/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Installering af Java
Fra : Frank322
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 14-11-07 10:25

Hej,

Jeg har været nødt til at formatere min hard-disk, og skal nu have Java installeret igen. Problemet er, at de på Java.com kan se, at der ligger en Java version på min hard-disk, og søger jeg i computeren med "søg" finder den da også 57 filer med Java, men prøver jeg at åbne programmer som bruger Java, får jeg at vide, at der ikke ligger noget på disken.

Jeg har prøvet at hente Java på Java.com, og jeg får det også ned, men jeg får ikke muligheden for at installere det.

Der er et eller andet med, at man skal fjerne ALT hvad der vedrører Java for at kunne installere den nyeste version, men hvordan gør man det???

Mange tak på forhånd.

Accepteret svar
Fra : SuperDelphi

Modtaget 110 point
Dato : 14-11-07 10:38

Hej
Under kontolpanel-tilføj/fjern programmer skal man som udgangspunkt fjerne windows programmer, men desværre bliver langt fra alt slettet.
Det er derfor tit nødvendigt også at kigge i registreringsdatabasen.
kør-regedit.com
Jeg vil dog anbefale, at du får lavet en kopi/backup af registrerings databasen inden du begynder at slette noget i den.
Hvis der sker fejl i registrerings databasen risikerer du windows ikke efterfølgende kan starte.
mvh
Poul-Erik
PE Programmering PC
Burrehøjvej 8, Foulum
8830 Tjele
www.peprogrammering.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-11-07 10:51

Hvis der er java-filer tilbage på din harddisk...................så er den nok ikke formateret.

Godkendelse af svar
Fra : Frank322

Dato : 14-11-07 15:43

Tak for svaret SuperDelphi.