.

Når du går i bad lader du det varme vand gå igennem håndklædevarmeren, så den er varm efter badet.
Derimosd er det forkasteligt at lade det varme vand løbe i afløbet, bare for at opvarme håndklæder.
Så køb hellere en elektrisk varmer.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-01-08 16:44

Det må du ikke, MEN mange håndklædetørre er forberedt for en el-patron der kan tilsluttes, så der er mulighed for varme i håndklædetørren, når der ikke er centralvarmevand til rådighed.
Husk bare at den skal kunne lukkes når du bruger el-patronen ellers varmer du hele huset op med denne.

Hilsen