/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
kan ikke strække armene ud
Fra : frederikshavn
Vist : 828 gange
100 point
Dato : 03-11-07 18:36

Hey

efter 3 mdr.pause pga.af trafik ulykke,hvor jeg fik smadret anklen af en spritbillist,og rendte rundt med et iliazru stativ på min ben http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Ilizarov1.jpg ,er jeg så begyndt at træne igen,var oppe op træne for første gang i torsdags,hvor jeg trænede biceps og ryg,men fredag aften begyndte det at gøre temmelig nas i mine arme,og lørdag morgen kunne jeg ikke strække mine arme ud,se er låst fast i 90 graders vinkel,og fuck hvor gør det nas,når jeg prøver at strække dem ud,er der nogen der ved hvad der kan være galt,og hvad man kan gøre,er villig til alt,har da aldrig prøvet noget ligende av,av,av og atter av

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-07 18:46

Som sagt tidligere: Det ved lægen.
På kandu findes kun kvackere, i alt 200.000

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-11-07 19:01

202.970

- men bortset fra det, tror du så ikke at det bare er dine armmuskler der ikke er vant til "mosten"? = nye bevægelser. Hav tålmodighed, brug dem og det går over...

God weekend

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 03-11-07 19:12

Det lyder som "almindelig" overbelastning fordi du har taget for hårdt fat på træningen....selv om du evt. var i god træning for 3 måneder siden, skal du faktisk starte helt forfra med langsom optræning efter sådan en pause.

Det skyldes en betændelseslignede tilstand (dog uden betændelse), netop så leddet låser sig fast fordi det gør for ondt at bruge det.......samme som frossen skulder, tennisalbue o.s.v.

Lægen skal du ha' fat i, og ha' noget smertestillende behandling, for det er vigtigt at du så hurtigt som muligt kommer igang med at bevæge leddene igen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-07 19:17

Når du træner bruger du også armene, og du spænder sikkert meget.
At træne kroppen op igen kan være en hård nød.
Lige som sportsfolk skal du varme musklerne op før du belaster dem.
Ind i mellem belastningerne skal musklerne også lige "løsne grebet"

Hvordan du varmer op kan din fysioterapeut fortælle dig.

De største skader blandt sportsfolk kommer af manglende opvarmning.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-11-07 20:22

Før du kan træne efter inaktivitet, skal du genoptrænes - det gøres dårligt i et motionscenter og godt med proffesionel vejledning.

Tag det roligt til smerterne går i sig selv og få sbnakket med din læge om smertestillende og den rigtige genoptræning.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-07 21:24

Nu læser jeg det anderledes...............
Citat
er jeg så begyndt at træne igen,var oppe op træne for første gang i torsdags,hvor jeg trænede biceps og ryg

Har du ikke en fysioterapeut til at vejlede dig.................. er det i et træningscenter, at du selv fumler med optræning. Det er ikke sikkert, at det gå så godt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 21:47

Det skal gøre ondt før det det gør godt, det er en ganske almindelig overbelastning, forårsaget af lang tid uden træning, du bør være lidt forsigtig indtil smerten forsvinder, tag en snak med lægen om du træner for hårdt

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 04-11-07 09:11

Vi er ganske rigtigt MANGE kvaksalver herinde. Det du beskriver lyder som noget en læge skal se på!
Når det er sagt så genoptræner man under fysioterapeutisk vejledning, OG strækker ordentligt ud bagefter. Men det er lidt ulogisk at det er din overkrop, der brokker sig, den har du jo brugt mens du var "invalideret" i underkroppen, eller ??? Derfor er en læge et godt bud. Og så find en fys. der har træningscenter også.
God bedring!!

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 04-11-07 13:47

Tak for svaret dova. Var ved lægen og han sagde det godt kunne ligne lidt betændelse i seneskeden,men ikke noget der krævede pencelin,fik også smertestillende(ketogan),og de tager sgu smerten skal jeg love for