/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
mp3 player på flash siden.
Fra : james25
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 20-11-07 17:18

Hey !

Nu havde jeg jo masser af heldig sidste gang jeg havde et problem så nu prøver jeg med et nyt.

Jeg skal bruge en flash player til nogle mp3. Den skal bare kunne indsættet på min flash side og helst med noget tekst til...

Er der nogen der kender en god side eller har nogle koder man kan bruge...?

Kommentar
Fra : james25

Dato : 20-11-07 17:18

Arbejder forresten i Macromedia flash 8. Hvis det skulle have indvirkning på svaret...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-11-07 17:35

Du kan finde nogle her http://www.flashkit.com/movies/Sound/Players/index.php

Her er et par stykker af dem som ser meget gode ud og kører via en XML-fil som rettes til.

http://www.flashkit.com/movies/Sound/Players/Tinny_MP-eyurdaku-12016/index.php
http://www.flashkit.com/movies/Sound/Players/Nice_mp3-Mohammed-11944/index.php

Så det er bare at starte og lad fantasien råde.

God fornøjelse

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-11-07 17:50

En lille løftet finger - bare for du ikke kommer galt i byen
Gennemse lige:
- http://www.koda.dk/
- http://www.koda.dk/ophavsret/generel-information/hvem-skal-betale-til-koda
Citat
Hvem skal betale til KODA

Alle, der benytter musik på steder, som er offentlige i ophavsretslovens forstand, skal betale vederlag til KODA.

Det er virksomheder, der har musik på kontoret, restauranter, der spiller cd, radio eller har en pianist, der spiller hyggemusik, det er diskoteker, klubber, foreninger og byfest-arrangører, og det er DR, TV2, lokalradioer med videre.

Yderligere information

Find oplysninger om priser med videre under punktet Kunder.

Har du som nuværende eller kommende kunde spørgsmål til os, er du velkommen til at skrive til kunde@koda.dk eller kontakte vores kundeservice.

Bare så'n lige... hvis du ikke var klar over det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-11-07 18:34

Den ene er til Flash CS3 så prøv denne i stedet for http://www.flashkit.com/movies/Sound/Players/mp3Playe-Mohammed-11766/index.php

Kommentar
Fra : james25

Dato : 20-11-07 19:42

Bare rolig... Det er mit eget musik... Jeg tjekker lige siderne ud og ser om det er det jeg er ude efter...

Kommentar
Fra : james25

Dato : 20-11-07 21:15

De er sådan set også gode nok du du har sendt mig men jeg skal bruge noget mere i stil med dette :
www.jonasjohansen.dk

Ved godt det er krævende men kan du give mig et tip til en måde at komme igang. Det er en meget simpelt opbygget afspiller...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-11-07 01:24

Citat
Det er en meget simpelt opbygget afspiller...

Den er såmænd ikke mere simpel end de andre !! men det sidste link indeholder alt hvad du skal bruge, og så kan du prøve at modificeren den til dit eget brug.

Jeg har prøvet at ændre den og det kan sagtens lade sig gøre.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-11-07 02:42

Ellers er her nogle tutorials om lyd http://www.tutorialized.com/tutorials/Flash/Audio/1 læs, lær og lav så evt din egen afspiller.

Jeg kan godt sende dig den jeg har modificeret - men så må du skrive til mig. Se under min profil.

Kommentar
Fra : james25

Dato : 21-11-07 09:04

Du må meget gerne oploade det eksempel du har....
Det vil hjælpe rigtig meget !

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-07 16:33

Så er fla'en afsendt.

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 22-11-07 18:50

tak for playeren. Det var lige til at rette til. Sider stadig lige og roder med at uploade mp3´erne og tilføje dem i afspilningslisten. Men det kører.

Tak

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-11-07 19:02

Lad os lytte med / få en demo på din side, når du er færdig

Kommentar
Fra : james25

Dato : 22-11-07 19:22

Jeg kan sku ikke drejen den med at uploade numre til afspilleren. Kan du give et lille hint

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-11-07 19:32

Der er en fil der hedder list.xml her skriver du de melodier ind som playeren skal spille.

list .xml, player.swf og dine mp3 filer som du har indskrevet skal alle være i den samme mappe.

Fordelen ved at have en xml er, at så behøver man ikke at rette flash, men alene i xml og så oploade filerne hvis du har ændret i musikken.

//bentjuul

Kommentar
Fra : james25

Dato : 23-11-07 23:45

den fandt jeg også men hvordan retter jeg i den pågældene fil...?
For når jeg åbner den med macromedia så virker det ikke til jeg kan rette i den...
Kan det passe...?

Kommentar
Fra : james25

Dato : 23-11-07 23:47

og jeg lover at give et link når siden er færdig.... så du kan lytte lidt... og den er færdig når denne lille detalje er løst !!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-07 00:01

Kode
når jeg åbner den med macromedia

Hvad er det for at af Makromedias programmer du bruger ???

Jeg bruger altid Notesblok til rette den i - det er det nemmeste.

Kommentar
Fra : james25

Dato : 24-11-07 00:17

Det har jeg ikke lige prøvet. Sider ikke ved den computer lige nu men macromedia har to side programmer og den ene åberne automatisk den pågældene fil. Men jeg prøver at rette i notesblok programmet. Endnu engang tak ! Og vender tilbage når det lykkes med linket

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-07 00:30

Ja det er ihvertfald ikke svært - det er en ganske alm. tekstfil !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-11-07 00:41

James - ser vi snart et link, jeg er lidt spændt på om det er lykkedes for dig