/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
AEG 73630 fejlkode E090
Fra : Helle100søs
Vist : 6259 gange
20 point
Dato : 22-11-07 19:13

Vores AEG 73630 Stoppe med at starte, Så opdagede vi at der var vand i elektronikken (printpladen) så vi fik en ny. Og vaskemaskine blev blæst og tørret igennem inden vi satte den i. Nu kommer den med en fejl E090. Hvad betyder det???

Håber at høre fra nogen snarest

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-11-07 19:57

det kan du se i instruktionsbogen. der er et skema med fejltyper og en beskrivelse af fejlen.

Kommentar
Fra : Helle100søs

Dato : 22-11-07 20:01

Hej Med dig. Det kan jeg desværre ikke, for der står kun de normale. E010. E020 og e040.??

Men tak for dit svar

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-11-07 23:45

E090 betyder at den nye elektronik du har fået endnu ikke er programmeret.

Nye elektronikker til 76x30 serien er uden program, dem skal du selv lægge ind.

Dvs, det er ligesom en computer der endnu ikke har fået sit operativ system indlagt, en PC uden Windows, Linux, eller hva nu man vælger, er jo også ganske uandvendelig

- Anden

P.S. Det er altså ikke barnemad at lægge det program ind.. Det skulle helst have været læst ud af den tidligere elektronik..

Kommentar
Fra : Helle100søs

Dato : 23-11-07 09:15

Tusind tak for dit indslag. Vi har nu fået en eletriker til at komme og kode den

Kommentar
Fra : fisker5301

Dato : 23-11-07 22:20

her er koden

KONFIG.,86A4162315C1C704

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-11-07 00:09

Jeg er glad for at i fik maskinen til at køre igen

- Anden

P.S. Husk at lukke tråden

Kommentar
Fra : bildskirner

Dato : 24-11-07 13:22

   FEJLKODER PÅ AEG MASKINER !

FEJLKODE I DISPLAY:   FEJL PÅ OPVASKEMASKINER   FEJL PÅ VASKEMASKINER   EVT. REPARATION / UDBEDRING / KONTROL / UDSKIFT :

FO   Elektronikfejl   Fejlkode findes ikke !   Udskift elektronik !

F1/C1   Ingen vandtilløb inden for 1 minut…   Ingen vandtilløb inden for 1 minut…   Ventil, Nivau-kontrol, båndkabel, Vindkedel/Trykkammer !

F2/C2   Lænsepumpe / Afløbspumpe   Lænsepumpe / Afløbspumpe   Pumpe, Afløbsslanger/system ( Niveau-kontrol kobler ikke ud ! )

F3/C3   Vand i bundbakke   Vand i bundbakke   Utæthed i maskinen ( Pumpe kan være kortsluttet ! )

F4/C4   Regenererings magnetventil ( Saltventil )   Fejlkode findes ikke !   Udskift ventil !

F5/F6/C5/C6   Tryksensor defekt   Afledning / overslag til jord på varmelegeme/elektronik   Kontrol med multimeter !

F7/C7   Varmelegeme, Varmerelæ, Sikkerhedstermostat   Varmelegeme, Varmerelæ   Kontroller / udskift varmelegeme / varmerelæ, Sikkerhedstermostat !

F8/C8   NTC - Temperaturføler ( Afbrudt eller kortsluttet )   NTC - Temperaturføler ( Afbrudt eller kortsluttet )   Kontroller / udskift NTC-føler !

F9/C9   Tachogenerator defekt / spulemotor blokeret   Tachogenerator defekt / motorkul opslidt   Kontroller / udskift motorkul eller Kontroller / udskift motor !

FA   Spulepumpe eller Triac kortsluttet på print   Motor-elektronik defekt   Kontroller/udskift Spulepumpe/motor/elektronik !

Fb   Drejeskive til omskift mellem øvre/nedre spulearm defekt    Programvælger(Timer) / Niveaukontrol defekt !   Kontroller / udskift !

Fc   Tørreblæser i låge blokkeret / defekt   Fejlkode findes ikke !   Kontroller tørreblæser

Fd   Udvidelses-enhed for luftklap afbrudt   Fejlkode findes ikke !   Ventil for tørrekanal kontrolleres / udskiftes !

Fe   Micro-computer defekt/død   Fejlkode findes ikke !   Kontroller / udskift elektronik

Ca   Fejlkode findes ikke !   Triac til motor defekt/afbrændt/kortsluttet   Kontroller / reparer / udskift elektronik !

Cb   Fejlkode findes ikke !   Sikkerheds-niveau påvirket 5 gange i et program-forløb   Kontroller / udskift Niveaukontrol / Programvælger ( Timer )

CC   Fejlkode findes ikke !   PTC føler i MOS-FET transistor defekt/afbrændt/kortsluttet   Jævnstrøms-elektronik udskiftes !

Cd   Fejlkode findes ikke !   Dørlås defekt / blokkeret   Kontroller / udskift dørlås, båndkabel for dørlås, elektronik !

CE   Fejlkode findes ikke !   Ingen vandfordeler kode/signal inden for 2 min.   Vandfordeler / bruseplade udskiftes / kontroller båndkabel !

CF   Fejlkode findes ikke !   Checksum fejl i E-PROM   Udskift elektronik !

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-11-07 14:08

Det er fejlkoderne til ældre maskiner, de passer ikke til 73630...

Kommentar
Fra : Helle100søs

Dato : 25-11-07 11:27

Tusind tak for de mange henvendelser. Den virker igen. Og debatten kan hermed lukkes.

Annuller spørgsmålet
Fra : Helle100søs

Dato : 25-11-07 11:30

Jeg har fået svar på mit spørgsmål, Og takker for de mange henvendelser