/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Uploading af FTP på webbyen?
Fra : Iselou
Vist : 616 gange
50 point
Dato : 19-11-07 00:17

Hejsa. Jeg har hørt noget om at man godt kunne uploade FTP på webbyen, men aner ikke hvor jeg gør det henne ;)

Er der nogen som ved hvor det skal gøres?

Mvh IseLou

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 19-11-07 00:20

er ikk helt med hva du mener.. du ved vel det er et program som hedder ftp som gør man kan se bagved ens hjemmeside samt upload igennem den.. så vil du vide om man kan bruge et ftp program til webbyen?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 19-11-07 01:25

Jeg har lige afprøvet det og kunne ikke få ftp forbindelse med den gratis webside jeg har der.

Måske kan det lade sig gøre hvis man har den største pakke med eget domæne.

Hvis det er fordi du vil lave din hjemmeside på din computer og så oploade med ftp - så skal du vælge et "rigtigt" webhotel med dit eget domænenavn.

Du kan få et gratis webhotel med masser af plads her http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 men så skal du have dit eget domænenavn og det koster 45 kr. pr. år - kan dog være noget dyrere det første år på grund af at udbyderen af webhotel ofte tager lidt for oprettelsen af domænenavn.

//bentjuul

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-11-07 11:36

ftp er ikke et program- selv om nogen måske har kaldt et program sådan.

ftp er en internetprotokol. File Transfer Protocol.
Den bruges til at flytte filer fra en computer til en anden via internet.

Den kan f. eks bruges når man downloader filer.

Den kan også bruges til at flytte filer til og fra et webhotel, hvis man har sin hjemmeside (eller noget andet) liggende der.
På webhotellerne skal man have sit eget password for at få adgang, ellers kunne alle og enhver jo for nemt lave om på ens hjemmeside.

Godkendelse af svar
Fra : Iselou

Dato : 16-12-07 12:50

Tak for svaret bentjuul.