/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
For meget NO3
Fra : Spacemus
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 26-11-07 23:05

Jeg har lige taget en test på mit akvarievand og så at NO3 var meget for højt. Hvad skyldes det? og hvad skal jeg gøre for at sænke det? Jeg skifter 1/3 vand ca hver 3 uge som jeg har fået af vide og fodre 1 gang om dagen men ikke mere end fiskene spiser inden det når bunden.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 26-11-07 23:32

Læs denne side

http://www.bioaqua-no3.dk/index.asp?id=235

Den er da meget oplysende.

Godkendelse af svar
Fra : Spacemus

Dato : 27-11-07 08:21

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ryllemand

Dato : 29-12-07 17:28

hej.
hvor stort er dit akvarie og hvor mange og hvilke fisk holder du?
Jo mindre akvarie jo ofte skal du skifte vand (1/3)
det kan være du skulle skifte hver uge, for at holde affalds-stofferne i ave, (fisk laver jo lidt af hvert i det vand)
Nogle hurtige voksene planter ville også kunne afhjælpe lidt
godt nytår