/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Mollyer bliver syge
Fra : Fnukkii
Vist : 884 gange
50 point
Dato : 21-11-07 09:47

Hej..

vi har et akvarie på 54 l. vi har platyer og mollyer deri.. vores sidste sorte ballonmolly er skør.. den svømmer på hovedet og virker forvirret.. det er den 4 molly der har den adfærd og de andre er døde nu.. har virkelig brug for jeres hjælp.. de dør en efter en..

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 21-11-07 10:26

Mollyer er nogen dumme fisk.

De er meget sarte og bliver oftere syge og dør.

Jeg har haft akvarier gennem de seneste 30 år, og Mollyer og sejlfinnefisk, det er de to eneste arter jeg ikke har kunnet holde liv i.

Så op med Mollyen og slå den ihjel.

Den dør alligevel inden længe.

Hov, jeg opdagede lige, at du skrev ballonmolly.

Ved du at de fisk der, ballonmolly og ballonplaty.

Det er nogen vanskabninger, "invalide" fisk der er fremavlet med fejl på, fordi en eller anden smart person har fundet ud af, at mennesker synes de var sjove at se på.

Måske dine fisk er nået dertil, at de dør fordi den misdannede krop forhindrer fiskens indre organer i at udvikle sig rigtigt når fisken vokser

Kommentar
Fra : Fnukkii

Dato : 21-11-07 10:34

tak for svaret.. ja fik afvide at de havde et drligt liv efter vi havde købt dem.. fik også afvide for en måned siden at mollyer kræver surt vand, så det hele er noget lort for dem..

Godkendelse af svar
Fra : Fnukkii

Dato : 21-11-07 21:06

Tak for svaret dova.