/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
undgå sidestik med håndknyttet
Fra : gade22
Vist : 1206 gange
20 point
Dato : 15-11-07 15:07

Hey med jer.

Ville høre om det passer med at man kan få sidestik til at forsvinde ved at håndknyttet om tommelfingeren.? Hvis ja, vil meget gerne i linker nogle hjemmesider hvor det står ;)

På forhånd tak

Kommentar
Fra : pve

Dato : 15-11-07 15:12

Nej det passer ikke, jeg tvivler på at det at knytte hånden hænger sammen med vejrtrækningen/milten.

Det kan selvfølgeig være at du løber/tænker anderledes hvis du koncentrer dig om nogat andet samtidig med at du løber.

Accepteret svar
Fra : Postigj

Modtaget 30 point
Dato : 15-11-07 15:21

Hejsan

Jeg fandt dette svar i Go-motion.dks forum

http://www.gomotion.dk/brevkassen.asp?mode=view&p_id=98&l_id=292

samt dette

http://www.gomotion.dk/Forum_replies.asp?tid=282&csid=11

læs det sidste indlæg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 18:47

Såkaldt "sidesting" er en smerte du oplever i henholdsvis lever og milt.....

Det skyldes iltforstyrrelser der får dem til at trække sig sammen.....

Og tror du selv på "den knyttede hånd" - så skal du da bruge det

Det har ALTID en positiv effekt at tro på det man gør, men fysiologisk er det noget vrøvl.....

Godkendelse af svar
Fra : gade22

Dato : 15-11-07 20:28

Tak for svaret Postigj.