/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Søgefunktion
Fra : clausgh
Vist : 510 gange
45 point
Dato : 04-12-07 20:23

Hej.

Jeg skal bruge en søgefunktion til min webside. Det skal ikke være en der søger på siderne, men som søger på ord.
Det skal være en søgefunktion på lande. Jeg indtaster alle landene, og det er kun de lande jeg indtaster som der bliver søgt på.

Fx. hvis man søger på 'ma' så kommer alle lande på en liste der indeholder 'ma'
Det vil fx sige at resultatet af søgningen bliver:
Dan'ma'rk, San 'Ma'rino, 'Ma'lta - osv.

Et eksempel kan være DR's managerspil, som har sådan en søgefunktion. Har lavet nogen billeder her:
http://www.fodbolden.com/udvikleren/eks.htm

Jeg håber nogen forstår - ellers så spørg.

VH Claus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-12-07 21:27

Jeg ved ikke hvor avanceret du vil lave det, men en simpel søgefunktion, med en database, som vil give dig de links til sider der indholder det du søger, HVIS du opretter databasen rigtigt.
Her er en simpel funktion, som jeg lavede til en forening:
http://www.tour-de-holmegaard.dk/HomeSearch.html
Et enkelt bogstav i søgefeltet vil hente en række links, fra databasen der indholder det søgte ord i registret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-07 21:30

hvis det endelig er ligger funktionen jo i for eks xp osv - brug ctrl + F

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 04-12-07 21:44

Severino: Det skal ikke være forskellige sider man søger på. Det skal være lande. Jeg skriver i min fil hvilke lande der skal kunne søges på.

Eks.
I min fil står disse lande:
Danmark
Portugal
San Marino
Sverige
Polen
Argentina

Hvis der så søges på 'ma' så kommer
Dan'ma'rk
San 'Ma'rino

Selvfølgelig uden '-tegnet

Hvis man søger på 'Danmark' kommer kun danmark frem.

Hvis man søger på 'Ar' kommer Argentina, men Armenien kommer ikke, fordi jeg ikke har det land stående i min fil..

Det er lidt svært at forklare. Ved heller ikke om det kan gøres simpelt..

Miritdk: Ja det er nogenlunde sådan funktionen skal virke

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-12-07 22:35

Meget rigtigt Claus, men da du selv bestemmer hvilken søgeord der skal bruges, har du også kontrol med måden det skal arbejde på.

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 06-12-07 07:30
Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 06-12-07 07:32
Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 06-12-07 16:36

Jeg har ikke lige styr på hvordan en database oprettes...

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 06-12-07 18:25

Bruger du et af de programmer jeg henviser til, kan du lave en søgemaskine på
2 minutter, du vælger bare den html / txt fil du vil have der skal søge på.
Og de har begge alle funktioner, inden for søgning,
enten på en enkelt fil eller HELE din hjemmeside.
Med andre ord, skriver du DA i SØG, kan du få vist enten ALT
der indeholder DA, eller bare begynder på DA.
Med eller uden understregning o.s.v
Plus en hel del mere.

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 06-12-07 18:29

Men det kan tage 10 minutter, lige at sætte sig ind i programmet.
Du kan se resultatet med det samme, og ændre indstillinger
hvis de ikke er som du vil have dem.
Især med dette.
http://www.aleadsoft.com/search-engine-builder-pro/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-12-07 18:47

Citat
Jeg har ikke lige styr på hvordan en database oprettes...

Jamen så er det jo et større projekt du har givet dig i kast med!
Men den database som skal ligge sammen med din hjemmeside på nettet, er såmen ikke så vanskelig at have med at gøre.

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 07-12-07 01:11

Citat
Jamen så er det jo et større projekt du har givet dig i kast med!
Men den database som skal ligge sammen med din hjemmeside på nettet, er såmen ikke så vanskelig at have med at gøre.

TJA__ og alt det overflødeskum
Noget skal EN søgemaskin JO KUNNE SØGE PÅ.

Men HVAD, når der KUN skal SØGES PÅ ???????????????????????????

PRØV DGI DA PROGRAMMET_
så får du LIDT FØLING med en søgemaskine.

Om du har en DATA _ base = havde du IKKE lavet alle lande.
Sæt den til at gennemsøge DEN FIL + upload det hele

MEN TVIVLER PÅ, AT DET ER DET......DU MENER

DU VIL HAVE alt + køb+salg+ viderestilling

på engang__________LOL:::::::

Ellers mp du LIGE få din EGEGN siden til at RESPEKTERE

at man må søge på den..................PHP / Mysql
ellers er jeg tabt------------oven på mØJKATTEN
Dom altid ligger og snakker med mine =))W((&W?=(

OVER AND ud_______________--

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 07-12-07 01:14

Citat
men som søger på ord.

DK /DAnskan
Kan / du DANSK, den er lige til at gå PÅ / uploade
Nat fra ________dyret

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 07-12-07 01:20

MEN__________________________

Du FÅR sgu ikke en side, som den du henviser TIL
på dit billede______det KOSTER NOSSER, eller ???? GLEM DET
så skal du VIRKELIG til AT LAVE EB DATABASSE,''severino'' hvor du kan hente +gemme
http://www.fodbolden.com/udvikleren/eks.htm

Men et svar ______________

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 07-12-07 01:28

Eller smid SPØRGSMÅLET ind under PHP / ASP / VIDERE
eller HÅBE på ? molokyle / n kommer med en
300000 sider lang forklaring.

Eller se i TIPS, mener _____der var en TUMBE der have lagt en
ASP for begyndere ud, skal IKKE hacke på andre, da det er mig ???
eller var det NUkatten_ der lagde sig på en KNAP_
Svært at bedømme

G fornøjsel
Den får du SGU ikke lavet på 2 timer'
Så kan / du ligeså godt lave et foreum som dette.
Skal gerne komme med et DIREKTE link

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 07-12-07 01:30

Kode
Severino: Det skal ikke være forskellige sider man søger på. Det skal være lande. Jeg skriver i min fil hvilke lande der skal kunne søges på.

Eks.
I min fil står disse lande:
Danmark
Portugal
San Marino
Sverige
Polen
Argentina

Der skal VEL LIDT MERE data på______??
Ellers sulter du ANDRE:__

Skal siden BRUGES til SPIL :________________

Ellers LØBER vi tør

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 07-12-07 01:32

Det DU vil HAVE gang I
HAR SGU DA IKKE NOGET MED EN SØGER AT GØRE
eller har det.

MEN PRIVAT_SPIL

Kommentar
Fra : kandu-se

Dato : 07-12-07 01:36

Sorry____________

Tag molokyle´s svar______________________så kan / de4 lære
Sorry til andre, trode det var en SEARCH og find.
LAV DET SELV____ det giver øvelse

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 07-12-07 16:39

Det tager lige så lang tid at tyde dine beskeder, som det vil tage at lave en database...

Hvis du har et seriøst forslag så skriv det lige på dansk tak....

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 45 point
Dato : 07-12-07 17:12

kandu-se spørger om vi kan se, for han kan åbentbart ikke (med det IQ) - og så ønsker han åbentbart opmærksomhed, siden han skriver så mange indlæg. (Måske lidt useriøs).

Men claus, hvis du vil have det, så kan jeg godt lave et eksempel til dig, du skal blot sende dine ønsker på en PM, og evt. din mail, så leger jeg lidt med tanken for dig.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 14-12-07 20:51

jeg takker for tilbuddet, men jeg fandt en anden løsning, så ellers tak.

Du får bare de par point der er...

Godkendelse af svar
Fra : clausgh

Dato : 14-12-07 20:51

...