/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Fleksibelt led
Fra : CCjunior
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 04-11-07 17:47

Jeg skal bruge et fleksibelt led til en konstruktion jeg er ved at lave. noget i stil med den kugle der sidder på en traktor arm til at montere maskinen i. Den kan gi sig lidt i alle retninger.. Nogen forslag, eller bare et navn til hvad jeg skal lede efter. kan ikke finde nogen billerder.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-07 18:21

homokinetisk led er en af mulighederne .
kardansk ophæng er en anden.

Prøv at se på leddene i trækakslerne på en moderne bil med forhjulstræk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-07 18:25
Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-11-07 18:33

jeg havde faktisk lidt det her i tankerne :
http://www.doublehh.com/products.cfm?prodID=95&catID=2

men det er en anelse overdimensioneret.. men bestemt brugbart

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-11-07 18:41

det hedder et kardanled og du kan finde dem hos alle maskinhandlere hvis det er en kraftig model du skal bruge. ellers kan du finde mange slags hos firmaet grene på gugvej i aalborg. de kan også hjælpe dig videre hvis ikke de selv har det du søger.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 110 point
Dato : 04-11-07 18:44
Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-11-07 18:53

Er de 2 links ikke lidt ens

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-07 19:38

Når jeg ser dit eget forslag, tror jeg vi andre har misforstået spørgsmålet og det slet ikke er en bevægelig aksel du er ude efter. Du må nok bedre forklare , hvad du skal bruge det til.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-11-07 20:01

kan sq ikke forklare det. har lidt svært ved at sætte ord på hvad jeg skal bruge, men jeg har skrevet til lind-jakobsen og så ser vi hvad der sker

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-11-07 21:14

Et kardanled bevæger sig i alle retninger men bevægelsesvinklen er ikke så stor.
Hvis det er noget i retning af et træk på en traktor skal du måske også tænke i længderetning.
Med to kardanled og aksel i mellem, kan akslen forskydes paralelt.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-11-07 21:28

Hmm..hvor kan man uploade en tegning til ?? så kan jeg da vise jer problemet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-11-07 21:37

www.peecee.dk læg en jpg fil ind

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 10-12-07 18:48

Tak for svaret trimare4
desværre havde de intet.. men har fundet en anden løsning