/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
kode for terning + forklaring
Fra : jedi_bjerre
Vist : 904 gange
100 point
Dato : 02-11-07 14:55

Hey skal programmere et brætspil hvor jeg skal bruge en terning funktion, men da det er et skoleprojekt ønsker jeg også en forklaring for hvordan koden er bygget op....f.eks. hvis jeg spurgte det samme om cout ville jeg gerne have følgende svar: "den viser tekst på skærmen"...Hilsen Thomas

Kommentar
Fra : SuperDelphi

Dato : 02-11-07 15:11

Hej Thomas
Jeg synes du skal sætte dig ned og bruge dit eget hoved til at løse opgaven. Det er dog på den måde, at du lærer det.

Du får dog alligevel et par hints.
en terning kan give 6 værdier, med tilfældigheds generatoren får du et tilfældigt af de seks tal og det kan du så selv skrive på skærmen, flytte en brik eller hvad i nu skal lave i opgaven.

mvh
Poul-Erik

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-11-07 19:37

Hvis du bare skal bruge et tal mellem 1 og 6 behøver du ikke andet en rand og srand funktionerne.
Det er ret trivielt at lave.
Slå funktionerne op i din lærebog, eller på nettet.

Hvis du vil vise en terning skal vi vide mere om hvilken platform du bruger.

Kommentar
Fra : jedi_bjerre

Dato : 03-11-07 01:16

problemet var at jeg ikke kunne finde koderne, og vores lærer havde dundrende hovedpine så...see my point?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-11-07 01:23

No, I don't see your point.

Kommentar
Fra : jedi_bjerre

Dato : 03-11-07 23:14

jeg mangler koden for en random funktion, søger jeg generelt på nettet får jeg et helt program ,men det er egentlig blot hvad koden er for en random funktion og hvordan jeg skriver den så den får det rigtge antal mulige...

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-07 01:09

Hvis den statistiske sandsynlighed godt må være en anelse ringere end tiptjenestens:
Kode
#include <iostream>
#include <time.h>
#include <stdlib.h>
int main()
{
srand(time(0));
for(int i = 0; i < 10; i++)
std::cout << 1 + rand()%6 << std::endl;
}

Kommentar
Fra : jedi_bjerre

Dato : 06-11-07 06:21

okay jeg må vist spørge min lærer her idag, men pointene går til bertelbrander da det var det korrekte svar....Thomas

Godkendelse af svar
Fra : jedi_bjerre

Dato : 06-11-07 06:21

Tak for svaret BertelBrander.