/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Vesterhavs fiskeri
Fra : Gizmo-man
Vist : 951 gange
100 point
Dato : 29-11-07 19:34

Hej

Vi sidder nogle stykker og snakker om vesterhavs fiskeri, og snakken faldt på de fiskere som sejler helt op på stranden med deres både/skibe. Og nu er der ikke rigtig nogen der rigtigt ved hvordan de får dem tilbage i vandet igen. Hvis der lige er en med kendskab til vesterhavet som kunne løse det problem for os :)
I må også godt forklare hvordan man gjorde før 4-WD traktorerne blev opfundet og andet nymoderne isenkram...

Håber i kan hjælpe og på forhånd tak for hjælpen :)

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 29-11-07 20:07

En wire der ligger rundt om et hjul ude i vandet
trækker båden ud.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-11-07 20:26

før de store traktorer kom til havde man et håndspil der stod på stranden som man så brugte til at trække bådene på land med. det står i øvrigt stadig flere steder endnu og er sikkert også funktionsdygtige.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-11-07 20:28

Det er den anden vej trimare46

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-07 20:55

Og husk så lige at der også findes heste....

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo-man

Dato : 29-11-07 21:20

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-11-07 21:23

Velbekomme.
Lild Strand og Torup Strand har flotte illustrationer
med forklaringer, muligt du kan finde dem på nærmeste
turistbureau.