/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hovedbanner til webside
Fra : clausgh
Vist : 602 gange
105 point
Dato : 02-12-07 16:38

Hej.

Jeg skal bruge lidt hjælp fra nogle krative sjæle..
Jeg har websiden www.fodbolden.com men jeg skal bruge et hovedbanner der vises i toppen af alle siderne. Lige nu er det en fodboldbane (kan ses ved at klikke på linket ovenover)

Jeg er ikke selv så kreativ hvad det angår og jeg har heller ikke et program der godt til det.

Det må godt være noget flash eller noget der kører, men det kan også bare være et billede.

Det eneste krav er at det skal være 700px bredt og ca 150px højt.

Det bedste billede får de 100 point..

På forhånd tak.

VH Claus

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 02-12-07 18:39

måske du kan bruge noget herfra.

http://www.imagechef.com/ic/banner/

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 02-12-07 19:07

Tak for svaret, men det er ikke lige det jeg leder efter. Det skal bare være grafisk flottere end jeg selv kan lave det..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-07 19:44
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-07 19:52

NNBB: Her... Koster vist lidt... må du selv undersøge, men siden ser da OK ud
http://www.i3dthemes.com/demos/impulse_soccer/

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 02-12-07 20:15

Tak. Jeg har kigget dem igennem, men det er jo ikke hele siden jeg skal have. Jeg skal bare have det her billede i toppen til at se lidt bedre ud. Jeg regnende med at der var nogle kreative mennesker der elskede den slags...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-07 20:19

Jamen så højreklikker du bare på http://peecee.dk/?id=82461 og gemmer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-07 20:21

Ups du klikker på http://peecee.dk/?id=82461 og højreklikker på foto, og gemmer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-07 20:24

med http://www.irfanview.net/ kan du hekse
Næsten alle formater er mulige at åbne, og du gemmer så i det format du ønsker.
Næsten alle foto(s) på hjemmesider kan hentes, ved at højreklikke på dem, og derefre vælger du "Gem billede som..."
Hvis du har et billede, som du ønsker, så kan jeg hurtigt lave det for dig, henvis mig til siden med et link, og en lille forklaring, så skal jeg nok fikse det for dig

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 02-12-07 20:29

Jeg er slet ikke med på hvad du mener

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-07 20:32

Never mind
Indsæt et link på den hjemmeside, hvorfra du vil ha' billedet, så skal jeg lave det for dig

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-07 20:49

Kan du li' det her? http://peecee.dk/?id=82470

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 02-12-07 20:52
Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 02-12-07 20:53

Citat
Kan du li' det her? http://peecee.dk/?id=82470

- Ja det er lige præcis noget i den stil. Farverne må godt passe bedre sammen med resten af siden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-07 20:55

Claus... 'Det billede har du jo, jeg er ude efter det billede, som du ønsker lavet til din side
Smid et link ind på den side du vil "kopiere" foto/billede fra, og jeg skal lave det for dig i 700 x ca 150

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 02-12-07 21:02

Jamen jeg ville bare have lavet noget grafisk ud af det billede

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-07 21:04

OK! Vent.... jeg kommer tilbage
Roder lige lidt mæ' a' rytmebox

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-07 21:28

Kig ind på http://www.86325578.dk/diverse/
Det billede du syntes bedst om, højreklikker du på, og vælger Gem billede som... i den pop-up menu som fremkommer. Så gemmer du bare på din PC.
Håber det kan bruges

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 02-12-07 21:38

Det har i hvert fald givet mig noget inspiration.

Prøv at se topbanneret på http://www.oddseksperten.dk/news.php
der går nogle hvide streger gennem billedet. Det er sådan noget lignende jeg kalder grafisk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-12-07 21:43

OK Kigger på det i morgen

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 02-12-07 21:45

Tak, det lyder godt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-12-07 14:34

Hej Claus
Sådan... så får du ikke mere for den 25 øre
Kig ind forbi http://www.grenaahydraulik.dk/diverse/ der skulle der være billedet med"grafik", som du kalder det (i lidt varierende afskygninger)

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 03-12-07 18:58

Mange tak for det. Jeg kommer nok til at bruge det første. God ide at det ligner et net..

Jeg forøger lige pointene i løbet af de næste dage, så du får lidt mere ud af det. Har kun 20 point om dagen. Så om en uges tid giver jeg dig et par hundrede point..

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 03-12-07 19:21

Det er lidt sløret, og det får det til at se lidt ringe ud. Er det fordi det er et gif-billede?

Hvilket program har du brugt til det?

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 105 point
Dato : 04-12-07 09:04

Hej Claus
Du behøver slet ikke tænke i point(s) baner. Jeg har rigeligt af dem, og er på Kandu for at hjælpe, der hvor jeg formår at gøre det. Selvfølgelig er det sjovt at "skrabe" points sammen, men det har ikke den store betydning - derfor skal du ikke tænke på det.

Billedkvaliteten kan jeg kun gøre noget ved, hvis du har det originale foto i en høj opløsning, men på nettet vil en opløsning på 200 pixel være rigeligt, ellers bliver det for "tungt" at hente for andre.
Hvis du har det samme foto liggende i en højere opløsning, så kan jeg lave et bedre resultat, men du kan jo skrive en PM til mig, hvis du har det, så kan vi den vej lave et eller andet.
http://www.kandu.dk/faq.aspx#22

Jeg benytter Adobe Photoshop 7.0 til at "hekse" med, men det er absolut ikke en billig løsning, men der er nu engang det jeg benytter.

Hygge...
Søren / CLAN

Godkendelse af svar
Fra : clausgh

Dato : 04-12-07 20:16

Så får du bare pointene ;)

sender et link med originalfotoet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-12-07 20:21

OK og takker for points
Du sender bare linket, så skal jeg nok ordne det lille problem

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-12-07 21:46

Så ligger der to med fodboldnet-grafik på http://www.86325578.dk/diverse/
Gemt i JPG format... ikke GIF
Tjek din PM

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-12-07 14:58

Claus
I næste uge (uge 50) slettes de link, som jeg har henvist mit grafik til