/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Modig kanin eller ?
Fra : o.v.n.
Vist : 2797 gange
50 point
Dato : 03-11-07 01:35

Ja det kan kun afgøres hvis i ser videoen: http://www.youtube.com/watch?v=pjNmslr8yYI
vil i gemme den på computeren til senere brug, så se lige her: http://youtubedownload.altervista.org/ YouTube video download sider, har det med ikke at virke, men med dette program, kan i hente og hente og hente, og bagefter omdanne flv filerne til formater som mobil telefoner og IPod kan afspille eller AVI eller WMV eller hvis det musik, til MP3.
Det skulle måske have været et tip, men her kan alle kommentere, i stedet for kun de første 5
God weekend

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 03-11-07 07:04

Ha ha ha, det er dog utroligt at den gør det, den kanin har vist ikke for mange ram at flytte rundt med, min kanin kan allerhøjet finde på at løbe efter hunden, men han gør jo heller ikke noget.

Det med youtube, lyder godt nok smart, det vil jeg da få prøvet af ved lejlighed, du bliver lige lagt i foretrukne - altså din vejledning -

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-11-07 09:20

Heeeeeej Bambi
Den er go' nok.
Spritten gik ind !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-11-07 09:46

Ups. . . Glemte en sætning
Heeeeeej Bambi
Se hva' jeg ka'
Den er go' nok
Kæppen var slet ikke stiiiffft!
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-11-07 12:46

Hold da op! Du goest! Jammen dog!

Kaninen har indtil nu kun set en støvsugerslange, og dén var der knap så meget liv i

Den var ellers ved at have fat i den rigtige ende......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 13:40

Nej kæppen er slet ikke stift og den lille kanin ser ikke ud som om den er særlig bange for den, hvordan med din kanin Nordsted1 ? Er den spærret inde for vinteren, eller må den godt komme ud og lege med slanger indtil der bliver frostvejr

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 13:56

Ve' du hva' o.v.n, min kanin bestemmer selv farten her, han er nok en anelse forkælet ser du,
han skulle være indekanin, men jeg lukkede ham ud på terrassen, men har sat et hønsenet ved indgangen, så jeg ved hvor han er, nu er det kun os andre der bliver lidt irriterede over det hegn, nå men så var det også lidt synd at han kun havde terrassen, så vi har lavet et lille hul under plankeværket, så nu kan han komme ud i haven, og ind i drivhuset.

Så er han jo en kløgtig lille en, og han har selv lært at banke på havedøren når han vil ind igen.

Men jeg siger dig, sidste år sad han ved havedøren og bankede i gulvet for han ville ud, til sidst åbende jeg døren i den forvisning om, at han hurtigt ville komme ind igen, men der tog jeg fejl, han synte det var eddersjovt at hoppe rundt i snedriverne, jeg stod parat, i tilfælde af at sneen ville synke sammen, men det gjorde den godt nok ikke.

Så nej min kanin (og han nye kæreste) er ude når det passer dem, og kommer så ind når de pænt banker på havedøren, ca kl 17, og nej han leger ikke med slanger, han nøjes med kæreste, hund og marsvin

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 14:02

Citat
han leger ikke med slanger, han nøjes med kæreste
sikkert også sjovere jeg kan huske dit spørgsmål, derfor jeg spurgte

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 14:06

He he, han blev kastereret i maj måned, det gik for meget ud over hunden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 14:12

Bliv endelig ved med at kommentere jeg vil for en kort tid optræde som cowboy og udnytte det gode vejr til at få hobby køer og kalve på stald for vinteren, og nej der kommer ingen cowboy film på YouTube, brug jeres fantasi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 14:12

Modig kan vel være flere ting, såsom en tur i sneen, når man er indekanin og aldig har set sne før??

http://www.peecee.dk/?lid=1&aid=1&pid=1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 14:13

Jamen det kører jo bare for mig

http://peecee.dk/?id=76321

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 14:16

Det ser unægtelig spændende ud med den hvide verden, var du slet ikke bange for underafkøling, ovenpå dit spørgsmål ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 14:20

Hva' så når du tager dem ind, skal du så dele mødre og kalve

I sommer ville jeg så gerne se en kalv blive født, men kom for sent, lidt senere blev jeg ringet op, at nu var der en mere på vej, jeg skyndte mig afsted, og kom da også frem i tide, men jeg blev
meget forbavset, den vordende mor blev ved med at skubbe den nybagte mor væk fra kalven, og stod og brølede den i hovedet, vel for at den skulle lære dens stemme at kende, fremfor mor'ens.

Det viste sig at den så fødte en dødfødt (det har den nok selv vidst), så den ville fluks adopterer den der var levende - han bliver kaldt Frederik, nr 100546 eller hva det nu var, er for upersonligt- efter et stykke tid, fik Frederik to mødre, de deles simpelthen om kalven, pu ha, der faldt en sten fra mit hjerte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 14:22

Jooo lidt bekymret var jeg da, men han er jo en klog lille fyr, så jeg vidste næsten godt at han ville ind lige så snart det blev for køligt for ham, han var heller ikke ude så længe, men mange gange

Jeg troede slet ikke han ville hoppe omkring derude, men vende om på måtten, men han syntes åbenbart om det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 17:23

Jo de blev delt, de store unger skal da ikke blive ved at hænge i patten men i dag var det så kun kalvene som kom ind, så er der ro på ingen tid, det er meget værre hvis alle kommer ind på en gang og kalvene er i den ene ende og mødrene i den anden ende af stalden, så kan man godt blive holdt vågen en uges tid

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 17:27

Citat
altså din vejledning
så er jeg mere rolig det blev dig denne gang, også som et med julegave tilskuddet (det var da dig, jeg bliver lige pludselig lidt i tvivl)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-11-07 17:27

Hvad hedder Bertrams kæreste, Nordsted1?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 17:33

Hos den "bonde" hvor Frederik bor, han tager alle hjem på en gang, han har dem flere steder, så det er en køren frem og tilbage i forvejen, og sikken et tuderi når de kommer hjem og bliver delt, godt jeg ikke skal hører på det,

Hvilke kører holder du, ham her har Angus http://www.danskangus.dk/

Og tak, jow det var mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 17:38

Camillasmoster.... Bertrams kæreste hedder Silke, så det er BS, og jow de har engang været på afveje, det kom der fire unger ud af

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-11-07 17:46

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 18:05

Jeg har Simmenthal racen som mål, køber en ægte præmie tyr hveranden år og er nået langt, billedet kunne godt være fra min eng i maj måned: http://dan-image.com/html/sdl1000032.htm at gå ind til en nyfødt Angus kalv er kun for byboer og andre som ikke har livet kært du var forhånbenlig på sikker afstand, Simmenthal dyr er derimod store godmodige dyr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 18:14

Den her er så fra min eng: http://peecee.dk/?id=76363 og viser den daværende avlstyr, da flokken kom på græs

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 18:16

Det er da en stor race du har?? Sikke et dejligt foto.. Har du været til dyrskue med dine??

Jow jeg holdt mig på afstand, og lod de garvede om at få den vordende mor væk fra den nyfødte kalv, .... heldigvis, for den nybagte mor fik stanget en af hjælperne, så han røg omkuld, men ellers er det nu også en meget skikkelig race.

Når de har været på dyrskue har en dreng på dengang 8 år da gået rundt med tyren, på over et ton eller var det oven i købet 1,5 ton jeg husker det ikke, selv da der blev ballade da en anden tyr rev sig løs og løb rundt, kunne drengen holde sin "tyr" i ro. Pu ha for en oplevelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 18:22

På det billede ser den ikke så stor ud.

Det må være en helt ny verden for dem at komme på græs, og vel også nemmere for dig, især hvis du kan have dem tæt på hjemmet.

Jeg syntes ikke man ser ret mange af de helt alm. røde malkekøer længere, er de gået af mode

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 20:43

Ja de røde Morten Kock køer er ikke så populære mere, her på egnen er der kun en besætning, jo det er meget nemmere om sommeren, der skal jeg kun holde opsyn med dem, det er en god sund gåtur, træerne som ses over vognen, ligger omkring gården som er i min profil, profil billedet viser gården fra den anden side, engen er helt ude ved træ rækken som ligger på skrå.
Nej jeg har ikke udstillet mine nuværende dyr, de er ikke helt renracede endnu, dengang jeg var fuldtids bonde udstillede jeg rødbrogede køer DRK

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-07 22:44

Det lyder som om du har meget jord??

Så har du måske vundet mange duge?? er det ikke sådan noget man vinder?? noget a typisk syntes jeg, det er ikke det mænd plejer at have lyst til at vinde.

Jeg syntes det er ærgeligt at der ikke er ret mange af det røde kvæg tilbage, sådan nogle var der altid på den gård jeg var på som barn, i det hele taget syntes jeg det var alle vegne.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-11-07 01:21

Sortbrogede er da sødere, nå

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-11-07 01:54

Camouflerede eller grønlyseblå.
Jeg er revnende trekvart ligeglad, bare den er gennemstegt !
Har lige fået 3 knægte fra 9-11 år til at gå til ro (Tror jeg nok)
De ligger spredt rundt omkring i hele ungkarlehyblen.
GODT MAN IKKE HAR BØRN TIL HVERDAG !
Onkel Gambrinus
Hvor fand.. skal jeg sove ? ? ? ? ? ? ? ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-07 04:11

Citat
Så har du måske vundet mange duge
faktisk har jeg aldrig vundet noget som helst, ingen Lotto, ingen lodseddel, ingen dyrskue præmie, ingen kandu "vente" penge men jeg havde sikkert ikke været lykkeligere hvis jeg havde, har det da meget godt som jeg har det med 34 timers aftenarbejde (det er fuld tid) og mit fritids landbrug på 52 hektar, jeg spiller ikke fodbold så jeg kan ikke omregne det i fodbold baner i landbruget er jeg godt hjulpet af min lille bror, som også har fuldtids arbejde, men i dagtimerne så kan vi skiftes nu er det sovetid, jeg har lige set boksekamp Kessler tabte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-07 04:14

Mon onkel Gambrinus sover på en luft madras i værkstedet du skal ikke vække ungerne med din snorken serverer du gennemsteg kalve steg for poderne som søndags middag

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-11-07 12:07

Så møj for et "børnesikret til tænderne" hjem...... ...... onkel Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-11-07 16:06

Tre knægte sælges, byttes, bortgives (Enkeltvis eller samlet) pga. tiltagende høreskader.
De er fuldt funktionsdygtige uden blå mærker (Endnu)
Tekniske data :

Appetit :
2 pund havregryn med jordbærgrød, rosiner, kanel og kakaomælk i timen.

Elektronhjerne erfaring :
De har tilsammen fået 3 elektronhjerner, 2 staveplader samt 1 gnaver til at gå i udu på 21 timer.

Voksenfilter knækket på mindre end 7 sekunder.

Virusvaccine : VIRKER IKKE !

Spamfilter : VIRKER SLET IKKE !

Nødvendig båndbredte :
1,278 Gb/sek. pr. maskine (der endnu er oppe at kører)

Lydtryk :
147½ dB på 50 meters afstand pr. kanal (3 kanals Suround)
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-07 16:15

o.v.n, man bliver nu heller ikke lykkeligere af at vinde, men af at bruge tiden på det man har interesse for + gode venner og familie

Citat
2 pund havregryn med jordbærgrød, rosiner, kanel og kakaomælk i timen

Ej for fanden da onkel, hva er det også for noget at servere,

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-07 13:39

Om at vinde: Det er sjovt at vinde, hvis man har lagt et arbejde i det, og det ikke kun er held!

Citat
2 pund havregryn med jordbærgrød, rosiner, kanel og kakaomælk i timen

Ja, dét vil jeg også nok sige

Så ville jeg sq osse råbe og skrige......

(Nordsted - tror du, onklen venter på, at vi kommer og redder ham - eller de stakkels små udhungrede unger?)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-11-07 13:49

Jeg serverer sgu' da ikke !
De går i køleskabet helt af sig selv og på egen hånd.
Nå, jeg fik da lov til at sove et par timer.
Philip kom igen for en halv time siden og Lasse er lige dukket op.
Sig mig engang. Hvor meget får en babysitter i timen ?
Eller ka' man få tilskud til en privat sort SFO ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-11-07 13:53

Men jeg får da nogle nye ideer til retter, jeg ka' serverer til mine andrer gæster.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-07 14:16

Du kan bare inviterer, jeg tager selv mad med så... eller hva med dig Camillasmoster, du er så go'
til at lave mad...

Onkel....Du skal bare be' forældrene, om at børnetilskuddet følger børnene,

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-07 15:03

Nordsted - hvorfor tror du, det er et helt år siden, jeg var i Sønderborg til spisetid?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-07 16:56

Camillasmoster, vi venter med at komme, til rødderne har ribbet hele huset

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-07 18:33

Jepz, for så kan vi tilbyde at støvsuge hele hytten

Og hva' har alt dette så med kaniner at gøre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-07 19:46

Nope, ikke om jeg har lyst til at støvsuge hos onkel, der hopper jeg over -

Hopper har med kaniner at gøre

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-11-07 19:56

Støvsugning !
Det vil jeg meget nødigt ha' mig frabedt !
Sidste vinter havde jeg problemer med at holde varmen, efter branden og ISS havde været her.
Først her til vinter er de isolerende lag ved at være gendannede.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-11-07 13:21

Nordsted, husk at hoppe dér, hvor gærdet er lavest..........

Det var bare så let at gå en runde med støvsugeren, når hytten er rydtet.......

Kender godt problemet, onkel Gam - det isolerende støvlag forsvandt, da jeg fik afhøvlet alle mine gulve.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-07 03:57

i bliver ved og jeg får ingen mail er det ikke kaniner i trækker op af hatten ? Den var vist lidt søgt, men hvad gør man ikke for holde jer til emnet, er Gambrinus mon stadig børne passer kan han ikke søge om familie sammenføring ? Det må da være hårdt ene mand med hytten fuld af unger
Helt uden for kanin emnet, men lidt med børne pasning, dengang jeg var aktiv i orienteringsløb (bil orientering) der var to par med børn, de skiftedes til at passe børn og køre løb, stor var over raskelsen en aften da det ene par mødte babysitterne ude på en post, løbet var for spændende så alle børnene var parkeret på Falck vagtcentralen dengang var der mere end en vagtcentral i hver landsdel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-07 07:46

Når mine svigerforældre skulle noget uden deres seks drenge, satte de ungerne på bybussen, med besked på at blive siddende, til forældrene hentede dem igen....

Du onkel, var det ikke en ide du kunne bruge??

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-11-07 08:58

Nix !
Det må jo ha' været før man fik personlige databehandlingsanlæg. Ik' ?
Desuden har jeg ikke " passet børn".
Det ville knægtene heller ikke kalde det.
Det var bare gutterne, der kom forbi til en glad aften.
Gambrinus Philip Jack og Lasse
Det hedder forresten ikke, at en PC er gået i udu mere.
Det hedder : Den er gået i Philip !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-07 09:12

Jeg er ret så sikker på, i har hygget jeg gevaldigt, .... gået Philip..... stakkels unge, går alt i stykker som han er i nærheden af

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-11-07 09:20

Citat
går alt i stykker som han er i nærheden af

Måske ikke første gang han prøver.
Men han er stædig og bliver ved til det lykkes.
Gambrinus
PS : Det er ham selv, der bruger den vending flittigst.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-11-07 15:00

Sikke en "kommenté" (Århusiansk)

Det er godt, at de store drenge kan vise de små drenge, hvordan så-noen electronic-hjerner fungerer.

Onkel, du har garanteret lavet en pc om til en babysitter-robot!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-07 22:37

.................Klage.........................

jeg kan ikke finde ud af at hente denne i mp3 udgave
http://www.youtube.com/watch?v=XNtl9Q8WQUw
Den vækker jo gamle minder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-07 22:42

e.c når jeg kan finde ud af det, så ka du også.

Du henter programmet

Marker i browserlinjen på den side hvor du har fundet videoen, og vupti så kommer den linje automatisk over i programmet, så trykker du bare, (i nederste venstre højrne), du markerer i den øverste, og bagefter ændrermarkerer du i den underste så får du den til mp3

Gav det ingen mening, så må du spørge ovn, han er nok bedre til det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-07 22:45

Det er det jeg lige har prøvet..................
Næsten

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-07 22:55

Tak Nordsted. Det skal jo bare gøres af to gange > først hente tuben
og så convertere.

Til O.V.N. ................. klage trukket tilbage.

***** +

Hilsen fra ham her.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-07 23:00

Godt du fandt ud af det, vi ka da ikke ha du sidder der og bliver trist.

jeg prøvede at skrive det så godt jeg kunne, men jeg kan da godt se det ikke var godt nok

Citat
og bagefter ændrermarkerer du i den underste så får du den til mp3

jeg skrev da i det mindste - bagefter -

Al begyndelse er svær

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-07 23:12

Jo det stod der - jeg nærlæste bare, og så var den der.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-11-07 23:16

Så fik vi lavet brintballoner (Saltsyre og Zink)
Kan i huske det ?
Nåååå...Jaaaa…. Det vil sige de fleste eksploderede, før jeg kunne få bundet knude på dem.
På en yderst pædagogisk måde fik jeg dem overbevist om, at det er helt i orden at bærer et par fjollede sikkerhedsbriller.
En af ballonerne sprang lige op i fjæset på mig, så jeg fik også bevist, at det er godt at have en spand vand stående inden for rækkevidde, når man leger den lille kemiker.
Igen : Praktiske erfaringer er langt bedre end teori.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-07 23:21

Gambrinus - du kender måske ham her.
http://www.youtube.com/watch?v=MugQDD2FcKQ

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-11-07 23:22

Lige for at blive ved spørgsmålet.

Er der nogen der kender en meget slank modig kanin ?
Vi vil gerne lege "Als rundt på 80 dage".
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-11-07 23:27

Ikke ramt helt ved siden af.
Den skal jeg ha' med ud i garagen og vise knægtene og tøserne.
Gambrinus
Jaaaa.... sæ'fø'li' er der en Pc i garagen.
Dem har man jo altid liggende og en ny Cd-afspiller koster jo penge. Ik' ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-07 23:32

Så skal du snakke med eksperimentariet i Hellerup Kbh.
De havde på et tidspunkt en radiostyret ballon på ca. en mtr. i omkreds.
Der var lige plads til en kanin.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-11-07 23:45

Jeg tror faktisk, at der kan laves penge på det her brint.
Der var ski' ikke meget opdrift i det brint.
Så jeg må konkluderer, at det var gumpe-tung H , jeg fik lavet.
Det er der da gode afsætningsmuligheder for i Iran og Nord Korea. Ik' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-11-07 17:53

http://www.youtube.com/watch?v=MugQDD2FcKQ

Skøøøøn!

Gambrinus, prøv da at spør min sønderborg- veninde, om hun har noget tilbage fra sine kanintasker........

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-07 19:03

Hva' er det i vil gøre ved kaninerne

Jeg har meget på fornemmelsen at i påtænker noget grimt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-11-07 19:09

Vi er da ikke så slemme som mosters veninde................hun pelser dem.

En tur op i den friske luft er da sundt. Der kommer kun een kanin med, for ellers får de nok slet ikke tid til at nyde naturen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-07 19:13

Altså mine kaniner er uadskillige- hov den kunne vist misforståes - men altså de kan ikke undværer hinanden så...

Men ka' et marsvin bruges, han kommer så sjældent ud

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-11-07 20:51

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-07 02:24

Som i kan og jeg får ingen mail er det mig der er ham her i troede nok ikke jeg læste med

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-11-07 02:30

Hva' fan ... blander du dig for ?
Nu havde vi lige en tråd, hvor du ikke blandede dig.
Er der ikke nogen, der lige kan blackliste o.v.n. fra denne tråd ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 10:06

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-11-07 12:17

Ja, hva' ligner det at blive væk, og så komme og sige, at du bliver alligevel - eller så' no'et.......

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-11-07 12:17

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-07 13:09

o.v.n jeg fik heller ikke mails igår, idag har manden rodet det meste af formiddagen, for så at finde ud af at det var TDC's sikkerhedspakket, der lige pludselig lavede numre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-07 01:56

Det jeg mente med ingen mail er, at jeg ikke får en mail når i skriver et indlæg her, der er markering i Ja tak, send mig en e-mail når der kommer nye indlæg til dette sprøgsmål, det er tilfældig at jeg kigger ind, om i stadig er aktive. Hvad med kaninerne ? Har du "lånt" dem ud og fået dem helskindede hjem ? for tiden er ret forsigtig med hvad jeg klikker på her, kandu point går og kommer, når jeg logger ind, får jeg mine point, går jeg til et andet spørgsmål, forsvinder de igen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-11-07 08:04

KANDU har åbenbart et ur i hvert rum....... og ingen af dem passer tiden....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-11-07 11:11

NY SKANDALE PÅ KANDU !
Nordsteds kanin grebet i utroskab !
Se det afslørenede billede her :
http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=81627&noresize=yes

Nordsted har tidligere udtalt :
Citat
Altså mine kaniner er uadskillige

Det må der herefter herske begrundet tvivl om.

På billedet har Hr. K. Anin forsøgt at forklæde sig som Hr. H. Are, men vi lader so ikke narre !

Vi følger sagen nøje og håber at kunne bringe et interview
med Fru K. Anins reaktion på det afslørende billede.
RitzRatz

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-07 17:15

Ja, jeg venter stadig......

"Vi venter kun på fyrværkeri, fyrværkeri"..... tralalalala lal hihi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-07 17:21

Ja jeg har jo læst gambrinus indlæg, og ville også mægtigt gerne finde på noget rigtigt opfindsomt som svar, men den der er altså svær at slå, det er noget af det sjoveste jeg har læst til dato..

Bortset fra det er Bertram jo kastereret og vil kun have trykhed nu, altså trykhed med at blive nusset Så det må være et gammelt billede, fra da han var aktiv, og på det tidspunkt havde han ikke kæreste på, joooow en enkelt gang, hvor vi jo fik de der fire unger

Så Camillasmoster..... ingen fyrfærkerri her

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-07 17:39

Jammen, det var så'en Preben Uglebjerg udfyldte ventetiden i fordums dage....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 17:49

Jamen
Det var første Januar !
Ikke første December.
NØD !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-07 21:40

Nå åååndkyyyld så!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-12-07 01:29

og jeg kom lige til at klikke ind på den her tråd

Jeg er totalt færdig af grin *GG*.

HVORFOR STOPPEDE I??????

MER' K.Anin - MER' H.Aresteg - MER' af det hele!

...og jeg venter (osse) stadig på fyrværkeri - på fyrværkeri - på fyrværkeri...

*suk* go'e gamle Preben Uglebjerg - han gjorde det dælme godt, den dag

natnat fra Dorthe - og tak for GO' underholdning!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-12-07 13:09

Ja, jég fortrak ikke en mine............. av mine mavemuskler........

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-07 13:25

ER det ikke dejligt med seriøs en tråd der holder sig til emnet ?
Der er alt for meget pjank og fjas her på Kandu.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-12-07 16:53

Sure ribs, do Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 17:06

Forleden fik jeg en mail med to egern, den ene ligger fladt på maven, og den anden står og masserer den i nakken, den ville jeg godt ha vist jer, for det kunne såmænd lige så godt være Silke og Bertram i forklædning, men det ka jo ikke la sig gøre her

Men altså det er den slags tryghed Bertram får.

Og nu har jeg lært ham at tigge godbider, er i klar over at sådan en nimse kan blive noget i nærheden af 75 cm i højden når den står på to ben og vil ha gobidder,, det bliver den rene ruin, for så kommer Silke også til, og når hunden så hører posen skramle, så er han der også, og for at det ikke skal være løgn, så står svinet og bider i tremmer, lige til han har fået et eller andet i kæften - han lever simpelthen kun for at spise - tror han skal have et skatebord i julegave, for nu kan han da snart ikke gå mere

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-12-07 18:37

...... hvem mon er skyld i alt dette .... fløøøøjt.......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 18:53

Camillasmoster, mener du dermed, at de har dresseret mig???

Jam jam, det er altså svært når de står (på bagbenene)der på rad og række når jeg kommer forbi, de har godt nok ikke noget sprog, men alligevel ka de udtrykke sig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-12-07 22:20

Jeg tror liiige jeg skal tale med din husbond - han må vide, om du har taget skade af omgangen med kaninerne........ he he

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-12-07 00:04

Citat
Jam jam, det er altså svært når de står (på bagbenene)der på rad og række når jeg kommer forbi, de har godt nok ikke noget sprog, men alligevel ka de udtrykke sig

Jåw jåw do - de har skam sprog!! Kig på deres øjne og se sææl

Herhjemme har vi jo misser og så har vi...nej vi HAVDE 'svigersøntesten'! Nu er den så ikke aktuel længere MEN - når datteren havde ny kæreste med hjem til middag, så var det gerne en lørdag....Jeg har osse lært vores misser at tigge ved bordet (JA JEG HAR SÅ!) - nå men...når vi så sad dér med vores go'e bøffer, så lavede jeg er tallerken til misserne (- som selvfølgelig sad pænt ved siden af min og tiggede) - når jeg så satte sådan en gang oksemørbrad eller entrecote ned til dem, så kunne den håbefulde ungersvend jo reagere på flere måder......blev han forarget og måske oven i købet kom med en bemærkning om at det da 'kun' er katte - så var det ut av min kjåsk!! Men hvis han syntes det var såå sødt og heeelt rigtigt at misserne fik mad ved bordet og endda fik dejlige møre stykker af moars bøf - jamen så blev han jo godkendt til viderebehandling

At jeg har lært vores misser at tigge ved bordet, er til stor forargelse for mange - men jeg synes dte er sjovt - især at se forargelsen

Nordsted - dine beretninger om de to forelskede ninusser, bliver fulgt med bankende hjerte og forventning - jeg ææælskar dem!
Fortsæt du bare det gode arbejde

natnat herfra, en dum forkølelse kan knække enhver og dermed osse mig - det er utroligt så elendig man da kan blive af en simpel forkølelse, når helt anderledes og meget mere alvorlig sygdom er en fast bestanddel af tilværelsen. Jeg plejer at sige at 'Forkølelse er skabt af Fanden selv, thi det var den eneste måde hvorpå han kunne sejre over Vorherre'.

Jeg HADER forkølelse

Natnat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-07 11:40

Camillasmoster..... Jeg har bestemt ikke taget skade af at være sammen med kaninerne, nå men jeg har ikke tid til lige at diskuterer med dig om det nu, skal lige have..... en gulerod

Rigtig god bedring Vil.du, sikke en omgang - men behold den nu bare, jeg giiiider ikke blive forkølet ---

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-07 11:45

Forøvrigt er der heldigvis ingen der bliver forargede over at dyrene tigger her, for de siger jo ikke en lyd, står bare på rad og række, at se dem er som at se en baby få en boeltest, du ved når jeg flytter mig, følger de mig med øjnene

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-12-07 16:49

Jeg MÅ se det!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-07 19:36

Her er lidt af beviset, svinet og hunden blev snyyydt

http://peecee.dk/?id=84213

voila ca 50-75 cm nimser

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-07 19:37

Ups Silkes øje skulle jeg da vist have "blændet" ned

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-12-07 20:57

Det er da bare julelys, hun har i øjnene. Ik' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-12-07 20:59

Er det oblater, du fodre dem med ?
De ser så fromme ud.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-07 21:04

ja det er

Alle her er ordentlig opdrage, store som små

Meeeen de har ikke tid til at be' bordbønnen færdig, inden de går til "angreb" ka du nok se.

Nåå ja selvfølgelig er det julelys, hvorfor tænkte jeg dog ikke på det.... godt set

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-12-07 21:56

Hvor er de søje.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-07 02:07

Har du selv taget billedet Nordsted1 jeg slår den nemt, hvis jeg kunne få en fotograf på denne tid af døgnet, min lille mis er en rigtig stuekat, men på et eller andet tidspunkt har hun været udenfor, nu har jeg fire, og alle fire er, tro det eller ej, meget forfaldne til OST, jeg kommer hjem fra arbejde ved denne tid og skal have min natmad, så sidder der 4 fire katte på rad og række på min venstre side og vil have en bid af osten de er nogenlunde dresserede, nu der er flere dage i mellem at fingrene bløder bagefter, derfor kan jeg ikke tage billeder af forestillingen, de har ingen tålmodighed overhovedet, når først osten er på bordet, men i kan se dem i hvilestilling, en aften skulle jeg have sendt nogle billeder, først hente fra kameraet, så tilpasse i størrelse og zippe dem, derefter sende med mail, det tog lidt tid,og da jeg var færdig, så jeg først til den ene side: http://peecee.dk/?id=84329 og så til den anden side: http://peecee.dk/?id=84330 moderen var fraværende, men det måtte jeg have et billede af

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-07 08:39

Nej jeg tog ikke selv billedet, jeg prøvede flere gange, men måtte opgive, det er et forholdsnyt camera, og i starten var jeg flittig til at bruge det, og lærte det næsten også at kende, men nu hvor jeg skulle prøve igen, ku jeg sq ikke hitte ud af det, og nimserne var altså temmelig utålmodige for at få oblaterne. Jeg kunne jo heller ikke blive ved med at forsøge, Bertram er ved at været noget overvægtig efter han blev kastereret

Sikke nogle skønne billeder, der er ikke meget at det sædvanlige hund og kat over de billeder. Min lille vovse elsker også ost, jo stærkere jo bedre, men at katte spiser ost, har jeg ikke hørt om før??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-07 17:17

De Græske katte spiser også ost.................... Vi så for nogle år siden en hel nyindkøbt ost forsvinde sammen med en kat.
Nå men de næste par dage kom den ikke og tiggede.

Nordsted1 - du kan vælge optagelse i stilling "P" og vælge ændring af blænde og ved at trykke halvt ned kan du se resultatet. Ellers tag et par stykker både med plus og minus blænde. Til tider bliver billedet bedre uden blitz men med ændret blænde.

Temp. udenfor ca. 20 gr. og en let brise.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-12-07 21:40

Jeg vil også til Grækenland, e.c

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-07 22:14

Tak for info e.c. jeg må til at komme igang med at tage billeder igen, i starten fik jeg taget rigtig mange, men nu er det lige så stille gået i glemmebogen, nu har jeg taget det frem, så ka' det jo være jeg får gjort noget ved det. ---- men altså at trykke halvt ned, og se resultatet, du'r ikke når jeg skal tage billeder af nimserne, så er motivet jo gået inden jeg får det taget

Grækenland suuuk, bare det var mig. Troede egentlig ikke der var så varmt der på denne årstid??
Eller du er der måske slet ikke denne gang??

Jeg har holdt jul på Tenerife et år, også et par og tyve grader, det kunne jeg sagtens finde på at gøre igen, men altså ungerne vil ikke ha det, så jeg venter til de er flyttet hjemmefra.

e.c. kan du ikke lige puste noget varme herop??---- og du holder bare mund Grambrinus----jeg ved godt du ikke kan få det koldt nok

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-12-07 22:15

De misser, som vi har levet sammen med, gennem årene, har, allesammen, været osteelskere, jeg tror faktisk at det snarere er reglen, end undtagelsen

Måske.....fordi det 'smager lidt af mus'?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-07 22:25

Vil.du... beklager det kan jeg ikke svarer dig på, har aldig prøvet at spise en mus

Er du ved at være rask igen, ellers må du til at skynde dig, du har vel en mill. ting du skal nå inden
jul??

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-12-07 22:39

Jeg sku' liiiggggeee til at kommenterer, men så lader jeg da være.
Gambrinus
CPU temperatur : 24 °C
Harddisk temperatur : 32 °C
GPU Temperatur : 37 °C
Kabinet temperatur 13 °C

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-12-07 22:47

Hm.... jeg har heller ikke smagt mus...til gengæld er skildpadder min livret!! Altså dem med den go'e creme indeni

Jeg har det ikke for smart, det er en stædig forkølelse! MEN - som du garanteret ved, så er det VERBOTEN for mødre, hustruer og andet godtfolk, at lægge sig med snuden i vejret og 'spille' syg!
Så derfor.....

Næh...jeg er nu ret godt med, når det gælder julehurlumhej - ALLE julegaver er købt, pakket ind og gemt væk for håbefulde fingre, selvom her efterhånden ingen børn er, længere, så er ALLE fingrene der jo stadig

Jeg overvejer en lillebitte smule om jeg skulle sætte mig roligt ned i morgen - og lave lidt konfekt? Jeg har ikke lavet konfekt i mange år, måske skulle jeg gøre det i år - selvfølgelig med de gode plastikhandsker på, så jeg ikke smitter nogen - måske osse med en form for iltmaske, elefanthue eller så'rn noget.

Nej - alt er såmænd klart og for min skyld kan det godt blive jul om et par dage (skal jo lige have tøet fjerkræ og svinedyr op ).

Sønnen begynder så småt at ligne moren - mat i sokkerne og øm i ledene. Måske blir det ham der er snøftedyret, juleaften

Forresten har jeg i år, købt en masse af gaverne på Nettet - nøøøj hvor er det bare nemt og alt er foregået efter bogen - dejligt

Får alle dine logerende firebenede venner julegaver? (selvfølgelig gør de da det )

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-07 22:58

jamen grambrinus, du hopper bare ind i kabinettet

Vil.du .. du kan overhovedet ikke være bekendt, at snakke om skildpadder, jeg har ikke flere tilbage, havde ellers købt en mega kasse i Tyskland her i september, men altid har jo en ende...

Jeg fik købt næsten alle julegaverne i oktober, der var -25% på alt i Imerco, så jeg ribbede på det nærmeste biksen, det er kun den yngste der slipper for at få - skrub hjemmefra ting - i julegave, nååå ja altså mine forældre får også, selv om de er skrubbet af Jeg tror kun det bliver hunden der får en rigtig gave juleaften, muligvis et nyt pivdyr, han har jo dræberinstinkt, så der går nogle dyr til om året, og måske svinet får et skatebord, ninerne kan få en ekstra guf, men ikke en speciel gave

Aj altså hvor er det synd, hvis du har smittet sønnen, det er ikke spor sjovt at være syg juleaften, anden smager helt forket, hvis man overhovedet kan smage noget som helst.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-07 02:12

Citat
Jeg har det ikke for smart, det er en stædig forkølelse
vil.du straks holde op med det piveri, det er forbeholdt os mænd at være syge af en forkølelse lav du bare en stor portion konfekt, husk at sende smagsprøver til alle os

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-07 02:28

Ved i godt at Nordsted1 træner med kaninerne, for at holde dem i form ? Jo se selv her: http://www.youtube.com/watch?v=BDocS5BfR0E eller er det nu den rigtige Nordsted1 , du er ihvertilfald helt god til engelsk i må hellere se efter bare for at holde jer til emnet

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-12-07 02:47

Jeg gad godt se Nordsted træne med kaninerne.
Jeg har ingen fornemmelse af Nordsteds højde og drøjte.
Men den ene kanin er åbenbart overvægtig.
Kan i ikke se dem løbe/hoppe-træne :

Boing - boing - boing - boing - boing - boing - boing - boing - boing - boing
Buuummp - buuuump - buuuump - buuuump - buuuump - buuuump - buuuump
Ga'da'gung - ga'da'gung - ga'da'gung - ga'da'gung - ga'da'gung - ga'da'gung - ga'da'gung

De spor bliver ikke svære at følge !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-12-07 02:51

Forskerne vil godt nok få grå hår på hovedet,
når de finder de forstenede spor om halvtreds millioner år.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-12-07 12:03

At Nordsted træner med det søde par, er jeg helt overbevist om, men hendes træsko er allså sorte.

Sikke en uldklumpedumpe, der var - har aldrig set noget lignende.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-12-07 12:04

Hmm...et svin på skateboard.....
- niner der hopper højere end WTC, bare for at få en godbid.....
- overvægtig nin jager godbidder...
- firebenede på rad og række i fornemt geled....
- hund med killerinstinkt dræber pivedyr...

JEG HAR FEEEEEBEEEERRRR.......

Jep o.v.n. - ved det godt, mænner er dem der blir ramt mest alvorligt når der er forkølelse i farvandet - men jeg vil sq HA' LOV TIL AT PIVE for jeg haaaaaderrrrr det!

Sønnen er ovenvande her til morgen, så jeg har åbenbart ikke fået ordentligt ram på ham...endnu....

Anden vil smage som ænder skal smage...for MOI!
Hva' de andre synes, til den tid, er jeg da ligeglad med.....det er en af mine livretter, så den skal nok blive go'. Eller...DE ska' nok.....2 rapper og et dødt svin (af de lyserøde MED hale, forstås), skal der til, hverken mere eller mindre! Så er der rester til ind i 2008 Lækkert!

Nå, elendigheden er frivillig - jeg vil oppe mig og få ordnet hytten, så julepynten kan komme op - det skal jo helst være før jul? Jeg plejer at julepynte alt for tidligt, det kan man sqda ikke sige om mig i år? Joeee.....hvis det er pynten som skal gælde for 2008....

Øjj - altså Nordsted.....du giver mig mareridt! Jeg ser dit svin og alle de andre firebenede for min konstant - jeg kan sqda ikke koncentrere mig om noget seriøst, når det syn forfølger mig? Ved du ikk' at tårer i øjnene, blænder?

Hmm....gad vide om de kan løbe på løbehjul, de små...altså svinet og de andre?
Jeg mener...de kan sqda så meget andet og hvis de så osse mestrer et løbehjul, så ku' de osse lege fangeleg og kapløbehjulsrace...å sårn...

Nej, afsted med mig....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-07 13:42

o.v.n. got meeee.....

Ej det kunne såmænd godt ha været mig, ( er da ok til at tale engelsk) men jeg ville aldrig få Bertram til at hoppe så meget omkring for en oblat, når han nu har fundet ud af at sidde der på sin flade og får den alligevel -- typisk han --- og får han den ikke i første forsøg, stiller han sig op af mine ben og kradser, som en anden hund

Jeg ville faktisk gerne have meldt dem til springgymnastik, http://www.bt.dk/article/20070404/kaeledyr/704040327/

men blev bange for at de skulle blive smittet med et eller andet fælt, så jeg droppede det igen.

Grambrinus.... Bertram er ikke overvægtig, men bare godt i stand og så er han vel også fornuftig, at have noget ekstra sul, i tilfælde af nedgangstider

Gad vide hvad forskerne kan finde ud af her om 50 mill år http://ekstrabladet.dk/vrangen/article367414.ece

Vil.du... Trøst dig med, at du ikke har febervildelse, det er skam rigtigt nok, altså lige på nær svinet ikke har fået et skatebord - endnu -

Vi havde besøg fra England i sommer, de filmede hunden der var ved at myrde en struds!!!, de overvejer at sende det ind til et eller andet tv program, med sjove videooptagelser, det kunne være sjovt hvis de gjorde det.

Jeg har nu heller ikke fået pyntet op til jul endnu, meeen måske vi snart får det gjort, det eneste jeg har fået op, er en nyindkøbt troldhasselgren, med stjernelys og georg jensen pynt, men det er nu også pænt nok. Meeeen når vi skal have datterens "ragelse" ned fra loftet, ka det jo være julepynten kommer med ned. (datteren er ved at flytte i hus)

Løbehjul, ovr ja, jeg har da et elektrisk et af slagsen, det kunne da være jeg skulle gøre forsøget, det står alligevel og samler støv- det kører for langsomt sys jeg - grambrinus var det ikke noget for dig at komme en børsteløs mortor på, så der kan komme noget fut over det??

Hvis det nu kommer til at kører rigtigt stærkt, ka du så ikke også liiiige lave fire styrthjelme??

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-12-07 14:17

Sår'n et løbehjul skal vi nok få til at lave hjulspind.
Problemet er aktionsradius.
Den bliver jo ligesom begrænset af langerforledningen. Ik' ?
Til gengæld bliver det intet problem at finde hjem igen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-07 15:11

Hjulspind, tror jeg lige vil være sagen

Altså den bliver ladet op hjemmefra, så forlangerledningen er ikke noget problem, men altså de skal have styrthjelme!!! men det ka du vel også fikse??

Vil.du prøv lige at se, ... hængekøje, tror du ikke det vil være sagen som julegave??

http://107402.buildyourownshop.com/product.asp?product=1842&sub=0&page=1

nok kun til Bertram, Silke fortrækker at hoppe op og ligge på en stol, svinet vil ikke være for langt
fra madskålen, så han kan bare blive hvor han er, og hunden..... ja det bliver et nyt offer

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-07 17:45

Det er altså her temp er på ca. 20
http://www.channel4.com/news/weather/world_city.jsp?city=Azores&country=Azores&continent=Africa

Her serverer kaninerne små kolde drinks i store glas ........eller var det nu omvendt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-07 17:55

e.c. tag du bare hjem igen, du får regn de næste dage, ... vi herhjemme er blevet tørvejr week-enden over

Ren og skær misundelse fra min side

Fortsat go' ferie

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-07 18:30

TAK

Gambrinus. De 13 gr. i kabinettet er alt for koldt...........fare for kondensvand.
På højre side af kabinettet kan du lige bore to huller.
(pas på ikke at ramme CPU'en)
Og så lys ind gennem det ene hul og kig i det andet for at se om der skulle være kondensvand på indersiden.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-12-07 20:02

Jeg vil ozze til Azorerne! e.c

God ferie - når du kommer hjem, skal du skovle sne.......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-07 20:07

Camillasmosterhanneglad, ved du da hvornår e.c. kommer hjem??? jeg vil altså ikke have sne i maj

Så hvis dine trusler skal holde stik, sååå må du altså gerne snart komme hjem e.c. så vi kan få det der sne overstået

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-12-07 21:26

Jeg synes HELT bestemt at du skal SKINNE DAI at få købt de hængekøjer dér Nordsted!!
Der står at der er 9 (N-I) på lager - det' sguda ikk' mange?? Køb dem allesammen NU - du skal nok få brug for dem.....jeg vil gerne vædde på at menageriet blir udvidet på et tidspunkt!
JEG ved i hvert fald UDMÆRKET hvor jeg skal henvende mig hvis jeg skulle støde på et eller andet nødsstedt firebenet væsen - det være sig svin eller ej - jeg skal NOK finde dig!

Så - onlinekøb af hængekøjer til både niner og svin NUUU!

Åså var det vist kuns 55 kroner for sådan et vidunder? jamen det' da billigt!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-12-07 22:25

e.c kommer du først hjem til maj?

Så vil jeg gemme al min sne i gård og på fortov til dig - du skal da ikke gå glip a'et.....

vil.du
Den kan man da sy selv, vil.du dear....

Og de har kun ni stk. på lager fordi, der ikke er nogen, vil købe dem

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-12-07 22:26

Jeg vil ozze ha' et kæledyr!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-12-07 22:27

Jeg vil ozze ha' en hængekøje!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-12-07 22:28

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-07 22:39

Camillasmoster,, jeg skrev altså kun maj, for at drille, jeg ved ikke hvornår e.c. har lyst til at komme hjem i kulden igen

Jamen selv om det er forbudt at holde dyr, hvor du bor, er der altså ikke en kæft der vil opdage, hvis du sneg en kanin indenfor, den er jo helt stille, rolig og meget renlig, så hvem skulle opdage det, alle burde have lov at have et kæledyr, indenfor rimelighedernes grænser

En hængekøje er da heller ikke et problem, min ene søn, har da en hængende i loftet på værelset, du kan da bare hækle en....z igang

Jeg vil starte med at tage til Maxi zoo i morgen og se om de har hængekøjer, jeg ved ikke liiige hvordan jeg skal få hængt dem op i stuen.Så hvis jeg kan se på den irl, så finder jeg måske ud af en løsning, men først må jeg se om de har nogle. Jeg så også en "lædersofa" med ko betræk til svinet, meeen mon ikke han bare vil æde sådan en??

http://kirstensdyrebutik.dk/static/000021/000001/002813.asp

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-12-07 23:48

et svin æder sguda ikke køer?

Nu stopper i altså!!! Jamn jeg kan ikke holde det ud længere - jeg ser DET HELE for mine stakkels tårevædede øjne! HELE FORESTILLINGEN!
Og - Moster Glad..lige NU kommer du SNIGENDE op ad bagtrappen med en nin gemt under den lange sorte frakke...et øre stikker frem..men kun spidsen....du er ved at falde fordi du har store mærke solbriller på...da du er ved at dratte ned ad trappen, kommer nr. to øre frem...og en lille hikstende lyd kan høres.......nææh...det må være forkælelsen der har sat sig på ørerne, nu kan jeg høre at det er en gnaskelyd?? HAR DU ALLEREDE GIVET DEN GULERØDDER??

ARGH altså...stop nu!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-12-07 13:18

Øhøhhm, er det naturligt for niner at svæve i en hængekøje?

He he he

Hvorfor skal det netop være mærke solbriller

En ny virus i omløb? Forkælelse på ørerne.......

søde Dorthe undskyld hi hi

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-12-07 13:49

Jeg kommer hjem tidsnok til alle julegaverne.................fra mig.
Sne........................hvad er det.
http://peecee.dk/?id=84854
Fra Havnen i Ponta Delgada.
I kan ikke se min båd for den er ikke leveret endnu.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-12-07 00:25

Grrrrrr...min korrekturlæser har juleferie og jeg gider ikk' selv.....

Men....forkælelse på ørerne, det lyder nu meget rart, gør det ikk'? Er det mon en slags ørenulder eller sårn noget?

Nu går det hele ellers i fisk her hos os, i går kom sønnen hjem med min husbonde (de arbejder samme sted), som var drattet ned ad en trappe på arbejdet med en grim hjernerystelse til følge
Han er undersøgt på hospitalet, fik halskrave på, blev scannet, røntgenfotograferet og undersøgt grundigt - diagnose: slem hjernerystelse. Jeg forstår ikke at de ikke beholdt ham, id et mindste natten over, men nej, jeg fik at vide at jeg skulle vække ham hveranden time og få ham til at oplyse sit CPR.nummer og andet.
Det gik min nat så med og husbonden var godt mobset over at blive vækket hele tiden. De sidste gange jeg vækkede ham, lirede han bare CPR.nummeret af - i søvne men NIX sagde moar her - så blev han udspurgt om andre sjove ting.
Uha en forskrækkelse - han kører hver dag 1½ - 2 timer på motorvejen og så dratter han ned ad en trappe inde på kontoret og selvfølgelig med hovedet først.

I dag har han tiltagende ondt i nakken og jeg forventer at vi ringer til vagtlæge om ikke ret lang tid, for jeg vil have at det skal være aftagende og ikke blive værre. Vi må osse have at vide om han skal holde hovedet i ro eller om det er bedst at bevæge det - når han føler stivhed og smerter.

Øv altså.....men den gode nyhed er at min egen fork(æ)lelse nu er reduceret til peanuts, den er helt ligegyldig.

Føj hvor kan der altså hurtigt ske noget - et splitsekund og ens tilværelse kan være væltet - vi skal sørge for at være gode ved hinanden! - og ikke kun i juletiden!

Nu går jeg ind til patienten og hører om det er blevet bedre, er det ikke tilfældet så ringer jeg til vagtlægen uanset om patienten er enig eller ej.

JuleKRAM til alle fra mig.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-12-07 00:26

HPW - uhhh e.c. det ser velnok LÆKKERT ud, der er rigtig dejligt - bliv der! Herhjemme er det både gråt, koldt og vådt!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-07 00:41

Altså e.c. jeg er møj hamrende misundelig, og forstår ikke hvorfor du tager hjem lige med det samme, hvis du venter en måneds tid kan du sikkert også få juletræer til nedsat pris.

Vil.du, hvor er i altså uheldige, ... nu må i endelig sørge for at få alle papirerne i orden, for det er vel en arbejdsskade, med mindre arbejdsskadestyrelsen bedømmer ulykken til, at din mand burde have forudset at han kunne falde ned. Det lyder som om, at foruden hjernerystelsen - som kan være slem nok - også har fået et piskesmæld, det er noget der ikke kommer lige i nuet, men lidt efter lidt??

Jeg syntes også de burde have beholdt ham på hospitalet, så havde du ikke stået med ansvaret alene, men det undrer mig ikke at de ikke gjorde. Vi har engang fået vores søn sendt hjem, selv om han havde 42,5 i feber, med besked på at holde øje med om han sov eller var bevidstløs, og giv ham nu endelig nok at drikke... hvad er det lige vores skattekroner går til Jeg håber du får en god nattesøvn i nat, og god bedring til manden (og sikkert også dig, for du er garanteret ikke rask endnu?) Det er sikkert overflødigt at sige, at manden skal holde sig i ro, ellers kan hovedpinen blive kronisk, for det er mænd vist meget gode til når de er dårlige ---- var det ikke sådan noget du mente o.v.n???

Ja så er der jo ikke meget sjov ved at jeg fortæller, at jeg har været på jagt efter en hængekøje, og at det også lykkedes at finde en (som jeg sagtens selv kunne have syet, opdagede jeg da jeg pakkede den ud), og så vil dyrene fadme ikke kendes ved den, de skubber til den, og nu ligger de udenfor buret og stirrer på den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-07 00:46

Fint stjerneskudsaften her, og her ser træerne ikke så sygelige ud som dem e.c har fotograferet.
Det var en slem forskrækkelse du fik vil.du, pas godt på din husbond at han er frisk til jul,jeg håber det bedste for jer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-07 02:14

Citat
var det ikke sådan noget du mente o.v.n???
jeg mener ikke noget, og hvis jeg mener noget, så er det ikke det jeg mener, det jeg mener er at jeg har ingen mening og hvis jeg har, så er det kun indtil jeg mener noget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-07 02:18
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 21:39

I troede vist at denne tråd var gået i stå, men jeg runder lige af med at ønske alle deltagere med familie en rigtig glædelig jul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-07 21:43

Jeg er kommet hjem til al jule haløjet..................

Ps. Har i det altid så koldt herhjemme.

og

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-07 22:38

Jeg vil også lige ønske alle i tråden en rigtig glædelig jul... og tak for hyggetråd

Håber din mand har det bedre Vil.du??

Velkommen hjem til det kolde nord e.c.,

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-12-07 22:57

Glædelig Vintersolhverv !
Her fra Jævleøen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-12-07 23:01

Runder du af o.v.n ?
Synd !
Men vi andre kører altså videre.
Gambrinus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 23:26

Tænkte nok at mit afrundig ville sætte liv i kludene kør du bare videre Gambrinus, jeg får ikke mail og ser kun indenfor en gang i mellem, lige for at checke at i opfører jer ordenlig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-12-07 09:39

Jammen sødde bette Gambrinus - Djævleøen...... du er ke' af'et....

Nahhh, du får ski da en dejlig jul!

Glædelig jul!

Knuz fra JuleMoster

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-07 10:35

Ja - fra den ene jævleø til den anden djævleø.
Du bedes venligst også sejle tilbage, så vi undgår for meget besudling af Sjælland.
Men ellers

Og hvem tror i så lige der skal til nassejulemiddag................herligt med børn der bliver store.

Ps. Så kunne vi jo sende en privat besked til O.V.N. hver gang der er et nyt indlæg.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-12-07 11:39

Bare rolig.
Mit visum gælder kun til den 26.
Gambrinus
Jeg har nogle af mine bedste venner blandt sjællændere.
PÅ SJÆLLAND !

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-12-07 11:52

Mit ophold her drejer sig jo kun om en midlertidig familiesammenføring her til Vintersolhverv.
(Og så skal jeg jo lige se til min arv)
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-07 11:58

Ja det er altid godt at holde øje med om der skulle være noget arveligt belastet.
Jammen så velkommen hjem da.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-12-07 12:53

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-12-07 13:49

Gambrinus, du ka da bare sige til, så kan jeg holde øje med arven

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-12-07 14:32

Problemet er sådan set, at min lillesøster og jeg ikke kan få far til at BRUGE penge.
For pokker !
Mine forældre sidder i et hus i Whiskybæltet, der er betalt.
Alligevel sparer han til dårlige tider.
Tænk nu hvis de skal gå fra hus og hjem om 30 år ?
Manden er 82 !
Køb da en ny bil. (Der er ikke andet end problemer med den gamle)
Ta' dog ud og rejs, mens i er friske.
Få dog håndværkere til at gøre tilbygningen færdig (Vi begyndte at bygge ud i 1988)
Køb en havemand til det grove. (Havearbejde forstås)

Nix ! Nej ! Aldrig !
Han er hverken til at hugge eller stikke i.
Nå. . . . . ellers er han sgu' god nok og frisk som en havmåge.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-12-07 14:52

Jeg skal da vist lige runde Whiskeybæltet, og lærer din far et par småting

Nå hvorfor skulle jeg have bedre held med at lærer din far det, når jeg ikke engang har kunne
opdrage min far..

Han har dog laaangt om længe fået købt en ny bil, den anden var vist mest gaffatape, men ikke
om han vil betale for en kaskoforsikring.... han er så sparsommelig, at han kører med det lange lys om dagen, for at pærerne skal blive slidt jævnt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-07 16:11

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-12-07 16:17

Citat
(Vi begyndte at bygge ud i 1988)

Sludder !
Det var sgu' da i 1978.
Han ventede sæ'fø'li', til jeg havde leget blikkenslager
i 4 måneder og var begyndt som elektrikerlærling.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-12-07 16:20

Hanne .....
Tak i lige måde !
Jes
(Jeg er for nærig til at spenderer 19 øre på en SMS)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-07 16:21

Vi begyndte i 1973 og er næsten færdige.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-07 18:11

Ja, ja, Jes, så jeg den jo først i dag, do der do

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-08 23:32

Citat
Sunowantefisk.... Du må godt være med, men jeg advarer dig, det er en laaaang tråd, som nok kommer til at fortsætte, bare vi får emiler igen
forsæt endelig, jeg får/fik ingen mail herfra i forvejen men da tråden er helt fra sidste år, så skal vi vist snart have hevet en ny kanin op af hatten, må jeg låne en af dine at hive i, Nordsted1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-08 23:33

Kaniner altså, misforstå mig ikke

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-01-08 00:28

o.v.n. da......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-08 09:45

o.v.n .... Du skal bestemt ikke hive i mine kaniner, hva vil du sige til, at jeg så kom over og væltede
dine køer??

Mine kaniner har det hårdt nok i forvejen, de kan ikke hitte ud af det med vejret, de vil gerne ud, men så bliver det for koldt, Bertram banker stadig pænt på, men altså Silke, hun gemmer sig under havegrillern og går i "frostsikret" tilstand, så jeg må ud og vække hende, så hun kan komme ind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 09:50

O.V.N. 's køer er da væltet - de ligger ned og tygger drøv endnu på det seje foder fra forrige århundrede.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-01-08 16:35

At tænke sig, Windows Live mail anser KANDU-emiler som værende uønsket mail

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 19-01-08 20:36

ALTSÅ!!!
Hvordan er i gået under min nysgerrige næse. Nå, jo, så lige datoerne.
Sidder her og smiler efter at have pøjet hele tråden igennem. Hvor er jeg glad for at I findes herinde, så jeg kan blive i godt humør.

Eyvind: Har du set "biler"?? Så får væltede køer et helt andet billede. Kan desværre ikke finde et klip med det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 20:39

Næ det kender jeg ikke............ er det noget stockcar noget for så er det nok bare min kone på vej til udsalg.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-08 01:19

Den gamle skoda lå godt i svinget - henne om hjørnet ligger der elleve af dem....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-08 01:35

Jamen jamen jeg ville jo bare låne Bertram, og trække ham lige så forsigtig op af hatten, for at få jer vakt til live igen, jeg ser nu at det ikke var nødvendig så lad bare mine køer blive stående, med FRISK foder at gumle på her i dag har de også fået helt nyt halm at ligge på, det var blevet sådan at jeg skulle se op til dem så der var lige en dags arbejde med udmugning
Det blev så en fake Bertram, meget vellignende http://www.youtube.com/watch?v=-MdotwHem7o

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-08 01:38

Jamen Moster that er en very good vending, skriv den i tråden af samme navn

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 20-01-08 10:50

EC: mener væltede "køer" i filmen "Cars", men jeg kan sørme stadig itte hitte lig præcis det klip som trailer nogensteder. Det er ellers ret underholdende.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-08 11:45

Hedder filmen Cars ? Jeg vil forsøge med Clipfinder, den afsøger hele internettet for klip, men jeg selvfølgelig have skrevet de rigtige søgeord

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-08 15:30

o.v.n. okey dokey da

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-08 16:12

nææ næææ sådan ser Bertram ikke ud, han er pindsvinefarvet og lige pt et par striber, det er hans vinteroutfitt..

Vi har også lige renset bure, det ser lige så nydeligt ud, friske aviser, og et ordentlig lag strøelse, men ikke om de vil finde sig i det, øjeblikkeligt de ser den fine indretning, begynder de at lave Feng shui

Så er det lige jeg bruge den gamle vending - ååh my dear (oversat,ååh møj dyr)

Nu tror jeg lige jeg vil vælte om på sofaen, var til stor fest igår/nat

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-08 22:14

din stakkel, Nordsted1.....

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 20-01-08 22:57

Ja, filmen hedder Cars og klippet skal indeholde lynet Mcquin og Bumle(dansk) en gl. rusten truck, samt lidt "ko-traktorer".
Hold da op hvor det lyder tåget, men jeg kan stadig ikke lade være at smile når jeg tænker på det.
KH MEtte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-01-08 13:06

Nu må du altså snart finde nogle klip metteto, sidder her helt blå i hovedet med tilbageholdt åndedræt og venter er det Disney filmen Cars ?

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 21-01-08 13:10

Alt det arbejde, det stjæler min fritid!!
Leder og leder og ... Vender tilbage i morgen nu må jeg på job snart.
KH Mette

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 21-01-08 13:20

Nå, nej jeg kunne alligevel ikke lade være. Superprogram, iøvrigt, tak for det ovn!!!

Enjoy
måtte lige gense. Det havde jeg eller sikke tid til!!
OKAY, ja jeg har en barnlig humor

KH Mette

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 21-01-08 13:21

Skal jeg også vedhæfte noget???
Nå, ja, skidt da!

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=3577016

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-01-08 14:06

tak metteto jeg skulle lige se den, selv om jeg egentlig ikke har tid, er på vej på arbejde, men den er hjemme nu, h.v.a. Youtubedownloader

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-08 15:07

Ja nu kan vi da se, hvad maskinerne laver om natten,

Nu har vi fået opklaret, hvorfor maskinerne lige pludselig ikke virker om morgenen når de skal bruges

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-01-08 18:03

Godt, jeg ikke har en sÅdan maskimekanisk anordning!

Så skulle jeg feje gård og gade hver dag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-08 16:21

Fra en tråd jeg har oprettet idag

Nu har jeg efterhånden måtte hører for at min lille hund ikke kan gøre skade, man kan højst
falde over ham.

Nu har jeg fået filmet lidt af ham, hvor han MYRDER en struds, så bare kom an

Dette er ikke et spørgsmål, nærmere et lille anfald af forårskuller

http://www.youtube.com/watch?v=4dpl0evXk_0

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-02-08 18:47

Hvor er han søøøjjjjj, Nordsted1

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-08 18:52

Han har måske øvet sig med den seje mad han plejer at få.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-02-08 18:54

KVINDEHØRM !
Søøøjjj, nuuuuttet, Dikke dikke dik...
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-08 18:58

Så tøser - i må også pussenusse lidt om Gambrinus.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-02-08 18:59

I høns ta'r slet ikke sår'n et mega vildt, brunstigt, brutalt rovdyr alvorligt !
Typisk !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-08 19:20

Ehm... Gamrbinus er det dig eller hunden du mener??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-02-08 04:16

Glupp! ... og der er kun en pakkepost mellem os...............

Nordsted1 - suverænt sagt!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-02-08 07:50

Så....
Nu har jeg øvet mig hele natten, for at leve op til dine forventninge, Nordsted.
Jeg mangler bare lidt med det der "Rov".
Gambrinus

Vent du bare Moster.....
Jeg ringer altid 2 gange !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-08 09:00

Iih hvor var det en rar fornemmelse, endelig at få lov til at "lukke" munden lidt på dig Grambrinus

Nu kan jeg så ligge søvnløs ved tanken om, hvad du nu finder på

(du er så vittig, så nu venter jeg i spænding)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-02-08 16:05

Nordsted1 skal vi to rykke lidt sammen i denne for vore livs så svære timer?........

Tror du, der findes krisecentre for så nogle som os

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-02-08 16:28

Camillasmosterhanneglad

Citat
Tror du, der findes krisecentre for så nogle som os

Jow da, de findes, de hedder --- shoppingcenter ---- intet hjælper så godt som en gang power shopping

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-02-08 18:50

Er det SÅ enkelt? Nordsted1

Hvor udleverer de pengene til seancen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-08 02:47

Lige her moster Hanne http://www.laanlet.dk/landanis/hurtig_laan.php men hvis du vente til mandag, så er banken noget billigere god weekend til alle i udholdende skribenter
Nordsted1 hvis det var min vagthund, så ville jeg ikke prale så meget hunden er jo ikke større end en kat men en meget sjov film