/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
muligt at stemme på?
Fra : Nik_
Vist : 480 gange
20 point
Dato : 07-11-07 18:59

Jeg kan ikke rigtig finde rundt i hvem det er muligt at stemme personligt på.
Det nemmeste er at tage et konkret eksempel. Hvis jeg bor på lolland-falster, kan jeg så godt stemme personligt på fx henrik sas larsen, eller villy søvndal? Eller kan jeg kun stemme på de lokale kandidater?

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 07-11-07 19:11
Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-11-07 19:18

Citat
5. Under bogstavbetegnelsen og partinavnet, jf. § 4, anføres adskilt ved en halvfed, vandret streg navnene på de kandidater, som er opstillet for partiet i storkredsen. Navnene adskilles fra hinanden med tynde, vandrette streger.

Det kommer så an på om han er opstillet i din storkreds, ellers på du bare sætte et kryds øverst oppe, hvor der ikke er noget navn på en person

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=11337

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 07-11-07 19:18

De eneste kendiskandidater synes at være den tidligere rorgænger for DKP Ole Sohn...
eller et medlem af Hækkerupklanen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 19:20

Generelt....

Stemmer på på PARTIET og ikke på PERSONEN er det reelt en stemme på spidskandidaten....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-11-07 19:33

Her kan du se kandidaterne i din region....
http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Valg07/20071105145615.htm

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 30 point
Dato : 07-11-07 19:34
Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 07-11-07 20:48

takker