/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
en hun nympheparakit
Fra : bart-simpson
Vist : 710 gange
40 point
Dato : 10-11-07 22:29

er det mugligt at gøre en hun nympheparakit tam og hvordan???

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 10-11-07 23:38

Jeg følger med

Bjørn

Kommentar
Fra : mari7anne

Dato : 10-11-07 23:40

Selvfølgelig kan du gøre en nymfeparakit tam. Det kræver tid og opmærksomhed og hvis du vil lære den at fløjte, skal du bare fløjte de samme strofer gentagne gange over en periode, så kan den lære det også. Men jeg må lige advare dig om, at det i længden kan blive meget trættende, at høre f.eks. 'dengang jeg drog afsted' for når først den har lært det, vil den fløjte den sang det meste af dagen.
Så måske du bare skulle gøre den tam i stedet for. De kan blive utroligt tamme og meget kælne og sjove, hvis blot du bruger meget tid på den.
God fornøjelse.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 40 point
Dato : 11-11-07 01:58

Det kommer sandelig an på flere ting, hvor let det er at gøre den tam eller om det kan lade sig gøre.

Hvis fuglen er meget ung burde det ikke være et problem, men hvis det er en gammel fugl og evt. en volierefugl der ikke er så vant til menneskelig kontakt er det faktisk umulig.

Kodeordene er tid, ro og tålmodighed.

Først vænner du fuglen til, at du opholder dig tæt ved buret.....tal til den og vent til den er fortrolig med du er der og måske endda virker nysgerrig og kommer hen til tremmerne i stedet for at kravle hen i fjerneste hjørne af buret.

Når det er på plads, kan du forsigtigt begynde at sætte hånden ind i buret....endelig ikke prøve at fange den, men sid bare med hånden helt roligt mens du taler til fuglen.
Så vil fuglen, hvis altså den er interesseret, med garanti selv komme hen og "hilse" på din hånd, måske endda selv kravle op på hånden at sidde.

og så plejer det at gå helt af sig selv derfra.

Godkendelse af svar
Fra : bart-simpson

Dato : 11-11-07 16:55

Tak for svaret dova.